user icon
user icon

Kvyat maakt zich niet druk over laag puntenaantal

  • Gepubliceerd op 10 dec 2014 16:56
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Daniil Kvyat heeft een verdienstelijk debuutjaar in de Formule 1 bij Scuderia Toro Rosso achter de rug. Het leverde de jonge Rus zelfs promotie naar grote broer Red Bull Racing op. In de eindstand bezette hij echter slechts de vijftiende plek. Kvyat scoorde dit seizoen maar acht puntjes. Minder dan bijvoorbeeld teamgenoot Jean-Eric Vergne.

Kvyat maakt zich daar niet druk om. "Met enige regelmaat gebeurde er iets waar ik geen controle over had, zoals technisch malheur", begint de Rus tegenover Autosport. "Als je niet voor de titel knokt, kijk je toch niet naar de stand van het kampioenschap. Dus daar kan ik luchtig over doen, het is voor mij geen bron van zorgen."

"Vanaf het begin hebben we meegedaan om de punten en het zag er bij vlagen goed uit, maar de auto koos niet helemaal mijn kant. Bij een aantal races kwalificeerden we ons hoger dan je van ons mag verwachten, in Oostenrijk, Rusland en Italië. Daar ben ik tevreden over. Voor mij was het een goed seizoen met potentie en ik ben blij dat de mensen van Red Bull wel naar de details kijken en dat het voor hen goed genoeg was."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.510

    Als de beslissing niet zo snel genomen was (halverwege het seizoen), maar pas aan het eind van het seizoen, denk ik dat Kvyat niet gepromoveerd was maar Vergne. Over het hele seizoen genomen reed Vergne gewoon veel beter dan Kvyat.

    Kvyat zal het Ricciardo écht niet moeilijk gaan maken bij RBR is mijn verwachting.

    • + 0
    • 10 dec 2014 - 17:21
    • Kennie

      Posts: 2.515

      Dat denk ik ook niet, denk dat ze ook op russische sponsoren hopen. Ben benieuwd, als Kvyat faalt en onze Max doet het goed...

      • + 0
      • 10 dec 2014 - 17:38
    • szixxx

      Posts: 4.750

      Maar zou Vergne dat wel doen? Ik vond Kvyat vaak sterker rijden dan Vergne. Toch had ik Vergne nog wel een jaartje naast Max willen zien bij STR!

      • + 0
      • 10 dec 2014 - 17:39
    • Vergne heeft één race meeval gehad, dat was Singapore, daar werd ie 6de en pakte ie 8 van de 14 punten die hij meer heeft dan Kvyat. Kvyat had aan het einde van het seizoen best wel veel pech en penalty's.

      Vergne reed vooral in de tweede helft inderdaad wel beter in de races, maar ik geloof nooit dat Red Bull hem had gepromoveerd.

      • + 0
      • 10 dec 2014 - 18:39
  • Volledig eens met RUTH. Op pure snelheid vond ik Kyvat ook echt niet onderdoen voor Vergne.

    Verder mag je niet vergeten dat Kyvat nog extreem jong is en pas in zijn debuutjaar zat. Achter je teamgenoot in de eindstand eindigen hoeft dan geen schande te zijn en het kan best zijn dat een team heel veel potentie in zo iemand ziet.

    Ik vind Vergne overigens helemaal geen slechte coureur, maar ik heb hem niet echt vooruitgang zien maken. Ja, toen hij onder druk stond ging hij mooie acties maken en deed hij bij vlagen zeer indrukwekkend mee. Maar waarom kon hij dat niet een heel jaar laten zien?

    Overigens denk ik wel dat Ricciardo de betere is, maar ik zie Ricciardo dan ook echt als een hele grote. Ik vond hem bij HRT zelfs al indrukwekkend.

    • + 0
    • 10 dec 2014 - 19:59
    • Hé DAMON, wakker geworden uit je (vroege) winterslaap? ;-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 10:06
    • Rush

      Posts: 172

      Psst, Damon. Het is K-v-y-a-t. Heeft niks met kievitten o.i.d. te maken. Uitspraak: K-vjat.

      /einde uitspraakles. Daar kunnen ze overigens bij Sky, BBC en Sport 1 ook nog wat van leren.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 10:19
  • Rimmer

    Posts: 7.011

    Zonder gekheid.
    Ecclestone wil graag populariteit in Rusland.
    RedBull wil daar blikjes verkopen. Liefst tientallen/honderden miljoenen.
    Kvyat is dan eindelijk die Russische coureur die kan rijden. Ze wachtten er al zolang op.
    China idem dito. Zodra er een Chinees is die echt een potje kan sturen, minimaal Chilton en Gutierrez niveau dan zal die in een F1 wagen belanden. En nee, Ho pin was geen Chilton en Gutierrez. Beter nog haha. Maar hij is een NL. Geen "echte" Chinees.

    Kortom; Denk dat Kvyat weliswaar goed genoeg is maar dat zijn er meer. Hij zit daar om andere redenen.

    • + 0
    • 10 dec 2014 - 20:46
    • Je begint met ''zonder gekheid'' :-/

      • + 0
      • 10 dec 2014 - 21:34
    • jort82

      Posts: 106

      ik vind een duits sterretje wat reageerd op een Rimmer al bijzonder voeel gekkigheid ;-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 10:47
    • Rimmer

      Posts: 7.011

      Hahaha slecht!

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 10:57

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (25)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar