user icon

Hülkenberg doet in 2015 mee aan 24 uur van Le Mans

  • Gepubliceerd op 27 nov 2014 16:24
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Force India-coureur Nico Hülkenberg combineert zijn Formule 1-activiteiten volgend jaar met een deelname aan de 24 uur van Le Mans. De Duitser heeft voor de beroemde lange afstands-race een contract getekend bij Porsche. Het Duitse merk maakte deze week bekend in 2015 een derde LMP1-bolide in te schrijven voor de 24 uur van Le Mans.

Hülkenberg zal ook in de 6 uur van Spa-Francorchamps namens Porsche aan de start verschijnen in het World Endurance Championship. De Duitser is Force India-teambaas Vijay Mallya dankbaar voor de toestemming. Bij Porsche treft hij onder meer oud-collega Mark Webber aan. De Australiër maakte na vorig seizoen al de overstap naar het WEC.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Echt mooi voor hem. Als de F1 top teams hem zo graag over hoofd willen zien gun ik hem al het succes bij Porsche. Denk dat hij na 2015, mits er een top team naar hem vraagt, hij mooi endurance racing gaat doen.

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 16:45
  • ives

    Posts: 1.236

    Cool! Het begint wel opvallend te worden, de interesse van de Formule 1 in de endurance races en Le Mans. Was tot enkele jaren geleden niet echt het geval.

    Een effect van de steeds trager wordende wagens? Piloten die niet langer het gevoel hebben dat ze in hun F1 wagen met het summum van de autosport rondrijden?

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 16:50
    • Buemi, Webber, Davidson zijn min of meer hun plek in de F1 kwijtgeraakt en daardoor de kant van het endurence racen opgeduwd. F1 is nogsteeds het summum maar als geen auto heb waarin je kan winnen terwijl je wel over het talent beschikt dan is het niet raar als coureurs naar andere race klasse's gaan kijken. Maar ik denk dat steeds meer openwheel coureurs realiseren dat het halen van de F1 zonder budget of zonder deel uit te maken van een Young driver programma onmogelijk zelfs als je over bijzonder veel talent beschikt.

      Ben benieuwd wanneer Nissan zijn rijders gaat bekend maken.

      • + 0
      • 27 nov 2014 - 17:18
    • Steed trager wordende F1 wagens??? Wat heb je het over. Kijk dit filmpje ff... (https://www.youtube.com/watch?v=x7ekrT6bTqo) hoor de reactie van Coulthard over de huidige V6 (iemand die de V10 en de V8 heeft meegemaakt). De huidige V6 is al krachtiger dan de trieste koppelloze V8.... Dat de rondentijden ietsje langzamer zijn is niet zo gek dat komt door de verminderde downforce. En dat doen ze al decennia als de bochten snelheid te hoog wordt beperken ze de airodynamica zodat de bochten snelheid op een aanvaardbaar niveau blijft.

      • + 0
      • 27 nov 2014 - 21:31
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Dus niet Alonso, VDG of Frijns.

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 16:51
  • Dat wordt dus Hulk, Fred en Mark?

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 17:05
  • jacky

    Posts: 3.224

    kwik,kwek. en kwak

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 17:19
  • Geweldig mooi nieuws! Voor mij een extra reden om te kijken!

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 17:20
  • lars75

    Posts: 8.908

    Hij mag wel uitkijken dat de smaak van echt racen hem niet te goed bevalt!

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 19:03
  • Gaaf ! Tot en met de jaren 80 was het heel normaal dat F1 rijders ook Le Mans deden, CanAm of Group C.
    Dat leek compleet verdwenen te zijn, maar heel leuk om te zien dat Hulkenberg het weer oppikt.
    En ook leuk dat Force India het ook toe laat. Cool stuff !

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 19:29

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar