user icon

Hülkenberg doet in 2015 mee aan 24 uur van Le Mans

  • Gepubliceerd op 27 nov 2014 16:24
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Force India-coureur Nico Hülkenberg combineert zijn Formule 1-activiteiten volgend jaar met een deelname aan de 24 uur van Le Mans. De Duitser heeft voor de beroemde lange afstands-race een contract getekend bij Porsche. Het Duitse merk maakte deze week bekend in 2015 een derde LMP1-bolide in te schrijven voor de 24 uur van Le Mans.

Hülkenberg zal ook in de 6 uur van Spa-Francorchamps namens Porsche aan de start verschijnen in het World Endurance Championship. De Duitser is Force India-teambaas Vijay Mallya dankbaar voor de toestemming. Bij Porsche treft hij onder meer oud-collega Mark Webber aan. De Australiër maakte na vorig seizoen al de overstap naar het WEC.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Echt mooi voor hem. Als de F1 top teams hem zo graag over hoofd willen zien gun ik hem al het succes bij Porsche. Denk dat hij na 2015, mits er een top team naar hem vraagt, hij mooi endurance racing gaat doen.

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 16:45
  • ives

    Posts: 1.223

    Cool! Het begint wel opvallend te worden, de interesse van de Formule 1 in de endurance races en Le Mans. Was tot enkele jaren geleden niet echt het geval.

    Een effect van de steeds trager wordende wagens? Piloten die niet langer het gevoel hebben dat ze in hun F1 wagen met het summum van de autosport rondrijden?

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 16:50
    • Buemi, Webber, Davidson zijn min of meer hun plek in de F1 kwijtgeraakt en daardoor de kant van het endurence racen opgeduwd. F1 is nogsteeds het summum maar als geen auto heb waarin je kan winnen terwijl je wel over het talent beschikt dan is het niet raar als coureurs naar andere race klasse's gaan kijken. Maar ik denk dat steeds meer openwheel coureurs realiseren dat het halen van de F1 zonder budget of zonder deel uit te maken van een Young driver programma onmogelijk zelfs als je over bijzonder veel talent beschikt.

      Ben benieuwd wanneer Nissan zijn rijders gaat bekend maken.

      • + 0
      • 27 nov 2014 - 17:18
    • Steed trager wordende F1 wagens??? Wat heb je het over. Kijk dit filmpje ff... (https://www.youtube.com/watch?v=x7ekrT6bTqo) hoor de reactie van Coulthard over de huidige V6 (iemand die de V10 en de V8 heeft meegemaakt). De huidige V6 is al krachtiger dan de trieste koppelloze V8.... Dat de rondentijden ietsje langzamer zijn is niet zo gek dat komt door de verminderde downforce. En dat doen ze al decennia als de bochten snelheid te hoog wordt beperken ze de airodynamica zodat de bochten snelheid op een aanvaardbaar niveau blijft.

      • + 0
      • 27 nov 2014 - 21:31
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Dus niet Alonso, VDG of Frijns.

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 16:51
  • Dat wordt dus Hulk, Fred en Mark?

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 17:05
  • jacky

    Posts: 3.224

    kwik,kwek. en kwak

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 17:19
  • Geweldig mooi nieuws! Voor mij een extra reden om te kijken!

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 17:20
  • lars75

    Posts: 8.908

    Hij mag wel uitkijken dat de smaak van echt racen hem niet te goed bevalt!

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 19:03
  • Gaaf ! Tot en met de jaren 80 was het heel normaal dat F1 rijders ook Le Mans deden, CanAm of Group C.
    Dat leek compleet verdwenen te zijn, maar heel leuk om te zien dat Hulkenberg het weer oppikt.
    En ook leuk dat Force India het ook toe laat. Cool stuff !

    • + 0
    • 27 nov 2014 - 19:29

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar