user icon

Raikkonen wil plek voor 2016 afdwingen bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 17 nov 2014 14:27
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het is geen gegeven dat Kimi Raikkonen aan het einde van 2015 zijn helm aan de wilgen hangt. De Fin verkondigde eerder dat volgend jaar waarschijnlijk zijn laatste seizoen in de Formule 1 zou zijn. De Ferrari-coureur komt daar nu op terug. Hij wil in 2015 een zitje voor 2016 afdwingen.

Raikkonen deelde aan Auto Motor und Sport mede: "Zolang je niet wint is het al snel een seizoen om heel gauw te vergeten. Maar we hebben wel veel geleerd met het oog op volgend jaar. En als ik in 2015 sterk presteer, waarom zou ik dan niet ook in 2016 voor Ferrari kunnen racen?"

De wereldkampioen van 2007 heeft dit seizoen te kampen met een bolide die niet doet wat hij wil. De afstelling van de F14 T is al het hele jaar een zorgenkindje en Raikkonen weet de oorzaak. "Het ligt aan de samenstelling van de banden. Vorig jaar waren de voorbanden veel beter."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Warlord

    Posts: 2.095

    "Het ligt aan de samenstelling van de banden. Vorig jaar waren de voorbanden veel beter."

    Dus kortweg hetzelfde probleem als de 2e helft van vorig jaar. Ik zat tijdens het weekend in Brazilie al te spelen met het idee dat het wegdek zo warm was dat Raikkonen daardoor het tempo wat beter kon bijbenen.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 14:54
  • Ik gun hem van harte nog twee mooie jaren bij Ferrari!

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 15:04
  • Rush

    Posts: 172

    Zolang hij naar behoren presteert en hij zelf ook niet wil stoppen dan blijft hij gewoon in 2016. Zijn contract bevat namelijk een optie voor het seizoen 2016.

    Ik twijfel er niet aan dat 2015 een veel beter jaar voor hem wordt.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 15:06
  • sailor

    Posts: 10.268

    Van alle coureurs vind ik Kimi de grootste teleurstelling , hij bakt er helemaal niks van dit jaar.
    Het is moeilijk in te schatten of Kimi volgend jaar succesvol zal zijn of dat hij weer hetzelfde jaar meemaakt als 2014.
    Ik hoop dat hij zich weer kan herpakken in 2015.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 15:39
    • Kimi kampt gewoon met hetzelfde probleem als Vettel: een auto die hem niet ligt, maar zijn teamgenoot wel.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 16:27
    • Het staat of valt met de kundigheid van Ferrari om nu eindelijk eens een keer een auto te bouwen waarvan in ieder geval het rijdende en aërodynamische gedeelte geniaal is. Dat moeten ze gewoon hebben als ze op zn minst 2e beste achter Mercedes willen zijn, want ik ga er maar even vanuit dat Mercedes zijn voorsprong op motorisch gebied nog wel even behoudt.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 21:45
    • Mercedes spreekt gewoon zijn veto recht uit tegen de engine unfreeze in 2015 en dan in 2016 kunnen ze het niet meer tegenhouden en hebben ze natuurlijk zelf ook nog een kans het motor pakket te verbeteren. Dus nog een jaartje hammie en nico constant op de hoogste plaatsen op het podium. Ben benieuwd naar de staat van de F1 na 2015 oei oei oei...

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 02:28
  • ik denk dat door het aantreden van vettel raikonen er weer zin in krijgt... waar hij eerst zei volgend seizoen stop ik ermee... zegt hij nu jaaa ik wil er ook in 2016 rijden ! ik denk dat de 2 vriendjes finger en iceman een monster duo gaan worden in de ontwikkeling van de nieuwe ferrari voor 2015 ... en dat ze dat allebei al weten...

    het valt en staat bij de ontwikkeling hoe goed de coureurs samen kunnen werken en mekaar aan kunnen vullen...

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 16:48

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar