user icon

Max Verstappen: "Macau is mooie uitdaging voor me"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2014 09:06
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Voor Max Verstappen komt dit weekend een einde aan zijn periode in de Formule 3. Hij debuteerde dit jaar in die klasse in het Europees kampioenschap en maakte meteen zoveel indruk dat hij voor volgend seizoen een stoeltje in de Formule 1 bedong. In Macau rijdt de jonge Nederlander zijn voorlopig laatste wedstrijd in de Formule 3, de prestigieuze Macau Grand Prix.

Max Verstappen vertelde aan www.verstappen.nl: "Natuurlijk wil ik deze race graag winnen en ga ik er vol voor om dat te bereiken. Maar het circuit is helemaal nieuw voor mij. Ik weet dat er een relatief groot risico is om van de baan te vliegen en de auto te vernielen. Daarom zal het belangrijk zijn om alle beschikbare tijd tijdens de vrije trainingen zo goed mogelijk te benutten. Aangezien ik de laatste weken een erg druk programma had, heb ik niet veel ronden in de simulator op Macau kunnen oefenen. Ik heb er ongeveer dertig gedaan, maar ik weet wat ik kan verwachten."

"Macau is een autosport klassieker. Het is anders dan de andere races in het Europese Formule 3-kampioenschap, want Macau is een op zichzelf staand evenement, dus het is alles of niets. Het enige dat telt is de overwinning, terwijl je in het Europese kampioenschap beloond wordt voor je prestaties gedurende de 33 races in het seizoen. Als je bekijkt wie hier gewonnen hebben, kun je niet missen hoe belangrijk deze race is. Je kunt het met de Zandvoort Masters vergelijken, die ik dit jaar won. Macau is een mooie uitdaging voor me."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Lieve reaguurders van het F1today forum,

    Kunnen we elkaar onder dit topic (en het liefst de komende ook) wat meer respecteren?
    Je hoeft elkaars mening niet te delen maar we zijn toch allemaal racefanaten en geen voetbalhooligans?

    We komen hier allemaal om onze mening te geven en laten we éénieders mening respecteren en waarderen.

    Dank u ;-)

    • + 0
    • 12 nov 2014 - 09:37
    • BramG44

      Posts: 424

      +1 ik moet bijna tussen alle klaag posts door lezen om iets over racen te vinden...ik post niet zo veel maar vind dat dus wel irritant.
      terwijl ik normaal gesproken juist vaak moet lachen om de uitspraken en (vriendelijke) discussies, on topic, mooi als Max deze kan pakken als afscheids-kadootje...

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 09:48
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Af en toe zijn de discussies lachwekkend (in positieve zin) en daarom lees ik hier graag de reacties maar de laatste weken begint het echt vijandig te worden. Mensen die elkaar voor van alles en nog wat uit maken gaat toch wat ver.

      We zijn allemaal F1 fans, laten we het dan ook gezellig houden :-)

      Dat Max maar een mooie race mag rijden in Macau!

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 10:35
    • masf1

      Posts: 7.051

      Vind ik ook,Behalve B......

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 10:52
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @MasF1: Waarom moet je je zo opwinden om de reactie van 1 persoon? Doordat jij er zo fel op reageert ga er je in mee en verlaag je jezelf ook tot een discutabel niveau.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 11:13
    • Stri

      Posts: 2.384

      Amen.

      Onder 90% van alle topics barst weer de "nederlander"-discussie los. Waar Giedo nu dan een zitje moet krijgen, wat Sauber to een kolere-team is, dat Verstappen wk gaat worden etc. Ik heb niets tegen Nederlandse coureurs (ik zie zelfs erg uit naar de komst van Verstappen), maar ik kan hier nauwelijks nog discussie vinden over waar het op dit moment werkelijk over gaat in de F1.

      Het gemiddelde reaguurder niveau is afgezakt naar een absoluut dieptepunt, dat gaat op den duur de fatsoenlijke gebruikers afschrikken (dat gebeurt zelfs al). Ik houd dan ook mijn hart vast voor volgend seizoen, wanneer Verstappen daadwerkelijk op de grid staat...

      Hopelijk haalt jou oproep nog iets uit szixxx, want ik zou het jammer vinden als ik hier niets meer terugzie van de gebruikers die ik wel een warm autosporthart toedraag.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 11:23
    • Pitstop

      Posts: 255

      Denk dat er drie problemen zijn:
      1. Bepaalde reacties zijn te kort door de bocht bijv.: Coureur "......." zal volgend jaar gigantisch vernederd worden door zijn ervaren teamgenoot punt.
      2. Sommigen nemen bepaalde reacties te serieus ook al staat er een ;-) :) XD
      3. bepaalde forumleden roepen te snel zielig, trol enz. als reactie.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 11:52
    • Maximo

      Posts: 6.778

      Naar mijn idee zijn de reacties niet anders dan anders in het verleden.

      Als ik terug denk aan periodes zoals rond spy-gate, of andere momenten dat het merendeel van de volgers op deze site een bepaalde bevlogen mening had (zoals nu dat de meest Verstappen fans zijn, waaronder ik), dan is het altijd al zo geweest dat er mede forumleden zijn die een andere mening zijn toegedaan. Dat hoort er ook bij denk ik en als je niet tegen een reactie van een andersdenkende kan, dan moet je die niet lezen en er niet op reageren.

      Kortom, ik vind het allemaal wel meevallen en hele zware persoonlijke verwensingen zie ik nou niet echt regelmatig langskomen hier. Wel een misverstandje hier of daar, maar da's dan ook alles.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 12:44
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Maximo: Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het enkele jaren terug hier toch een stuk gemoedzamer vond. Natuurlijk zijn er altijd mensen tussen die bepaalde opmerkingen te serieus nemen.

      Er zijn wel enkele (gewaardeerde) forumleden die ik mis die juist door dit soort praktijken hier niet of nauwelijk meer posten en dat vind ik jammer.

      Ik ben het ook niet altijd met iedereen eens maar dat hoeft ook helemaal niet.
      Als je de behoefte hebt daarop te reageren kan dat prima inhoudelijk zonder elkaar voor troll of zielig uit te maken.

      @Stri: Ik heb niet de illusie dat mijn oproep op lange termijn iets uithaalt. Voor deze post over Verstappen misschien...
      Ik vind het persoonlijk geweldig dat Max volgend jaar F1 mag rijden en ik heb hoge verwachtingen van die jongen maar of hij een toekomstig WK is? Geen idee, hij heeft het potentieel maar het moet er ook uitkomen en hij moet ook de kans krijgen bij een topteam als hij daadwerkelijk zo'n talent is.

      We zien het komend seizoen wel :-)

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 13:06

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar