user icon

Ferrari pleit voor meer races in VS voor extra inkomsten

  • Gepubliceerd op 05 nov 2014 13:39
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Een manier om de inkomsten van de Formule 1 te vergroten is het aantal Grands Prix in de Verenigde Staten van Amerika uit te breiden. Dat stelt Ferrari-teambaas Marco Mattiacci. De Formule 1 bezoekt de VS jaarlijks één maal voor een race op het Circuit of the Americas nabij Austin. De Amerikaanse markt is echter groot genoeg voor meer evenementen.

Mattiacci: "Ik wil een extra race in de VS, eigenlijk wil ik drie races per jaar in de VS. Dat is mijn voorstel, want de Amerikaanse markt is fundamenteel om extra inkomsten te genereren en sponsors aan te trekken. Bij een hogere omzet kan je het ook hebben over meer teams in de Formule 1. Ik weet niet hoeveel geld een renstal nodig heeft om te overleven in de Formule 1. 50 miljoen? 100 miljoen? Dat is afhankelijk van het business model."

"We hebben competitieve teams nodig. Ik gebruik liever geen termen als kleine teams of middenmoot. We hebben competitieve teams nodig met een solide financiering. Tegelijk geloof ik in de kracht van de Formule 1 en denk ik dat het mogelijk is om de inkomsten te vergroten. Zeker in de VS, waar de Formule 1 aan terrein wint. Mijn focus is om dat succes te vermarkten."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • General

    Posts: 729

    Amerika, na het Midden-Oosten het grootste afzetgebied van deze auto fabrikant.
    (need i say more?)

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:42
    • LimboF1

      Posts: 4.850

      Precies, Ferrari is diegene die daar de vruchten van zou plukken en niet de kleinere teams.

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 13:45
  • buran

    Posts: 250

    Ik ben ook voorstander, races zijn dan ook mooi in de avonduren. Hongarije mag dan van mij wel verdwijnen. Zou graag zien dat Indianapolis terug komt en misschien naar Road America, Long Beach of Watkins Glen.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:51
  • Ik begin Mattejakkie een steeds arrogantere kwal te vinden. Eerst dat gezeur over kleine teams en nu ondanks dat ie roept "ik heb het niet over kleine teams" doet ie het toch weer. Als Ferrari zonder Alonso zo door blijft modderen als Kimi nu doet, wordt er helemaal geen succes vermarkt. Dan loopt Honda er straks mee weg.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:59
  • James

    Posts: 1.652

    Komt Mattiacci niet van een Amerikaanse afdeling van Ferrari?

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 15:55
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ja, dat komt 'ie!

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 16:27
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Wat een 'toeval' ;-)

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 16:39
  • Maximo

    Posts: 6.782

    He nee, gatverdamme. Op de 1 of andere manier hebben de races in de USA mij nooit echt kunnen boeien.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 17:07
  • De arrogante lul weet niet eens hoeveel je nodig hebt om in F1 te overleven..., 50 miljoen? Geen idee. 100 miljoen? Ook geen idee.
    Dat is afhankelijk van je business model!? Rot toch op man, nog een paar van zulke flapdrollen in de F1 en de boel gaat helemaal naar de klote. Ik ben benieuwd hoe lang deze jan doedel nodig gaat hebben om Ferrari echt de goot in te helpen. Deze man is geen liefhebber met passie maar een autoverkoper. Met een business model. Zal wel geen Fiat Punto Business Edition zijn.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 20:57
  • Redactie; zit er censuur op als je woorden gebruikt die jullie filteren? Ik post wat en dat verschijnt niet terwijl latere post wel verschijnen.

    Voordat we helemaal off topic gaan; mijn bijdrage ging over wat ik van meneer Mattiacci vindt, dus de strekking is wel helder denk ik....

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 21:04
    • Vermoedelijk hat het filter een probleempje met het bijvoeglijk naamword dat gebaseerd is op scrotum. ;-)

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 23:48
    • Schijnt toch mee te vallen met dat filter:-)

      Moest het even kwijt..... Niet te geloven dat ze zo'n kwast op zo'n positie neerzetten.

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 23:09
  • Ik hoor het al, dat wordt helemaal niks met meneer Mattiacci. Meneer babbelt business-taal en heeft vermoedelijk geen benzine door zijn aderen stromen. Jammer...

    • + 0