user icon

Kubica overweegt operatie met het oog op Formule 1

  • Gepubliceerd op 20 okt 2014 14:56
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Robert Kubica heeft de Formule 1 nog altijd niet helemaal uit zijn hoofd gezet. De Pool, tegenwoordig actief in het wereldkampioenschap rally rijden, denkt eraan om zich weer te laten opereren om het mogelijk te maken om een Formule 1-bolide te besturen. Kubica zei aan BBC: "Als ik besluit om voor een rentree in de Formule 1 te gaan, dan moet ik deze winter een nieuwe operatie ondergaan."

Hij vervolgt: "Wie weet, met de hulp van de artsen en wat geluk, is het dan nog mogelijk. Na dit seizoen ga ik alles op een rijtje zetten. Mijn arm en hand zijn in orde. Wat de mobiliteit betreft is mijn situatie wat vooruit gegaan. Wat beperkingen betreft is het nog ongeveer hetzelfde. Daarom is een extra operatie noodzakelijk. Daar bestaan mogelijkheden voor, maar ik heb een krap schema met veel rally's. Die evenementen nemen steeds veel tijd in beslag. De Formule 1 zou een droom zijn, maar het is zaak om realistisch te blijven. Deze winter beslis ik of ik het ga proberen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Nou en welk team zou de gok nog wagen? ik denk geen 1 helaas.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 15:01
    • JV fan

      Posts: 2.085

      voor de publiciteit zou het leuk zijn , Sauber, Caterham en Marussia kunnen wel goede publiciteit gebruiken...

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 15:11
  • Pitstop

    Posts: 255

    Denk niet dat hij ooit weer zijn oude vorm krijgt in de F1 waar ik erg van baal want naast Schumacher vond ik Kubica erg geweldig. Persoonlijk vind ik de coureurs in de huidige Formule 1 niet zo interessant misschien Max Verstappen volgend jaar. Denk dat hij nu beter bij WRC kan blijven ipv Formule 1 :(

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 15:32
    • LimboF1

      Posts: 4.821

      Helemaal mee eens. Ik ben altijd fan van hem geweest, hij was echt een complete rijder. In mijn ogen zelfs beter als de rijders van het huidige veld. Ik hoop dat iemand hem een kans wil geven.

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 20:16
  • Er zijn op het moment zoveel rijders op de markt. Lijkt me heel moeilijk om daartussen een kans op een stoeltje bij een aardig team te maken. Niets ten nadele van Kubica want het was natuurlijk een goede coureur

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 15:36
  • Één keer heeft hij mij weten te imponeren... Canada 2007. Mis je voor de rest niks aan.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 16:12
    • Pete

      Posts: 236

      Je bedoelt de race die is gewonnen door Hamilton en waarin Kubica uitviel door een crash? Nee, je bedoelt vast Canada 2008 die hij heeft gewonnen.

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 16:55
  • Kennie

    Posts: 2.569

    Ik was hem alweer vergeten, onze Robert ! Denk dat hij op dit moment even aan het peilen is wat men van hem denkt/van hem vindt. Als hij immers weer F1 wil gaan rijden had hij naar mijn idee beter kunnen zeggen : "Ik ga onder het mes om een F1 rentrée mogelijk te maken"

    Nu zegt hij niks en kondigt hij ook niks aan, "Als ik besluit om..." zou eigenlijk moeten zijn "Ik ga voor... "

    Maar goed, het kan ook zijn dat hem gevraagd is wat er moet gebeuren om een F1 rentrée mogelijk te maken, waarop hij gewoon netjes geantwoord heeft.

    Ik reken op niks, maar zou het wel knap vinden als hij terug komt en gewoon kan presteren zoals hij dat in het verleden gedaan heeft.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 16:14
  • marcio

    Posts: 2.539

    Ik vind het zo vreselijk jammer dat zo'n mega getalenteerde rijder door zijn eigen toedoen een veelbelovende carrière vergooid heeft. Laat dit een wijze les voor een ieder zijn dat je goed moet nadenken, alvorens onnodige risico's te nemen welke niets met jouw werk als formule 1 coureur te maken heeft. Rally is levensgevaarlijk en dient daarom overgelaten te worden aan de mensen die in deze tak van de autosport uitkomen.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 17:32

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar