Update: Vader Bianchi: "Jules is in kritieke toestand en wordt nu geopereerd"
- Gepubliceerd op 05 okt 2014 12:58
-
56
- Door: Jeroen Jonkers
Wat de exacte toestand van de Fransman is, is nog onduidelijk. Volgens zijn vader wordt Bianchi nu geopereerd om de druk op zijn hersenen, waar hij kneuzingen heeft, te verlichten. Het bericht van Bianchi's vader is niet bemoedigend en doet denken aan het ongeluk van Michael Schumacher, bijna tien maanden geleden.
[Update 15:47] Volgens de persvoorlichter van Ferrari is de operatie van Jules Bianchi voorbij. Momenteel is er echter nog niets bekend over zijn gezondheid en het verloop van de operatie. Volgens het Franse L'Équipe zou Bianchi na zijn operatie niet aan de beademing liggen.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (56)
Login om te reagerenPosts: 1.213
Ik las het net op Twitter "#F1 French TV station had a call with Jules's dad. Head trauma, being operated, 24h wait. (via @MaxPap10 ) #F1extra"
Vreselijk......
Posts: 437
Inderdaad. Ik zei al eerder ik hoop dat hij het redt, maar ik denk niet dat we hem ooit nog zullen zien racen.
Posts: 6.927
Dat is wel het laatste wat iemand op dit moment zal interesseren Hessel..
Posts: 437
Ik hoop dat hij het red.
Posts: 406
en mijn maag draait zich wederom om :S
Posts: 4.843
Gelijktijdig lijkt het ook ontzettend veel weg te hebben van het ongeval van Maria de Villotta.
Enig verschil lijkt daarin (gezien de foto's) alleen te zijn dat Bianchi een achterwaartse impact tegen het hoofd te verwerken heeft gehad terwijl de Villotta voorwaarts tegen/onder de laadklep van die truck geraakt is.
Qua uitkomst vrees ik dat het verschil nihil zal zijn.
Posts: 632
Jules moet een oog missen en sterft een jaar na het ongeluk?
Het lijkt me niet dat hij dit seizoen weer achter het stuur kruipt van de Marussia, maar het lijkt me nog wat vroeg om te zeggen dat hij nooit meer een f1-wagen kan besturen.
Posts: 6.927
Onzin. Maria heeft een hoofd trauma opgelopen omdat de laadklep de helm doorboorde. Jules is zijwaards onder de kraan geschoven waarbij zijn hoofd het gedeelte geraakt heeft waar ook het contragewicht van de kraan zich bevindt.
De twee ongelukken zijn totaal niet te vergelijken en het is ronduit belachelijk om te beweren dat de uitkomst "nihil zal zijn".
Posts: 4.843
Ondanks de hoek van de impact van elkaar verschilt hebben beide incidenten toch echt wel serieuze overeenkomsten.
En ronduit belachelijk dat de uitkomst nihil zal zijn? Ach... zie maar eens wat er inmiddels naar buiten gekomen is. Lijkt me al met al dus weinig kans dat dit beter af gaat lopen dan het met Maria gedaan heeft.
Posts: 9.925
Droevig nieuws, ik kan er nog steeds niet bij.. een ongeluk zit in een klein hoekje:-(
Posts: 2.323
Het enige wat we kunnen doen is wachten op meer nieuws. het kan nog alle kanten uitgaan, ik hoop op het beste maar vrees voor het ergste.
Posts: 3.186
Ik heb het niet zo met hersenstrauma's meestal weinig hoop helaas maar Jules blijf vechten man ik zal duimen voor je.
Posts: 3.077
Het klinkt echt niet goed. Hopen op het beste, al zie ik het heel erg somber in. Ik wens Bianchi het beste en hoop voor hem dat hij hetzelfde kan als Massa. Weer gezond worden en terug komen in F1.
Posts: 650
Een bevriende chirurg heeft me net uitgelegd dat bij het vermoeden van zwaar hersentrauma een ambu de voorkeur heeft mbt vervoer. Dit ivm luchtdrukverschil heli. Vreselijk. Dit klinkt absoluut niet best....
Posts: 4.951
Dat vermoeden werd ook op Sky geuit.
Posts: 6.927
Daarbij zegt de pers officier van de FIA volgens mij ook echt:
"The helicopter can not fly due to HIS condition"
Daar waar de meesten dachten dat hij "this condition" zei en dat daarmee het weer aangegeven werd.
Posts: 13.929
Ik moet telkens denken aan wat ik dacht toen Bianchi even in beeld kwam toen de race aan het begin was stilgelegd. Hij was uit zijn auto en strikte zijn veters opnieuw. Ik dacht toen: "Wat zal jouw toekomst zijn? Je had je verheugd op promotie naar Ferrari maar je weet nu waarschijnlijk al dat die vrijkomende plek daar niet voor jou is. Waar zul jij volgend jaar rijden?"
Nou... :-(
Posts: 348
Yep... En het is ook zo'n kerel zonder veel bling bling. Simpele gast.
Posts: 4.951
Bizar hè?
Posts: 603
Exact wat ik dacht. Die jongen zat daar rustig zijn viziertje te poetsen, en een dikke twee uur later wordt je geopereerd met een hersentrauma.. Tsjonge jongen..
Posts: 6.407
Dit soort momenten voor een ongeluk zet ons extra aan het denken achteraf. Het maakt het geheel extra bizar. Maar laten we ervan uit gaan dat hij volgend jaar op de grid staat, als is het weer in een Marussia.
Posts: 1.136
Dit klinkt niet erg hoopgevend. Fingers crossed, en hopen dat hij het allereerst maar zonder al te veel blijvende schade mag overleven. Daar gaat nog wel een spannende tijd van wachten overheen voor we iets meer gaan weten. Alle steun aan zijn familie en naasten.
Charlie Whiting zal zich nog maar eens goed moet gaan beraden over hoe dit soort nare ongevallen te voorkomen nadat er al een kraanwagen gedispatched was voor een eerder ongeval. Had toch echt niet mogen gebeuren, maar ja achteraf is alles makkelijk, dat besef ik ook wel. Maar het kan geen kwaad de veiligheidsprocedures nog eens goed door te lichten.
Posts: 338
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de data e.d. van de auto van Bianchi.
Misschien was hij bezig met instellingen en zat hij even niet op te letten.
Dus ik hoop wel dat er hier nog een onderzoek naar komt en of ze eventuele veiligheidsprotocollen moeten aanpassen.
Bijvoorbeeld pitstraatsnelheden bij kranen e.d.
Je kan dan nog steeds crashen, maar de impact zal gigantisch minder zijn.
Posts: 3.186
Dubbele gele vlag gezwaaid: snelheid minderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen of te stoppen. Er is een gevaarsituatie, ten gevolge waarvan de baan geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is.
Mike dit moet nog langzamer zijn dan in de pitstraat,daarom begrijp ik de impact niet zo maar wat ik al eerder zei ik zal voor hem duimen.
Posts: 1.213
@Jan Almere, ik zag op youtube dat ze in de toren met groen zwaaide.
Posts: 338
Ik denk echt dat hij met een behoorlijk gangetje onder die kraan is gekomen Jan.
Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de data.
Of hij heeft niet op zitten letten en gedacht dat hij nu wel eventjes wat instellingen kon aanpassen.
Ik hoop echt dat ze dit wel verder gaan uitzoeken.
Posts: 3.186
Midnight,zelf op de tv was de rondeteller geel alleen kan je niet zien of het dubbel is.
Posts: 167
Je hoeft niet zo hard te rijden om zwaar beschadigd te raken. Bovendien rijdt een F1 wagen nog best snel als hij stapvoets rijdt.
Posts: 3.186
@RUFAGE,stapvoets is stapvoets ook in een F1 wagen,uitleg 1 kilo appels weegt net zoveel als een kilo donsveertjes weet je nog.
Posts: 83
Wat een domme opmerking JAN ALMERE. Ten eerste zijn kilo's meetbaar en stapvoets rijden is voor iedereen anders. Jij kunt helemaal niet bepalen of hij stapvoets heeft gereden. Dat zal de data moeten uitwijzen. Dus dat betoog over 1 kilo appels en veren gaat helemaal nergens over. Het beste is als je die "voorbarige conclusies voor jezelf houdt!
Dit is gew
Posts: 167
Ik wil alleen maar zeggen dat je ook bij lage snelheid makkelijk ernstig letsel kan oplopen. Als je op het zebrapad door een auto aangereden wordt die 20 of 30 km per uur rijdt kun je evengoed alles breken wat maar breken kan.
En wat de snelheid van een F1 auto betreft, de safetycar moet altijd planken om het veld voor te blijven, terwijl de F1 auto's voor hun doen stapvoets rijden.
Posts: 3.186
GPGert,ten eerste heb ik het nooit over stapvoets gehad maar over een dubbele gele vlag situatie en volgens Robert en Jan lammers sta je dan bijna stil,en stapvoets is ong 15 km in welke auto dan ook.
Maar jij gelijk hoor,ik hoop alleen dat Jules het redt
Posts: 83
@JAN ALMERE Stapvoets is voor iedereen anders. Je verkondigt een hele hoop onzin. Met 80 KM/U sta je met een F1 auto sta je al bijna stil. Stapvoets is dus relatief JAN ALMERE!. Dus kom niet met die onzin aanzetten van 15 KM/U is stapvoets. Hopelijk heb je wat geleerd en benader je de situatie volgende keer anders ;)
Posts: 3.186
@Ruface,"Rechter bepaalt stapvoets in auto op 15 km per uur".
Maar het maakt nog niet uit,ik begrijp de impact van deze crash niet want elke auto moet een crashproef afleggen en als zou hij 50 km gereden hebben dan moet dat op te vangen zijn volgens mij,maar voor Jules is deze discussie zinloos die vecht voor zijn leven.
Posts: 297
Einde carrière. Heel erg.
Ferrari zal een andere vervanger moeten zoeken.
Posts: 13.929
Beetje cru hè, die reactie. Of ga je ook tegen Bianchi's vriendin zeggen dat ze een andere vriend moet zoeken?
:-(
Ferrari heeft keuze zat. Ik vind het in de huidige situatie niet gepast om aan de belangen van Ferrari te denken.
Posts: 632
?
Posts: 14
wtf! Dat is echt belangrijk nu...
Posts: 297
@ NOTHINGBUTTHETRUTH
Ik bedoelde het niet cru maar mss ben ik niet zo emotioneel als jij. Ik ken Bianchi niet persoonlijk dus ik ga ook niet voor hem huilen.
Ivm de sport, is het erg en ook van belang voor Ferrari.
Posts: 3.592
@Milli: Nu snap ik de kritiek op je post wel. Net niet het moment om daar nu al over na te denken. Maar verder ben ik het met je eens dat sommigen ook moeten begrijpen dat het anderen niet zo aangrijpt. Ik ken Bianchi ook niet en natuurlijk hoop ik dat het goed komt met 'm, maar verder doet het mij ook niet per se iets.
Posts: 338
@ Sparrow, Het is wel degelijk nodig om er over na te denken.
Klinkt cru, maar the show must go on en Marussia heeft toch een rijder nodig voor de resterende races en het lijkt er nu voorlopig niet op dat Bianchi volgend seizoen in een Ferrari rijdt.
Dat gezegd hebbende hoop ik dat Bianchi weer volledig zal herstellen.
Posts: 1.332
Erg heftig allemaal, hopen dat het goedkomt.
Posts: 6.407
Dit is zorgelijk nieuws, mij liet het ook aan Schumacher denken. Is hoop dat daar dolr de Fia aan gewerkt gaat worden, door bijv. kogelvrije helmen te verplichten. Dit is waarom die Schumacher met een kogelvrije helm reed, alleen had hij die bij het skiën ook beter kunnen ophebben. Laten we bidden dat dit talent er bovenop komt en hij komend jaar weer kan racen.
Posts: 505
Kogelvrije helm? Ik weet dat ze soms rare dingen verzinnen om de belabberde toestand van de F1 weer wat omhoog te krikken, maar om nu te gaan schieten op de coureurs gaat me wel wat ver.
Posts: 929
moeten ze helmen van beton gaan dragen. wat praat je allemaal voor onzin man
Posts: 632
Ik mag aannemen dat ze al rijden met helmen waar geen kogels in zitten
Posts: 6.927
De helmen hebben al Kevlar lagen en kunnen in potentie een klein kaliber kogel tegenhouden.
Maar dat neemt niks weg van het feit dat je met je hoofd een vertraging van X aantal kilometers per uur moet opvangen. Ongeacht of een helm dan heel blijft, binnen in je lichaam worden je organen echt wel verschoven. Zo ook je hersenen. En afhankelijk van wat er officieel naar buiten zal worden gebracht, ga ik er nu vooralsnog van uit dat dit ook de verwondingen zal hebben veroorzaakt.
Posts: 7.033
In de Formule 1 bieden de wagens en de circuits voldoende veiligheid voor het hoofd. Laat de FIA maar eens wat regels op gaan stellen waaraan takelwagentjes aan moeten voldoen. Onderkant moet dicht genoeg zijn zodat er geen auto meer onderdoor kan schuiven, en wellicht ter hoogte van waar een F1 auto tegenaan zou kunnen knallen, een soort verplichte rubberen laag aan laten brengen Iets wat nog een beetje mee kan veren zodat het de ergste klap op kan vangen.. Dat in combinatie met gele vlaggen moet voldoende zijn om dit soort accidenten met hoofdletsel als gevolg te kunnen voorkomen.
Posts: 6.407
Ik heb ooit eens begrepen dat Schumacher zijn helm een 9mm zou tegenhouden, dus vandaar mijn idee om dit soort helmen te verplichten. Ik denk dat de schade aan het hoofd aanzienlijk verkleint kan worden hierdoor.
Posts: 6.407
@Redbull1 Waarom is het onzin in jouw ogen? Leg dat eens uit, ik ben erg benieuwt waar je mee komt aanzetten om het als onzin te bestempelen? Schumacher droeg zo een helm omdat hij juist bang was voor hoofdletsel.
Moppersmurf, het is inderdaad een vreemd woord.....kogelwerend zou beter zijn, heb nooit begrepen waarom het kogelvrij is.
Posts: 5.855
https://pbs.twimgPUNTcom/media/BzLvE2XIIAEEFMQ.jpg:large
Pas op schokkende beelden van biachni voordat de medical hulp er was
Posts: 673
Ik las zojuist een mooie en hartverwarmende tweet van Vettel. Alle coureurs zijn momenteel in het ziekenhuis bij Bianchi. Jules vecht dus niet alleen.
Posts: 99
Misschien heb ik het verkeerd gezien maar ik dacht dat er 'n marshall met groene vlag stond te zwaaien terwijl ze nog met Sutil z'n wagen bezig waren. Het viel me op omdat het niet bepaald het moment voor groene vlaggen was.
Iemand dit ook gespot?
Posts: 5.855
ja was zelfs nadat bianchi crashte
Posts: 3.229
Klopt, maar dat betekent dat de baan vanaf dat punt veilig is, in principe OK dus.
Posts: 19.803
Verschrikkelijk en ik heb er geen goed gevoel bij.
Alhoewel de F1 enorm veilig is geworden blijft er altijd een risico. Toch blijft het verschrikkelijk als er gevaarlijk crash of situatie voorkomt en de gevolgen heel ernstig kunnen zijn. Dat moment met Massa in 2009 was ook heel eng.
Ik hoop op het beste! Pfoe, heftig! Het zou fantastisch zijn als Bianchi er zonder kleerscheuren vanaf komt maar ik ben behoorlijk bang dat dit niet het geval zal zijn.