BMW Sauber begint seizoen met dubbele uitvalbeurt

Het team van Sauber is het nieuwe seizoen op een ongewenste manier begonnen. Het team, dat in 2010 met Pedro de la Rosa en Kamui Kobayashi aan de start staat, konden 21 ronden voor het einde al inpakken en doorreizen naar de volgende race vanwege problemen met beide auto's.

Peter Sauber, die terugkeerde in de paddock als teambaas, had op meer gehoopt dan wat het team dit weekend heeft laten zien. Verwacht werd dat Sauber een outsider zou zijn voor de podiumplaatsen, maar niets was minder waar. Slechts posities in het middenveld en een dubbele uitvalbeurt was niet waar het team op had gehoopt. "Ik had zeker op meer gehoopt bij mijn terugkeer als teambaas. Zeker na onze goede wintertests. Maar ook de kwalificatie verliep teleurstellend voor ons. De race zelf verliep redelijk goed met beide coureurs die voor posities konden strijden, voordat ze met hydraulische problemen uitvielen", aldus Sauber.

De la Rosa deelt de teleurstelling van zijn teambaas: "Ik had een goede start, maar ik verloor weer posities toen ik andere auto's moest ontwijken. Ik moest door het gras waardoor verschillende coureurs mij weer passeerde. Daarna voelde de auto goed genoeg aan voor een plaats in de punten, maar helaas werd ik in de 29e ronde naar binnen geroepen met hydraulische problemen."

Reacties (6)

Login om te reageren
  • solo

    Posts: 25

    Kan iemand me uitleggen waarom het nog steeds BMW sauber heet

    • + 0
    • 14 maa 2010 - 16:33
  • BMW zal de rekinggen nog wel betalen voor het team en Sauber zou het \'voor respect\' doen aan BMW. BMW behield ook de naam Sauber van 2007-2009

    • + 0
    • 14 maa 2010 - 16:56
  • F10

    Posts: 16

    BMW Sauber Ferrari, het lijkt me inderdaad een rare naam voor een team.

    • + 0
    • 14 maa 2010 - 17:33
  • solo

    Posts: 25

    ik denk als ze van naam veranderen dat ze hun rechten van afgelopen jaar verliezen....kijk maar maar naar brawn gp vorig jaar

    • + 0
    • 14 maa 2010 - 20:02
  • Sauber is me trouwens zeer tegen gevallen dit weekend. Werd als de verassing van het seizoen voorspelt. Maar dan lijkt het nu toch een negatieve verassing te worden. Snelheid niet geweldig, en nu ook de betrouwbaarheid niet goed?

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 05:48
  • Koen

    Posts: 277

    Inderdaad ontgoochelend. Maar toch, heeft iemand die inhaalactie gezien van De La Rosa op Kobayashi? Wie zei dat De La Rosa een tweede Badoer zou worden of dat Kobayahi De La Rosa zoek zou rijden, was misschien iets te voorbarig. Alleen jammer inderdaad dat beide rijders niet in een betere wagen zitten. het zou leuker zijn indien we die inhaalacties vooraan zien, en niet voor plaats 15.

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 11:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar