user icon

Vettel in Singapore wederom met ander chassis aan de start

  • Gepubliceerd op 09 sep 2014 15:18
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Sebastian Vettel krijgt voor de Grand Prix van Singapore andermaal een ander chassis. Dit keer echt een nieuwe RB10 voor de Duitser, zweerde Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko tegenover Sport Bild. Het chassis in Monza was een eerder gebruikt exemplaar.

Marko legt uit: "Het chassis van Vettel in Italië was al eerder in actie gekomen, tijdens de test op Silverstone. De chassis-wissel was meer bedoeld voor een psychologisch effect. Voor Singapore rusten we Sebastian uit met een fonkelnieuwe versie."

Vettel leek op Monza meer competitief dan in voorgaande Grands Prix, maar op de harde compound band van Pirelli had de Duitser toch weer 'onverklaarbare' problemen. In Singapore krijgt hij de beschikking over alweer zijn vierde chassis van dit jaar.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Krijg toch de indruk dat dit een zwakte is van Vettel, zijn aanpassingsvermogen bedoel ik dan Ik heb ooit Verstappen over Schumacher horen zeggen dat deze echt met elk Chassis overweg kon, dit is ook over Alonso gezegd door iemand, weet niet meer door wie...

    • + 0
    • 9 sep 2014 - 15:40
    • Wolflegion

      Posts: 95

      Alonso is bij ferrari inmiddels zo gewend aan ruk-chassis, dat ie gelijk crasht als ie een goed chassis zou krijgen ;)

      • + 0
      • 9 sep 2014 - 16:00
    • Ik denk dat het een combinatie van het aanpassingsvermogen is en zijn stijl van rijden. Hij kan het gas niet doseren en daar schijnt het grootste gedeelte van zijn probleem in te zitten.
      Dus misschien zal Vettel wel nooit meer aan de top komen of Renault moet iets vinden met de powerafgifte van de motor icm hybridesysteem.

      • + 0
      • 9 sep 2014 - 16:02
    • Kevin

      Posts: 5.005

      Vettel kan alleen rijden met een uiterst stabiele achterkant. En dat is niet meer.

      • + 0
      • 9 sep 2014 - 17:26
    • het is wat Linke Soep Zegt... door de hybride systemen zijn ze tussen het gas en de motor en tussen rempedaal en schijf allerlei hybride systemen gaan bouwen... hierdoor heeft vettel minder gevoel wanneer hij op het gas kan gaan staan en reageren zijn remmen anders dan hij gewent is ...

      het op het gas gaan terwijl je nog remt zit er hierdoor niet meer in voor vettel... (nu kom ik op het stuk waar kevin over spreekt...) doordat hij geen gevoel heeft met het tiptoeing breekt zijn achterkant uit... en dat is een reactie... het koppel dat ze normaal niet hadden zit nu in die auto ... waardoor hij sneller uit gaat breken bij een fractie teveel gas...

      en het erge is nog... hier kunnen ze niet eens een voordeel mee pakken...

      • + 0
      • 10 sep 2014 - 09:56
  • En een verkeerde strategie helpt natuurlijk ook niet het zelfvertrouwen van Vettel.

    • + 0
    • 9 sep 2014 - 18:07
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Ze hebben gewoon gelogen tegen Vettel. Dit zegt zoveel over dit team.

    • + 0
    • 9 sep 2014 - 18:46
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Weet niet of ze hebben gelogen, dat staat er niet. Ze kunnen toch gezegd hebben dat ie een chassis krijgt waar alleen mee getest is?

      • + 0
      • 9 sep 2014 - 22:49
    • En wat zegt dat dan?

      • + 0
      • 10 sep 2014 - 08:18
    • Alfie

      Posts: 1.052

      @Sparrow (zie onderstaand bericht)
      Quote:
      Red Bull Racing rust Vettel voor Italië uit met nieuw chassis
      Gepubliceerd op 27 Aug 2014 16:25
      Einde quote.
      Ik weet ook niet wat er intern tegen Vettel gezegd is, dus daar heb je gelijk in, maar ik reageer naar aanleiding van bovenstaande quote, waar hij dus een nieuw chassis zou krijgen en na de race komen ze met het verhaal dat het geen nieuwe was.

      @Revdutchie
      Dat het leugenaars zijn en dus onbetrouwbaar. En dat zijn slechte eigenschappen voor een mens.

      • + 0
      • 10 sep 2014 - 20:02
  • Geeft Vettel zijn auto's nog steeds meisjesnamen met een kwinkslag?
    Zo ja, dan is hij nu vast al toe aan 'Reluctant Rosa 3'. ;-)

    • + 0
    • 9 sep 2014 - 23:44

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar