user icon

Ferrari-teambaas: "Een dag om heel snel te vergeten"

  • Gepubliceerd op 08 sep 2014 11:04
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Marco Mattiacci beleefde weinig plezier aan zijn eerste Italiaanse Grand Prix aan het roer bij Ferrari. De Scuderia hield slechts twee schamele puntjes over aan het thuisweekend op Monza. Fernando Alonso viel uit met een ERS-probleem en Kimi Raikkonen finishte als negende.

Mattiacci verzucht: "In de Formule 1 en in de sport in zijn algemeen heb je van die dagen die je heel snel wil vergeten. Dit was daar één van. We hadden het euvel bij Fernando niet kunnen voorspellen, maar het is wel erg spijtig dat hem dit op Monza overkomt. We boeken wel progressie, maar we wisten dat we in België en Italië zouden worstelen."

"Een resultaat als dit is onacceptabel, maar onze enige gedachte is nu om zo snel mogelijk weer competitief voor de dag te komen. We moeten blijven werken en blijven verbeteren. Ik heb er alle vertrouwen in dat de processen die we de afgelopen maanden in gang hebben gezet ons terug kunnen brengen naar de top."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Singapore beschouw ik een beetje als een "Monaco-baan" waar de Ferrari het goed zal moeten doen. Bovendien is Alonso daar vaak ijzersterk. Als het daar al niet lukt........... dan weet ik het echt niet meer.

    • + 0
    • 8 sep 2014 - 11:09
    • Ik hoop het, maar dat is ook een circuit waar de Red Bulls het doorgaans goed doen.

      • + 0
      • 8 sep 2014 - 11:26
    • Ik denk dat je het echt niet meer weet ;) ik zou het maar opgeven voor dit jaar Ferrari motor is niet krachtig en ze moeten zich ook al zorgen maken over Renault. Oke Ricciardo's banden waren een stuk beter dan de jongens voor hem maar ik vond het wonderbaarlijk dat hij op het rechte stuk de snelheid had om mee te komen met de Mercedes motoren in de slipstream en met DRS om er vervolgens op SNELHEID naast te komen en ze dan uit te remmen.

      • + 0
      • 8 sep 2014 - 11:30
  • Off-topic @Remedy, ja inderdaad de snelheid dat Smiley haalde was verbazend hoog en dat hij Seb nogmaals de baas was blijft ook verbazen, hij had een langere stint met zijn eerste setje en reed op verser rubber en was een pak sneller dan Seb met eenzelfde banden strategie...?
    Het imago van de verse 4-voudige WK heeft nogmaals een zware deuk gehad dit W-E.
    What's next Seb?

    • + 0
    • 8 sep 2014 - 12:59
    • Duidelijk weer een verkeerde pitstop tactiek voor Vettel en toch nog teveel vleugel. Want het was echt bizar om te zien met welke snelheid Ricciardo rond reed op het laatst. Maar daar zie je wel dat 8 ronden later binnenkomen en een lichtere auto veel verschil maken.

      • + 0
      • 8 sep 2014 - 13:27
  • Nou het was niet alleen een dag voor te vergeten voor Marco Mattiacci. Ik zag dat fans op de hoofdtribune aan het huilen waren toen Alonso uitviel. Was echt bizar om te zien, er stonden zelfs mensen op en vertrokken??

    • + 0
    • 8 sep 2014 - 13:21
    • Dat is gebruikelijk in Italie, als het afgelopen is voor Ferrari vertrekken er een hoop mensen.

      • + 0
      • 8 sep 2014 - 20:22
    • Ja, maar er reed nog een andere Ferrari mee in de race. In al die jaren dat ik naar Monza ga, is dit de eerste keer dat ik dit zag gebeuren.

      • + 0
      • 8 sep 2014 - 20:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar