FR2.0 Alps: De Vries wint race 1 en pakt kampioenschap
- Gepubliceerd op 06 sep 2014 17:44
-
24
- Door: Jeroen Jonkers
De Vries vertrok van pole position, gevolgd door zijn naaste concurrent Charles Leclerc. De Nederlander kende een goede start en controleerde de gehele race. Sowieso is De Vries dit jaar oppermachtig in het Alps-kampioenschap, want de Nederlander heeft al acht pole positions en zeven overwinningen achter zijn naam. Bovendien is er nog een weekend te gaan in het kampioenschap.
De Vries is bezig aan zijn derde jaar in de Formule Renault 2.0. Naast het Alps-kampioenschap komt hij ook uit in de Eurocup. In dit kampioenschap gaat de Nederlander ook aan de leiding. Komend weekend wordt de volgende ronde van de Eurocup verreden op de Hungaroring.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 36
Nog een Nederlander in de F1?
Posts: 1.213
Force India werkt samen met McLaren, ja het is mogelijk ;)
Posts: 5.397
Fantastisch voor deze jongen. Nu doorgaan voor de titel in de 2.0 Eurocup waar hij leider is in het kampioenschap en dan binnen twee jaar de titel pakken in de FR 3.5. We hebben het allemaal over Verstappen, maar Nyck komt er ook nog aan mensen! Laten we hem vooral niet vergeten. Dit was het jaar dat hij het moest laat zien, en dat gaat hem dusver goed af. Hoop dat deze titel hem vertrouwen geeft.
Posts: 3.229
Hoop het met jou en dat ook McLaren het vertrouwen houdt en hem blijft steunen!
Posts: 3.846
Nick is geen Max.
Goed coureur,maar geen super talent.
Posts: 297
@ DS
Gewoon omdat de overstap van karting naar single seater moeizamer verliep dan bij Max, betekend niet dat hij geen super talent is.
Leuke foto hier trouwens:
rkt.co.za/news/news_2009/15-12-2009big.jpg
Posts: 1.524
@DS
Oh? , pffffff!
Posts: 8.908
Nyck is geen Max, maar als alles blijft zoals het is zullen deze genen zich in de toekomst wellicht wel mengen!!! (alhoewel ik zijn zus niet echt op Nyck vind lijken :-) )
Posts: 3.186
@Vitesse,wil jij beweren van niet dan?
Posts: 3.846
Nick de Vries is een groot Nederlands talent,maar heeft toch niet dat wat Max,Hamilton,Raikkonen enz. heeft.
Ik bedoel het is al zijn 3e jaar in de Formule Renault 2.0 en hij zit dan wel bij Mclaren,maar ik krijg niet het idee dat ze hem volgend jaar of het jaar erop al in een F1 wagen wil zetten,ook als is het maar een VT.
Posts: 8.908
@DS
Verdiep je dan maar eens in Hamilton, 2,5 seizoen FR2.0, 2 seizoenen F3 en 1 seizoen GP2!!!
Posts: 5.397
Hamilton pakte inderdaad ook pas in zijn derde jaar de titel in de FR. Tot zover ligt De Vries dus aardig op schema als je zijn carrière tot nu toe naast Hamilton's "road to F1" legt. Onzin dus om op basis van drie jaar FR 2.0 te stellen dat hij zich niet aan Hamilton kan meten op basis van zijn talent.
Posts: 3.846
Hamilton is altijd het oogappeltje van R. Dennis geweest en toen bekend werd dat hij bij Mclaren een F1 zitje kreeg waren de meningen ook verdeeld.
Ja en toen hij bij Mclaren het leven zuur maakte van de 2-voudig regerend WK was het ''A Star Born.''
Nogmaals ik wil Nick niet afzeiken,maar ik heb bij hem nog niet het idee dat hij de F1 gaat halen met direct een zitje tot zijn beschikking zoals Hamilton,Raikkonen en Max wel kregen/krijgen.
Time Will Tell.
Posts: 3.846
''A Star is Born.''
Posts: 714
Helemaal met je eens Kevin. Nyck doet het meer dan goed dit jaar. Zeker in de kwalificaties is ie erg sterk. Nu ook weer 0.6 sneller dan nummer twee mer toch Bonifatio, Olsen en leCerc als tegenstanders Nu nog die andere titel en volgend jaar wsr 3.5. En dan net als Frijna en van Doorne om het kampioenschap strijden en eiind volgend jaar de eerste F1-test. Niet ondenkbaar denk ik.
Posts: 3.146
Was Nick nog niet vergeten hoor... lol
Die zien we nog wel in de F1.
Even een leuke link van McLaren met Nick:
www.youtube.com/watch?v=suSo2veSnKo
Posts: 2.137
McLaren heeft wel degelijk vertrouwen in Nyck... Ze hebben hem zelfs al een paar keer in een F1 gezet... in Tooned. ;-P
Maar het feit dat ze juist hem hebben laten meespelen en niet Magnussen of Vandoorne geeft al aan dat ze wel degelijk toekomst in hem zien.
Posts: 8.908
Dat doet Nyck goed en mooi dat McLaren het vertrouwen in hem heeft behouden, het betaald zich nu uit. Nu inderdaad ook het FR2.0 Eurocup op zijn naam schrijven en dan met de prijzenpot en de steun van McLaren naar DAMS of FORTEC in het WSR3.5 en dan binnen 1 of 2 jaar de titel pakken en dan door naar GP2 of F1. Dan is hij 21 of 22 jaar en mooie tijd om te debuteren in de F1.
Posts: 10.089
Dat is wel oud zeg! :b
Posts: 3.846
Dat bedoel ik een beetje met geen super talent.
Nick is gewoon een goed coureur met potentieel,maar moet nog wel wat stappen maken wil hij echt de ogen van F1 op zich krijgen.
Het is geen sneer naar De Vries,maar gewoon een feit.
Posts: 8.908
Dus dat is ook jouw mening over Hamilton?
Posts: 1.213
@DS, blijft een beetje hangen en oordelen, maar niets naast elkaar gaat leggen. Beetje zoiets als wat roepen. DS, het klopt niet wat je zegt en inderdaad Hamilton kan er als voorbeeld genoemd worden.
Posts: 3.846
''@DS, blijft een beetje hangen en oordelen, maar niets naast elkaar gaat leggen.''
Wat een gelul zeg!
Moeten we dan maar iedere carrière van een andere coureur naast elkaar gaan leggen om tot een bepaalde mening of conclusie te komen?
Als dat de maatstaf is om een mening te vormen over een coureur dan kunnen ze bijna allemaal wel in de prullenbak als we die bv. met Max of Frijns gaan vergelijken.
Max schiet gelijk van F3 naar F1 en Frijns heeft alles gewonnen wat je moet winnen om in de F1 te komen als ROOKIE en heeft een lullig nietszeggend contractje met Caterham.
Ik denk gewoon niet dat Nick de Vries de F1 gaat halen en ik kan er naast zitten,maar dat is gewoon wat ik denk!!!
En wat roepen betreft daar zijn jullie net zo goed in!
Posts: 931
Zou mooi zijn als Nick volgend jaar bij van Amersfoort kan instappen in de auto van Max en Formule 3 gaat rijden.