Max Verstappen: "Vandaag enkel plezier hebben en gas geven"
- Gepubliceerd op 31 aug 2014 14:47
-
58
- Door: Jeroen Jonkers
"Deze dagen word je geleefd, maar dat hoort erbij. Na dit evenement houden we ons ook weer bezig met het Formule 3 seizoen, zonder VKV was het niet eens mogelijk om in de Formule 3 te rijden. Daarnaast gaan we ons in de komende maanden voorbereiden op het nieuwe seizoen: we gaan een stoel passen en vooral veel trainen. Maar vandaag wil ik gewoon lekker rijden, en dat donuts draaien komt wel goed."
In eerste instantie baalde de organisatie van VKV City Racing er nog van dat de 10e editie van het evenement niet traditioneel in half augustus kon worden gereden. Reden hiervoor was dat de gemeente Rotterdam eerst nog herstelwerkzaamheden aan het wegdek moest uitvoeren. Inmiddels heeft die bonus zich dubbel en dwars uitbetaald: immers, twee weken geleden had Max nog geen contract in de Formule 1, nu zal hij de publiekstrekker van de dag worden.
"Toen we in januari van dit jaar konden regelen dat Infiniti Red Bull naar VKV City Racing zou komen, hadden we nooit kunnen bedenken dat we er blij van werden dat het Toro Rosso zou worden", aldus Chris Visscher, algemeen directeur van de VKV Groep. "We hebben heel snel moeten schakelen om de auto van Max te kunnen laten zien, en we wisten op dat moment nog niet dat Max ook zelf zou kunnen rijden." Toen Red Bull daar toestemming voor gaf, was het plaatje "supercompleet".
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (58)
Login om te reagerenPosts: 8.908
En je voorvleugel er af rijden :-)
Een goed begin is het halve werk!
Posts: 1.652
Vind het vooral respectloos dat Kimi niet is komen opdagen.
In het verleden vond ik zijn stijl/persoonlijkheid leuk, maar de laatste jaren vind ik het eerder topsport-onwaardig.
Posts: 4.805
Kimi is er gewoon hoor...
Posts: 1.652
Ook lekker op tijd, maar de fans zijn dan niet voor niets gekomen in ieder geval.
Posts: 336
Ik denk dat dit meer te verwijten is aan Red Bull. Hij heeft nog 0 ervaring in die auto en mag een demo draaien. Ik denk dat een demo rijden voor hem momenteel lastiger is dan een hotlap in zo'n auto. Nu moet je rekening houden met de extreem ruime straten. In Moskou is dat bijvoorbeeld niet het geval met dit soort show dagen. Heb er alle vertrouwen in voor volgend jaar.
Posts: 336
Rekening houden met beperkte ruimte** correctie ;-)
Posts: 3.224
maar goed dat er geen grindbakken aanwezig zijn:)
Posts: 1.052
Ik zeg niks.
Posts: 1.052
Hier het filmpje:
www.youtube.com/watch?v=293uG4Nr3KQ#t=26
Posts: 3.224
daar mag hij wel wat meer op gaan oefenen,zag er niet best uit een klein smetje.dat word morgen op het kantoortje komen van helmut.:)
Posts: 8.908
Dat denk ik nog niet en hij heeft ook enkele keurige donuts kunnen draaien. Maar ach hoort er bij, leert hij weer van. :-)
Posts: 3.592
Dat zag er wel heel stompzinnig uit zeg...
Posts: 33
@JACKY:
Leuk hè, lekker cynisch achter je rammelbord?? Tsss tosser..
Posts: 3.224
beter kijken wat er achter staat de tekst staat,je hoeft je niet op je pik getrapt te voelen.:)
Posts: 3.224
achter de tekst staat:)
Posts: 33
@JACKY: welke tekst dan typheld, verhelder m'n geest?? Die olijke dijenkletser over grindbakken??
Posts: 8.908
de smiley Dino, chill!!!
Posts: 3.224
+1 :)
Posts: 33
@JACKY & LARS75:
Okay, smileys zijn een rechtvaardiging om alle cynische troep ervoor luchtig te maken, zoiets? Duidelijk.
Chill m'n reet joh.
Posts: 149
oh dit is nog niks misschien volgend jaar 2 coureurs uit nedeland in de f1 kunnen jullie helemaal los gaan,
pffffffff.
Posts: 8.908
@Dino
Ik zou eerder denken dat je Chili in je reet hebt zo gebrand als jij reageert!
Posts: 33
@LARS75:
Klopt. Ik schijt op dat melige hoonlachende kutpubliek dat er als de kippen bij is in geval van incidenten om hun denigrerende tomaatjes te gooien vanachter hun QWERTY. Zelf lullig doen, en als ze tegenspraak krijgen kakelen over chill. Immers, het is maar Internet, waar we lekker anoniem helden die 1000 keer meer gepresteerd hebben zo bijdehand mogelijk te kakken kunnen zetten. Fuck off
Posts: 3.224
wat zal dat branden in je hol:)
Posts: 8.908
hahahaha
Ik volg Max al vanaf 2007 met veel belangstelling en heb het sinds zijn allereerste race over zijn prestaties. Ik denk dat ik wel één van de mensen ben die kan en mag zeggen dat zij de hele carrière van Max gevolgd hebben. Hij deed en doet het absurd goed en ik heb op een ander forum al sinds jaar en dag een draadje laten lopen, waarop ik Max in de picture zet.
Dit is gewoon een hilarisch foutje wat de besten kan gebeuren maar wat inderdaad koren op de molen is van de azijnpissers. Ik vind het persoonlijk wel lachen dat hem dit gebeurd en is absoluut niet tekenend voor zijn kwaliteiten.
Niets om zo overspannen en gefrustreerd over te doen!
Posts: 33
@JACKIE & LARS75:
Maar natuurlijk. Aan jullie ligt het in elk geval nooit begrijp ik. Dus lekker doorgaan met je melige getoeter vanaf de zijlijn, woohoo hihihi!!
Posts: 8.908
Ik kan enkel voor mijzelf spreken! Maar aan mij zal het inderdaad niet liggen. :-)
Posts: 33
@LARS75, JACKY & all the millions of Internethero's worldwide:
In elk geval een goede leerschool voor Max dit incidentje, en op het juiste moment ook, gewoon direct aan het begin van zijn F1 career. Elk misstapje zal op hoongelach, cynisme, en kritiek stuiten van nerds die nooit verder zijn gekomen dan een kartarrangement bij hun lokale skelterclub. Plus natuurlijk wordt vader er dan bijgehaald, is natuurlijk ook niet scherp genoeg om alleen Max te kielhalen.
Max ging gelukkig volwassen en eerlijk om met het ongelukkige incident in R'dam, dus thing lookin' good.
Posts: 4.805
Hahahahaha!
Posts: 4.805
Zelfs Taki Inoue lacht hem uit... ;-)
Posts: 1.525
Echt een droevige figuur ben jij met je Ferrari fetish.
Posts: 8.908
Misschien vergat Max even waar hij mee bezig was en begon met de zelfde hobby als die Taki op zijn 16e had?! :-)
Posts: 7.074
Rudi je bent echt een triest figuur,zielig gedrag
Posts: 2.877
Wat gaat Red Bull verantwoordelijk en zorgvuldig om met Max hé? Weet je wat, we laten de knul gewoon na wat rechtenstuk proefritjes een volwaardige demo draaien, in een auto die hij niet kent.
Alles voor de show:-)
Posts: 8.908
Huh???
Pa is sportdirecteur van het evenement. Denk je dat daar niet enige betrokkenheid is? Hij heeft ook enkele keurige donuts weten te draaien. Wat maakt het uit!
Posts: 2.877
Het is toch wel een beetje zot @Lars? Iemand die nul ervaring heeft met een F1-auto met 200 km/h door smalle straatjes te laten scheuren en dat voor 500.000 man.
Posts: 2.115
Frijns, Max heeft een mooiere demo gegeven dan Kimi...die reed zelfs verkeerd en liet toen de Ferrari af slaan.
Het is een demo event...al rijden ze 6 vleugels er af.
Posts: 2.877
Als je ziet hoe ze nu al op internet op dit kleine incidentje reageren, maak je borst maar nat voor volgend jaar.
Posts: 3.224
ja iemand anders doet er jaren over:)
Posts: 3.224
nbc heeft het filmpje ook al geplaatst op hun site,kun je zien hoe snel dat kan gaan.
Posts: 11.132
Ach je kunt de foutjes van Max ook flink opblazen , daar zijn de tegenstanders van Max wel goed in.
Er rijdt nu een piloot in de formule 1( en die heeft meer dan genoeg ervaring in de formule 1 ) die haast iedere wedstrijd wel fouten maakt , maar dat vinden we ondertussen "normaal"
Posts: 18.535
Haha, grappig genoeg, nu het Verstappen is, mag niemand er naar kraaien, terwijl vorig jaar, toen Maldonado dit deed, dit weer bewijs van onkunde is. Het is gewoon knullig, echt knullig, dan mag dat toch ook gezegd worden?
Posts: 8.908
Het is knullig inderdaad en dit moet je wel zien te voorkomen!
Maar Maldonado heeft in iedere auto waarin hij reed grote schades gehad en nog gaat hij met al zijn ervaring als een debiel over de baan. Dan is dat toch net iets kwalijker dan een rookie die voor thuispubliek een demo geeft en voor het eerst rondjes moet draaien op een krap geïmproviseerd circuit.
Posts: 18.535
Maakt allemaal niets uit natuurlijk, het is maar een demo, die dingen gebeuren en overkomen ervaren rijders ook. Mijn punt was gewoon dat nu Verstappen het doet, er plots niet meer mee gelachen mag worden, wat een nonsens is dat. Het ziet er knullig uit, het is knullig, dus kan er best wel eens een grapje af, net zoals dat bij Maldoando of Heidfeld kan.
Posts: 1.403
Die noteer ik; ik ben het zowat eens met RUTH :)
Ik ben de eerste die blijft zeggen dat volgend jaar F1 niet de juiste keuze is. Dit incident is al een mooi voorbeeld. Helemaal niet erg volgens mij, zelfs niet om te lachen, integendeel.
De druk doorgaans op een F1 rookie is al immens. Door z'n beperkte ervaring in open wheelers en de leeftijd van Max wordt alles wat hij doet op de baan extra de in de gaten gehouden, vooral de foutjes, wat resulteert in extra druk om te bewijzen dat hij klaar is.
Ik wens hem het beste, al zou ik het mijn 16-jarige zoon niet aandoen, hoe aanlokkelijk het ook lijkt.
Posts: 8.908
@Donshere
Heeft jouw zoon dan ook dusdanig veel talent en bevinden jullie je in een dergelijke positie?
Indien het antwoord hier "Nee" is dan denk ik dat je hier niet over kan oordelen! Enkel wanneer je voor de keuze staat, weet je welke keuze je maakt. Rationeel van de zijlijn is het inderdaad gezien de cijfers makkelijk te oordelen of het te vroeg is.
Ook ik denk dat meer ervaring in het WSR hem geen slecht gedaan zou hebben. Maar we zullen het komende maand zien, want waarschijnlijk zal hij zijn opwachting maken in enkele WSR races. Dan kunnen we zien hij hoe zich daar handhaaft!
Maar wij kennen de feiten rond om de besprekingen en de verschillende opties niet. Er zijn mensen mee aan het werk geweest met heel veel jaren ervaring in de autosport en F1. Zij kennen alle feiten en opties en deze professionals zijn tot het besluit gekomen dat de F1 de beste optie was. Ik vertrouw op hun beoordelingsvermogen, kennis en kunde dat dit het juiste besluit is geweest.
Posts: 3.399
kan gebeuren. Maldonado heeft ook een keer een crash gehad tijdens een demo. Hoeft dus weinig te betekenen. m.youtube.com/watch?v=kTbOcIvTvko
Posts: 9.925
Maldonado lijkt me niet het beste voorbeeld om aan te halen:-)
Posts: 3.224
kom op nou er zullen nog wel meer neuzen gaan sneuvelen.:)
Posts: 8.908
De zeer ervaren Heidfeld reed ook de neus van zijn BMW er af tijdens een demo.
Posts: 1.525
God god wat een schande zeg. Natuurlijk staan de marginalen weer op de voorste rij om weet ik veel wat te roepen. Zwaar vermoeiend.
Posts: 2.877
Mwa, zwaar vermoeiend, het is wat je er zelf van maakt. Ik zat vanmiddag in het ziekenhuis naast een doodziek iemand, dat is toch wel even andere koek dan een jonge vogel die zijn neusje bezeerd en daarmee de lachers op zijn hand krijgt.
Posts: 1.525
Lekker dooddoener weer(niet lullig bedoelt). Zo kun je alles wel aanhalen wat er niets mee te maken heeft.
Posts: 7.074
Dat zijn de Frijns fan's!
die gunnen niemand wat behalve......
Posts: 2.877
Haha MasF1, het zit zo diep bij je hé, jij bent de enige hier die in bijna elk topic je gram op Frijns probeert te halen.
Heeft hij je kleuterhartje zo in de war gebracht? Waar zit dit hem nu precies in bij jou? Omdat Frijns in jouw ogen de aartsrivaal van je ex-coureur Giedo was? Kerel, word eens volwassen!
Posts: 7.074
@Frijns
al meerdere keren gezegd dat ik fan ben van alle nederlandse topcoureurs,en ja dus ook frijns
dus het legt aan jou
Posts: 3.224
@frijns je bent me net weer voor,@masf1 we maken alleen maar geintjes man fok je niet zo op.dit was maar een demo.
Posts: 11.132
De zenuwen van Max zullen hier ook wel meegespeeld hebben , bij een demo wil je het juist extra goed doen en dan kan het juist wel eens fout gaan , zeker als je nog niet veel ervaring hebt met die auto.
Tijdens een rijexamen maak je ook wel eens fouten die je later ook niet meer zult maken , puur omdat "het per se goed moeten doen gevoel " dan weg is
Posts: 632
Ik vond het eigenlijk al niet zo slim om Max te laten rijden in de Toro Rosso, had zo n voorgevoel dat er iets mis zou gaan.
Bij een demo moet je de auto goed kennen, zeker in de smalle straten.
Waarom niet in een F3 de demo, en volgend jaar F1.
Of zonder de donuts in de Toro Rosso.