Bottas scoort vierde podium in vijf wedstrijden
- Gepubliceerd op 24 aug 2014 18:05
-
24
- Door: Jeroen Jonkers
"Onze snelheid vandaag was absoluut solide en beter dan in de kwalificatie," aldus Bottas. "Ik had goede gevechten met de Ferrari's en de Red Bull's en ik denk dat de derde plaats het maximaal haalbare was. In de beginfase van de race zat ik vast achter langzamere auto's, maar ik kreeg het voor elkaar om er voorbij te komen wanneer dat nodig was en dat was erg belangrijk voor mijn race."
"We kwamen als team naar België met het podium als doel en het is erg prettig dat we dat dan ook bereikt hebben na een weekend met ups en downs, verraderlijk weer en tegenslag voor Felipe in de race," besluit de Fin.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 11.132
Ach ja Bottas is er ook nog , die zijn we helemaal vergeten door al die commotie rond Ham/Ros.
Prima resultaat van Bottas.
Klasse jongen.
Posts: 4.951
Volgend jaar naar McLaren of, en dat heb ik liever, naar Ferrari naast Alonso?
Posts: 11.132
Dat is een goed idee , ik zal het er eens met Montezemolo over hebben.
Ik zal tegen hem zeggen " luister kerel , deze keer doen we wat ik zeg bij Ferrari , wat denk je wel dat je bent hier " :-)
Posts: 3.900
Naar MCLaren? Waarom zou hij dat nou doen....
BOTTAS = HELD weer een snaar strakke race en geweldige gevechten zonder te veel risico!
Posts: 2.496
Voor de bashers binnenkomen:
Blijkbaar had Massa last van een stuk band wat aan de auto hing. Dit kostte 2 sec. per ronde en na zijn laatste pistop werd het pas verwijderd. Toen reed hij dus inderdaad ook meteen een stuk harder. Dat juist Massa het voor elkaar krijgt om over een stuk band te rijden is wel typerend.
Hopelijk heb ik toch weer een paar zinloze reacties voorkomen, geen dank.
Bottas weer heel volwassen. Samen met Ricciardo foutloos en zijn beide meer waardig om kampioen te worden dan Rosberg en Hamilton.
Posts: 13.929
WARLORD, één ding kunnen we dan wel vaststellen: Massa heeft een zeldzaam talent om op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te rijden...
Ben benieuwd wat de reden over twee weken na de race in Monza weer eens zal zijn. Uitgegleden over een stel eikeltjes die plotseling na een windvlaag op de baan trecht kwamen?
Posts: 13.929
Leuke kwisvraag: Is Bottas nou zo goed of is Massa zo slecht.
A. Bottas is zo goed
B. Massa is zo slecht
C. Bottas is zo goed én Massa is zo slecht
D. Massa weet het zelf ook niet meer...
Posts: 2.496
Shit, ik was dus net te laat...
Posts: 13.929
Te laat? Hoezo? Wilde je dezelfde kwisvraag plaatsen? ;-)
Posts: 2.496
"Voor de bashers binnenkomen:"
N.a.v. mijn eigen post.
Het antwoord is A. Uiteindelijk is Bottas gewoon heel goed terwijl hij nog maar anderhalf jaar meedoet.
Posts: 11.132
Laat er nu net het juiste antwoord niet bij staan.
Dit is namelijk :
Niemand kan weten of Massa nu zo slecht is of Bottas zo goed...
Posts: 1.832
C
Overduidelijk.
Posts: 13.929
We zijn het eens ALONSOSF. Williams zou zichzelf een enorm plezier kunnen doen door Bottas een beter contract voor meerdere jaren te bieden. Het geld dat ze daarvoor nodig hebben kunnen ze besparen door Felipe met pensioen te sturen. Willen ze per se die Braziliaanse sponsors aan boord houden,dan zouden ze de tweede auto aan Nasr kunnen geven. Maar liever zie ik de Hulk terugkeren. Bottas en Hülkenberg lijkt me een mooi koppel!
Posts: 1.052
Waarom geen safetycar als er een halve band midden op de baan ligt? Weer een race verknalt... Onee wacht, pech bestaat niet, dit is weer Massa's eigen schuld.
Echt weer een geweldige race van Bottas, foutloos!
NBTT: doe je naam eens eer aan voordat je hier de lolbroek uit gaat hangen.
Posts: 729
Vond ik ook geen, geen safetycar of dubbel geel voor die band op de baan... gevaarlijk!
Posts: 13.929
FBW: Mooi dat jij Flipje blijft verdedigen, maar zie je nou echt niet in dat er altijd wéér excuses zijn bij die man? Waarom rijdt hij nou niet eens een keer één snaarstrakke race naar het podium om zijn criticaster de mond te snoeren? Ik verwacht dat hij op Monza minimaal derde wordt. Op eigen kracht wel te verstaan, niet doordat mensen voor hem uitvallen.
Posts: 1.052
De man heet Felipe en ik ben al blij als hij in Monza zonder problemen aan de finish komt, dat is al een hele prestatie dit jaar. Het is toch niet te geloven dat juist bij hem die band onder de wagen blijft hangen. Het hele weekend deed hij qua rondetijden gewoon goed mee en in de race houdt hij met moeite de Sauber achter zich. Hoe kun je een snaarstrakje race rijden als je per ronde 3 seconden langzamer bent dan gebruikelijk?
Posts: 13.929
Hoezo is het toeval dat die flard van een band onder Massa's auto terecht kwam? Andere coureurs reden er omheen. Die kijken namelijk vooruit. Zou Massa ook een moeten proberen!
Overigens vond ik die restanten van die band een safety car waardig. Slechte beslissing dus van de organisatie.
Posts: 2.091
FBW: Meerdere coureurs rijden meerdere keren langs die band. Massa dus niet. Let's face it: Massa brengt niet wat ie moet brengen.
Safety car no way, Straks laat er één een scheet moet ie dan ook komen...
Posts: 1.052
Weet jij als hoeveelste massa daar de 1e keer langs kwam? Als dit in zijn eerste ronde is gebeurt had zijn team het kunnen vertellen, ik neem aan dat Massa na de eerste passage ook wel door had dat daar zooi lag maar toen was het al te laat. Er lag een hoop zooi op de baan. Je zult die lap rubber maar voor je kop krijgen! Ik vermoed dat dit in het geval van de Massabashers hier een droomscenario was geweest.
Zolang Massa deze belachelijke hoeveelheid pech blijft houden valt er helemaal niets te facen wat betreft prestaties. Hoe kun je nou een fatsoenlijke race rijden als je zoveel tijd verliest door zoiets onbenulligs.
Posts: 13.929
@ FBW: Massa zoekt die pech dus gewoon op! Alle mannen voor hem weten die lap rubber te ontwijken, maar meneer denkt kennelijk dat het rubber wel door toedoen van zijn enorme ego zal desintegreren. Nou niet dus!
Soory hoor, maar Massa trekt die pech gewoon aan. Zonde van die mooie auto waar een beter coureur zulke mooie dingen mee zou kunnen doen. Massa heeft zijn kans in de F1 al lang en breed gehad. Ferrari heeft hem na zijn ongeluk in Hongarije zeer coulant behandeld en nog heel lang de kans gegeven, en ook Williams is ruimhartig geweest door hem op te vangen, maar enough is enough. Opkrassa Massa! Ruimte maken voor nieuwe talenten!
Posts: 1.052
Is dit de enige zwakke verklaring waar je mee komt? Massa zoekt de pech op en hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken dus moet hij maar weg. Te kansloos voor woorden, zelf al eens iets meegemaakt in je leven? Zoek je daar dan de oorzaak ook bij jezelf? Hij heeft dit jaar belachelijk veel pech! Maar goed, misschien komt hij nog een keer van geluk onder de trein op het circuit, zal me niets verbazen.
Posts: 10.412
Oprotten met Flipje hij heeft het gewoon niet en had graag Alonso in deze wagen gezien.
Posts: 13.929
Inderdaad: Opkrassa Massa!