user icon

Alonso: "Tweede plaats voelt als victorie voor Ferrari"

  • Gepubliceerd op 28 jul 2014 11:53
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari beleeft een moeizaam seizoen en de lichtpuntjes zijn spaarzaam. In Hongarije bezorgde Fernando Alonso de Scuderia een topdag. Met een lange stint op de zachte banden van Pirelli sleepte hij bijna een zege uit het vuur. Alleen tegen Daniel Ricciardo op vers rubber was de Spanjaard in de slotfase niet opgewassen.

Toch, dit was het beste resultaat van Alonso en Ferrari in 2014. "Tien ronden voor het einde overlegden we over de boordradio nog of we niet een extra pitstop moesten maken om de vierde plaats en punten veilig te stellen. Het was een lastige beslissing. Stoppen en zeker hoog in de punten finishen of doorrijden met het risico dat de banden over de klif zouden gaan."

"Uiteindelijk maakten we de juiste keuze. Buiten blijven, onze positie verdedigen en deze tweede plek voelt als een victorie voor ons. Het was een complexe race, de wedstrijd was door de omstandigheden zeker niet standaard. Het was een kwestie van steeds goed anticiperen op wat er gebeurde en dat hebben het team en ik samen uitstekend gedaan."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik baalde wel dat Alonso de race niet won, want hij had wel weer een zege verdient naar mijn idee!

    Ondanks dat maak ik een diepe buiging voor Alonso. De man laat wederom zien waarom hij de beste rijder van het veld is.

    Hoe grappig is het dan als een ander forumlid elders roept dat Alonso eigenlijk 'te oud' is voor McLaren. Dan verslik je je toch echt even in je koffie.

    • + 0
    • 28 jul 2014 - 11:56
    • Ik las het net met verbazing idd.

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 11:57
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Doodzonde dat hij hem niet won! Ik dacht na Hockenheim dat hij nu wel wist hoe Ricciardo in elkaar zat..

      Dat waren toch wat tranen geweest man! Tifosi-feestje dat ik graag gevierd had. Nu stond hij er zo 'leeg' bij. Kon eigenlijk niet blij zijn met plek 2...

      Haha hoezo oud XD

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 12:04
    • Ach, het zijn gastjes van 17 jaar oud die nog geen koffie lusten die dergelijke dingen zeggen. Met zijn 32 jaar kan Alonso nog zeker enkele jaren Formule-1 blijven rijden.

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 12:07
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Ja, wat een giller hè? Die LARS sloeg de plank met die opmerking echt verschrikkelijk mis!

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 12:49
    • Ricciardo, Alonso en Hamilton hadden het alle drie verdiend om hier te winnen.

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 13:03
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ah, en nu gaan we Kimi doodzwijgen nadat hij een meer dan prima race heeft gereden, DH?

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 13:08
    • En ook nog geen Massa bash gelezen, ik schrik er gewoon van :-)

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 13:18
    • @Rudi,
      Moeilijk he, je ogen open doen. Als je namelijk goed had gekeken had je gezien dat ik bij het RAPPORT Massa gewoon een 8 heb gegeven en Raikkonen een 7 waarbij ik hem een compliment geef voor een sterke race.

      Maar nee, dat wil jij natuurlijk niet zien...

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 13:24
    • luziono

      Posts: 332

      Hey DH, hoezo is jou toon ineens verandert over Alonso..haha, deze bevalt me wel beter moet ik zeggen. Volgensmij sloeg jij in eerdere reacties een hele andere toon over Alonso, dat ik bijna ging geloven, dat je dat bewust deed, om reacties uit te lokken;)

      • + 0
      • 28 jul 2014 - 16:49
  • Alonso heeft gezegd sowieso eerst een jaar aan te kijken hoe Mclaren/Honda het doet. Logisch, een coureur van zijn kaliber stapt echt niet blind in.

    • + 0
    • 28 jul 2014 - 12:21
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Er is helemaal niks mis met Alonso, hij haalt het beste uit de Ferrari. Dat het een baggerbak is, is niet zijn schuld.

    • + 0
    • 28 jul 2014 - 12:30
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Geweldige prestatie van Fernando Alonso. Hulde!
    Die man zal helaas de geschiedenis ingaan als een topcoureur met veel te weinig wereldtitels...

    • + 0
    • 28 jul 2014 - 12:50
  • luziono

    Posts: 332

    Wat een race, op het puntje van m'n bank, tot Ricciardo, Hamilton nog net inhaalde..;((woest was ik ;) en wat heb ik compassie gekregen voor Lewis. Het leek wel of Hamilton Alonso als buffer gebruikte, om te kunnen verdedigen tegen Daniel en Nico.. Jammer, maar ik begin wel hoofdpijn te krijgen van die Daniel, met die big smile van hem;) geen woord tegen Lewis na de race, pas op het podium kwam er een handje...:) Wow gotta love racing! Het zal me niets verbazen, als Lewis, straks in het Rood, rond loopt in de pitstraat..zo verliezen van Red Bull, komt bij mij wel hard aan.. Maar goed, ben wel super trots, op het hele team van Ferrari, zeker na zo een top prestatie!

    • + 0
    • 28 jul 2014 - 16:25

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov