user icon

Webber over chaos met nieuwe teams: "Het is gênant"

  • Gepubliceerd op 03 maa 2010 12:10
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Het voornemen van de internationale autosportbond FIA voor dertien teams op de grid was een leuke gedachte, maar twee van de beoogde nieuwkomers zorgen voor een chaos. US F1 komt in 2010 helemaal niet in actie, Campos Meta 1/Hispania Racing reed nog geen meter maar wil in Bahrein wel aan de start verschijnen.

De Formule 1-wereld denkt er het zijne van. Red Bull Racing-coureur Mark Webber kijkt met schaamrood op de kaken toe. Aan het Australische persbureau AAP liet hij weten: “Dit is gênant. Het is ongelooflijk dat teams wiens auto’s nog geen centimeter gereden hebben aan Grands Prix willen deelnemen. Dat zie je normaal gesproken alleen in tekenfilms als Mickey Mouse of Tom en Jerry.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ja, ik kreeg ook al waanideeen over een HERBIE aan de start met een kindje erin. Ik snap Webber wel, maar Virgin en Lotus hoeven zich echt niet aangesproken te voelen.

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 12:12
    • HERBIE staat ook op de reservelijst dus wie weet!
      Denk idd dat Lotus en Virgin zich niet aangesproken hoeven te voelen. Dus aangezien het alleen Campos Meta betreft mogen ze van mij wel weg blijven en StefanGP daarvoor in de plaats. Zij hebben de doorontwikkelde toyota van 2009 (TF110) dus die zal wel redelijk in het midden kunnen rijden?

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 12:52
  • Yazzy

    Posts: 392

    Nou ben ik benieuwd of mensen hier ook over heen gaan vallen net als toen de mensen van Ferrari soort gelijke dingen hebben gezegd...

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 12:56
    • Dat is in de verste verte niet vergelijkbaar.

      Webber stelt gewoon een feit vast terwijl die hooligan op de Ferrari website alles probeerde onderuit te schoffelen en belachelijk te maken.

      Dat verhaal van Ferrari was pas genant.

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 13:28
    • Werner

      Posts: 1.650

      100% gelijk !
      Webber zegt identiek hetzelfde als Ferrari. Heeft niets, helemaal niets met laster te maken.
      Men schiet hier altijd op de boodschapper \"Ferrari\". Maar ja, hoge bomen vangen veel wind.
      Bij Ferrari zullen ze zeker niet wakker liggen wat hier over hen wordt geschreven.
      Ben wel blij dat Webber het ook heeft over de negatieve invloed op de F1. Daar is het Ferrari om te doen. Zij willen de kwaliteit van de sport hoog houden.
      Ik begrijp bovendien de Mc Laren fans niet die op dit punt Ferrari zitten te bekritiseren want wat goed is voor Ferrari is goed voor Mc Laren...

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 16:07
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ben het enigsinds met je eens, want Webber heeft gewoon gelijk dat het uiteindelijk toch een beetje een zooi is geworden met de nieuwe teams.
      Het enige verschil is dat Webber dit concludeert uit de huidige situatie en Ferrari toendertijd niet kon weten hoe het er nu uit zou zien, dus ongegronde kritiek leverde. En tja, dan kan je ook weer zeggen dat Ferrari een goede vooruitziende blik had... ;)

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 20:11
  • felix50

    Posts: 5.792

    Waarom heeft webber niet eerder hier wat over gezegd als aanvoerder van de rijders.Ik zou graag zien dat hij ook eens met de fia gaat praten en duidelijkheid vraagt.Dit gaat de rijders toch ook aan

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 13:13
  • jpm

    Posts: 5

    zou niet weten waarom hier mensen over moeten vallen....
    Wat Ferrari schreef was gewoon laster, wat Webber zegt is gewoon een feit. Dit zijn praktijken die in de huidige F1 niet thuis horen.
    USF1: het team wat al het langste roept dat ze de F1 in stappen, ze hadden een kompleet plan en financiering rond.....
    en meer tijd dan de andere teams om de auto te bouwen, simpel omdat ze eerder hun plannen klaar hadden(kunnen hebben)
    Blijkt dus een zeepbel te zijn!
    Laat Stefan maar komen, kan nooit slechter zijn dan USF1

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 13:18
  • www.f1today.nl/nie(...)etje-een-knoeiboel/

    Lees even jullie eigen reacties terug. En ga nu niet wat anders zeggen omdat deze keer Webber het zegt i.p.v. Piquet

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 14:01
    • Nog even natrappen en net doen alsof je de F1 vaarwel hebt gezegd omdat het zogenaamd een \"knoeiboel\" is, is wel wat anders dan zeggen dat het genant is dat teams zonder testen mogelijk gewoon zouden kunnen starten.

      Bovendien wat is er mis met die reacties daar? Die zijn allemaal net zo correct al die opmerking van Piquet.

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 14:50
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hij bedoelt dat wat genant is dat er geen duidelijk is en al helemaal geen controle .De FIA mag dat aangerekent worden omdat die toch degene zijn die controle moeten houden op dit gebeuren .Zelfs nu nog geven ze totaal geen informatie over USF1.Ze laten het weer helemaal op de spits drijven wat ook eigenlijk hun versite kaartje is.Over PiQuet weet je wat genant is om zelf craschen en maanden later wanneer zijn chantage om een stoeltje niet werkt ieder ander de schuld te geven.

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 15:41
  • Webber zegt identiek hetzelfde als Ferrari. Heeft niets, helemaal niets met laster te maken.

    Pfffffffffft.

    \"Ik begrijp bovendien de Mc Laren fans niet die op dit punt Ferrari zitten te bekritiseren want wat goed is voor Ferrari is goed voor Mc Laren... \"

    Kom nou toch. Die bespottelijke berichten op de Ferrari website zijn echt genant. Ook al zit er diep onder alle gal, onsportiviteit en smerigheid ergens een kern van waarheid verstopt, het blijft genant.

    Ergens diep hoop ik (waarschijnlijk tevergeefs) dat het echte Ferrari niet zo laag bij de gronds is en dat het alleen een malloot op een webredactie is die die onzin schrijft.

    Hoofdzaak is, nieuwe teams zijn broodnodig. je kunt niet verwachten dat ze meteen aan de top staan. Geef ze gewoon even de tijd. Wat mij betreft worden teams pas na een jaar toegelaten tot de races, maar ik snap ook wel dat ze geld nodig hebben. Een jaartje voor spek en bonen mee racen is dan misschien n og niet eens zo\'n slecht idee.

    Dat iedereen nu dag en nacht op de website nieuws probeert op te kloppen en elke scheet een nieuwsitem en bijbehorend darama oplevert wil nog niet zeggen dat het slecht gaat.

    We hebben in ieder geval 2 nieuwe teams erbij en mogelijk zelfs 4. Dat lijkt me al een hele stap.

    Als we teams gaan lopen afzeiken op mindere prestaties lust ik er namelijk ook nog wel eentje ...

    Ze hadden vorig jaar Ferrari eruit moeten flikkeren. Toch gewoon te triest voor woorden dat ze een debiel in die auto zetten die nog niet een ronde doorkomt zonder te spinnen en op meerdere ronden gezet wordt door het hele veld? En dan niet een race, maar gewoon meerdere races! Echt een schande. Het heeft het merk Ferrari te kakken gezet maar ook de hele F1.

    Hoe vind je die appels?

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 18:15
  • Even geheel off topic een misschien wel domme vraag.....

    Wie kan mij vertellen hoe het nu precies zit met de Cosworth motoren, zijn dit kompleet nieuw ontwikkelde motoren? Oude geupdate cosworth motoren?
    Ik kan er bijzonder weinig over vinden op het net.......

    B.V.D.

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 18:25
    • Ze hebben hun oude motor (uit 2006) genomen en deze een update gegeven zodat hij mee zou moeten kunnen komen met de huidige motoren van de andere leveranciers.

      Overigens was die oude motor ook nog redelijk up-to-date. De motorontwerpen van alle fabrikanten zijn bevroren sinds 2007.

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 22:30
    • Hier een artikel met meer info:
      www.f1pulse.com/fe(...)k_talk_article.aspx

      • + 0