user icon

Lada stapt bij team van Renault in als sponsor

  • Gepubliceerd op 02 maa 2010 09:37
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra
Rusland mengt zich steeds nadrukkelijker in de Formule 1. Met Vitaly Petrov staat dit jaar al de eerste Russische coureur op de grid en zijn land verbindt zich aan zijn werkgever Renault. Premier Vladimir Poetin heeft sponsoring voor de Franse renstal beloofd.

Het Russische automerk Lada komt als sponsor op de auto’s van Renault. Persbureau EFE citeert Poetin: “We zullen het Formule 1-team sponsoren en we sluiten niet uit dat we ons financiële bijdrage later vergroten. Deze sponsoring is een symbool voor de goede samenwerking tussen Renault en Rusland.”

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Falkor

    Posts: 91

    Ook niet echt goed voor de uitstraling van renault.

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 09:59
  • dit was renaults plan togh ook, daarom namen ze het geld (petrov)

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 10:14
  • Koen

    Posts: 277

    Lada... een rechtstreekse concurrent van Dacia, onderdeel van de Renault groep? Als dit er door komt, dan is het wel duidelijk dat Renault naast een deel van hun aandelen ook alle beslissingsmacht hebben verkocht.

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 10:15
    • Ehhh, Renault heeft \'gewoon\' 25% aandelen in het moederbedrijf van Lada hoor :)

      • + 0
      • 2 maa 2010 - 10:43
  • mario

    Posts: 8.237

    Volgend jaar staat er \"Powered by Lada\" op die wagens... ;)

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 10:19
  • Dosatron

    Posts: 4

    Falkor, 3 dingen:
    1 Hoe vind je TATA staan op Ferrari?
    2 Hoeveel Renault modellen kunnen over een miljoen kilometers draaien? (Dan heb ik het niet over de Magnum ;) )
    3 De schokbrekers van mijn mijn VW Golf 5 van 2006 moesten alle 4 vervangen worden in februari 2008 na een rondje Oekraine. Daar hebben de lada\'s geen last van...

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 10:22
    • Koen

      Posts: 277

      TATA en Ferrari zijn natuurlijk geen concurrenten. Dacia en Lada wel!
      btw, tot in 2005 reden we rond in een Renault 11 met 600 000km op de teller. Die hebben we enkel ingewisseld omdat die een mooie eco bonus opbracht... maar werkte nog perfect...

      • + 0
      • 2 maa 2010 - 10:34
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ik heb net een nieuwe JAGUAR XF diesel S gekocht. Jaguar, in eigendom van Tata.... En sinds Tata jaguar overnam is het merk terug een trendsetter.
      Mijn nieuwe wagen is top ! Ik heb nog nooit een diesel gehad die me dit plezier gaf.
      Bovendien : waarom zou Skoda niet aan zijn imago kunnen werken ? Skoda bouwt tegenwoordig best aardige auto\'s en ik vind het nog niet zo gek dat ze via de F1 wat aan image-building gaan doen.

      • + 0
      • 2 maa 2010 - 18:05
  • marvin

    Posts: 271

    Lekker belangrijk wat er op staat, als het geld maar binnen komt als een team een goede gezonde renstal wil zijn moet er gewoon knaken binnen komen simpel zat.
    Ik ben dat geschuif een beetje beu aan het worden ik zou het prettig vinden als we een solide F1 hebben en dan is Lada meer als welkom.

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 10:41
  • Hawke

    Posts: 50

    even van wiki....

    \"In March 2008, Renault purchased a 25% stake in AvtoVAZ in a $US1 billion deal.\"

    \"Lada is now part of the Renault-Nissan-Lada group, which is the world\'s third largest automotive group (after General Motors and Toyota)\"

    dus....

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 11:32
  • Mick34

    Posts: 687

    Ik kan dit vanuit Marketingperspectieven echt niet snappen!

    Je gaat toch niet een C-Merk (Lada) koppelen aan een A-Merk (Renault). Voor Lada is dat erg goed natuurlijk, maar Renault slaat hier volledig de plank mis. Het imago van Renault zal hierdoor toch echt een flinke deuk krijgen.

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 11:43
    • kan je uitleggen waarom?

      Dit gaat toch puur om de Markt in Rusland!!!!

      • + 0
      • 2 maa 2010 - 11:57
    • Wil jij Renault een A merk noemen dan?
      Renault komt namelijk al jaren als minst betrouwbare Europese auto uit alle tests.
      Met grote afstand tot de rest.

      • + 0
      • 3 maa 2010 - 00:45
  • msschien een stomme stomme vraag, maar waren Renault fans niet alleen Alonso fans, en nu Kubica fans??? kan me niet voorstelle dat je voor renault bent, en voor rijders als piquet, fissichella en petrov bent

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 11:58
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik wil je niet wakker maken hoor maar Raikonnen rijd niet meer in de F1.Als je Fan bent van het team Renault hoef je geen fan te zijn van een bepaalde rijder .

      • + 0
      • 2 maa 2010 - 12:31
  • lezjonne

    Posts: 45

    @ Raikkonen fan.......

    Hoezo niet?? Even off Topic.... ik bewonderde Force india erg, de afgelopen tijd. Komt met name door het hele Syker verhaal etc etc....(overname). Hierdoor vond ik het supers, als die gasten zoals sutil en fisi zich uberhaupt naar behoren konden kwalificeren.....toen fis tweede werd, afgelopen seizoen op Spa, vond ik dat geweldig. Waarom zou je geen fan kunnen zijn van een iemand zoals fisi of een achterhoede team. Zoals Lotus, welke miss na 3 jaar wel een goede race neerzetten?

    Ik ben stiekem al vanaf het begin fan van Force India..... niet dat ze winnen, maar het doet mij veel meer als Force India of een ander subteam goed in de punten rijdt, dan een overwinning welke miss te verwachten was.....

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 12:49
  • Stitch

    Posts: 5.329

    \"Persbericht: Gezien onze testtijden van afgelopen winter hebben we per omgaande besloten ons te verbinden met een naam die de resultaten alle eer aandoen. We denken dat we met de naam Lada een ideale kandidaat hebben gevonden en zullen ons best doen deze met onze toekomstige resultaten in ere te houden.\" ;-)

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 14:38
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Kan me herinneren dat ik dit destijds al aankondigde maar toen voor gek werd versleten hier.

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 15:21
    • Dat zal dan voor wat anders geweest zijn. De combinatie Petrov en Lada ligt toch redelijk voor de hand. Lada en F1 dan weer wat minder maar ik zag een keer een Lada met een spoiler en \"racing stripes\" ...

      • + 0
      • 2 maa 2010 - 18:13
  • Lachen, powered by LADA, build by DACIA (oftewel we trekken wat onderdelen die er nog liggen van verouderde renaults van de plank....).

    Toch jammer hoe een team zo weer kan afzakken na het behalen van een tweetal titels. Zouden Jordan en Stoddard en meer van dat soort types geen zin hebben om weer een team te hebben. Gaan we weer terug naar prive teams met fabreiks motoren.

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 16:27
  • Opmerkelijk hoe iedereen vindt dat ze de plank misslaan. zie je die kale gele lege sidepods?

    al komt daar het logo van Barbapapa op te staan! lada genereert sponsorgeld en denkt na om hun financiele injectie uit te breiden. Das toch hoe dan ook goed nieuws? Kom maar op met dat LADA logo op die Renault! ik vind het een goeie sponsor!!

    • + 0
    • 2 maa 2010 - 20:19
  • Raikonen-Fan: blijf maar lekker zo heten kerel (of dame; dit weet ik natuurlijk niet zeker)! ik was altijd Jody Scheckterfan; zou ook kansloos zijn als iemand me erop attendeerde dat hij niet meer rijdt.
    Ik ben niet specifiek Renaultfan, maar heb altijd wel sympathie voor het team gehad! Misschien door de kleurige auto in combinatie met dat zij destijds Schumi partij konden bieden en zelfs verslaan. Nu hebben ze weer een LEGO gele auto met zwarte striping; heerlijk retro, ik kan dat enorm waarderen. Maar zoals ik al zei \'de livery onderscheidt de auto erg vd rest\'.
    Toyota vond ik altijd zo saai. altijd dezelfde livery en die rode vegen vond ik zooo lelijk...

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 09:24
  • Werner

    Posts: 1.650

    Moet natuurlijk (iets minder dan de 535 Diesel zijn)

    • + 0
    • 3 maa 2010 - 18:20

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar