user icon

Di Montezemolo verdedigt keuze voor onervaren teambaas

  • Gepubliceerd op 16 apr 2014 13:36
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari stelt vrijdag in China de nieuwe teambaas Marco Mattiacci aan de pers voor. Mattiacci is de opvolger van Stefano Domenicali, die ontslag nam vanwege de tegenvallende resultaten. Ferrari-president Luca di Montezemolo in La Stampa over het vertrek van Domenicali: "Iemand die uit eigen beweging opstapt is zeldzaam in Italië."

Voor Domenicali in de plaats kwam echter de in de Formule 1 onbekende Mattiacci. Di Montezemolo verdedigt die keuze. "Ik heb besloten een jonge manager aan te stellen waar ik in geloof. Ik heb veel misplaatste reacties gehoord en gelezen, bijvoorbeeld dat Mattiacci geen engineer zou zijn. Maar bij Ferrari zijn we allemaal engineers. Ik wilde iemand die al onderdeel uitmaakte van de Ferrari-familie, want het stikt bij ons van de mensen met veel kwaliteit."

De benoeming van Mattiacci kreeg de goedkeuring van Fiat, het moederbedrijf van Ferrari. De nieuwe teambaas wacht de zware taak om de Scuderia naar nieuwe successen te leiden. "Ik verwacht nu een reactie van het team. We zullen weer gaan winnen en we laten de nieuwe regels deze sport niet verpesten. De Formule 1 is ons leven", aldus Di Montezemolo.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Een ding scheelt, voor zon rookie teambaas liggen de verwachtingen niet te hoog, hij kan het bijna alleen maar goed doen. Ben benieuwd.

    • + 0
    • 16 apr 2014 - 13:55
    • Haha, de verwachtingen niet hoog bij Ferrari? Maakt niet uit welk poppetje je er neer zet Brabham, de titels zijn altijd doel. Dus ook voor Mattiacci is de druk enorm, we verwachten namelijk niets minder.

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 14:05
    • Eens, de druk staat direct vol op dhr. Latte Macchiato, resultaten verwachten we

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 14:35
    • Let op het woordje "te" ;) Montezwaffelaar en kinderkoffie hebben gewoon een weddenschapje afgesloten om een doos prosecco.

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 15:18
  • Stitch

    Posts: 5.225

    mijn keuze zou het niet zijn, nadat dit al een keer fout is gegaan maar laten we afwachten. Misschien heeft ie gelijk...

    • + 0
    • 16 apr 2014 - 13:58
  • Dit zei hij er nog bij:

    "It's not a little achievement and that must not be forgotten, also because it didn't happen a century ago."

    Klein sneertje naar Mercedes, moet kunnen.. :)

    • + 0
    • 16 apr 2014 - 14:04
    • Duidt u mij niet euvel, stukje vergeten:

      "But let me remind you that since 2007 we have won three world titles and we have nearly won as many more, a couple of them at the season's finale. It's not a little achievement and that must not be forgotten, also because it didn't happen a century ago."

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 14:06
    • Hij sneert maar een eind weg: LDM, put your money where your mouth is! ) voorlopig heeft ie niente

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 15:21
    • Hij heeft wel veel geld hoor. En Ferrari ook.

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 15:31
    • Ja daarom juist ;) doe er iets mee :)

      • + 0
      • 16 apr 2014 - 16:06
  • Het 'Grote Probleem' bij Ferrari is volgens mijn bescheiden mening: Luca di Montezemolo (LdM). Hij stelde ook de onervaren Stefano Domenicali aan. Teambaas bij een Formule 1-team is een ervarings-vak !! Zoals ook hoofdcoach bij een voetbal-topclub een ervarings-vak is. Met alle respect voor Mattiacci. Het worden de komende jaren zware tijden voor de Tiffosi. Ik krijg sterk de indruk dat LdM zichzelf vooral belangrijk vind. De beste keuze zou zijn dat LdM Ross Brawn benaderd voor teambaas. Dat is de enige persoon die het tij kan keren bij Ferrari.

    • + 0
    • 16 apr 2014 - 18:45
  • floris

    Posts: 800

    Ja lekker.
    toe maar, iemand uit eigen gelederen, met véél talent.
    én, ... temperament.

    Jonges, leer het nou es.
    Jullie zijn meesters in koken.
    De mooiste vrouwen lopen bij jullie rond.
    Mode ??? All Italian.
    Design ? Need i say more !!!

    Maar helaas, regelneven zullen jullie nooit worden.
    Daar moet je toch echt een Duitser, Kaaskop of b.v. een stiff upperlip voor hebben.
    Om het zaakje te klaren.

    • + 0
    • 16 apr 2014 - 23:14
  • Begint op een echte soap te lijken daar. Neem eens een paar jonge, hongerige coureurs aan.

    • + 0
    • 17 apr 2014 - 07:08
    • James

      Posts: 1.652

      Als het de afgelopen jaren ergens NIET aan lag dan waren het wel de coureurs.

      • + 0
      • 17 apr 2014 - 10:25

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar