user icon
user icon

Schumacher: "Wortels terugkeer bij mislukte invalbeurt Ferrari"

  • Gepubliceerd op 28 dec 2009 21:44
  • comments 11
  • Door: Dennis Roke
Michael Schumacher heeft toegegeven om welk moment hij serieus is gaan nadenken over een terugkeer: na zijn mislukte invalbeurt bij Ferrari afgelopen seizoen.

Schumacher: "Ik was er honderd procent van overtuigd dat ik mijn actieve loopbaan had beëindigd. De mislukte terugkeer afgelopen seizoen heeft me aan het denken gezet. Ik heb alles nog eens goed afgewogen en nieuwe beslissingen genomen. Recent wist ik zeker dat ik terug wilde keren."

Volgens de eerder zo succesvolle Duitser is er absoluut geen reden om te twijfelen aan zijn fitheid. "Ik ben honderd procent fit, ik kan alle oefeningen weer doen die ik ook kon toen ik nog racete. Afgelopen zomer was dat niet het geval. Het heeft ook meegespeeld dat ik bij Mercedes GP weer kan samenwerken met Ross Brawn. Mijn honger naar succes is weer terug."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Waarom geen terugkeer in plaats van Kimi, door de voorkeur te geven aan Alonso is Ferrari iemand kwijt geraakt die heel veel af weet van de ferrari en de technieken.
    Mijn inziens is hij gaan inzien dat ferrari nog lang niet terug aan de top is en de samenwerking met Brawn en mercedes geeft meer mogelijkheden om te winnen dan in een ferrari.

    • + 0
    • 28 dec 2009 - 22:33
  • Xtrapower

    Posts: 57

    Kieko, het antwoord staat in het artikel en bovendien in jouw post: Ross Brawn.
    Ferrari was vroeger zo competetief/dominerend door 3 sterke figuren: Ross, Michael en Jean Todt. A winning team dus dat nu terug voor 2/3de samengesteld wordt.
    Over het huidige Ferrari; wees maar zeker dat Alonso evenveel kwaliteiten heeft als Michael.
    Waar het op neerkomt is dat het waarschijnlijk een mooie strijd gaat worden en dat is wat we toch allemaal willen hé! ;-)

    • + 0
    • 29 dec 2009 - 09:29
  • bertje

    Posts: 249

    Is Ferrari dan weggeweest??? 2007 wk winnaar, 2008 op een haar na. 2009 worstelen ze met de nieuwe regels in het begin, zoals ook McLaren. Massa valt uit. Alonso begint nu met een schone lei. En dat is alleen maar goed, denk ik. Zo kan hij de auto ontwikkelen naar zijn hand.

    • + 0
    • 29 dec 2009 - 10:17
  • jass

    Posts: 281

    Omdat Alonso zowieso al een contract voor 2011 bij Ferrari had en de spaanse sponsor Santander Alonso dit jaar al in een Ferrari wilde hebben.

    Denk trouwens ook dat Ferrari komend jaar de boot mist t.o.v. McLaren en mogelijk Red Bull en Mercedes. Aan de andere kant werkt Ferrari al vanaf ongeveer september fanatiek aan de nieuwe auto. De overige 3 genoemde teams volgens mij niet, maar die kunnen weer voortborduren op een beter pakket van 2009.

    • + 0
    • 29 dec 2009 - 11:48
  • peet

    Posts: 210

    Kijk ik vind het super dat die terug komt...........maar......ik ben zo bang dat de wagen wel eens niet dat gaat doen wat die moet doen, kijk de collega,s zullen ook niet hebben stil gezeten deze winter en zeer zeker wakker zijn na t debacel van vorig jaar.
    Maar we zullen zien in ieder geval weer strijd en dat is wat wij allemaal willen zien, toch...

    • + 0
    • 29 dec 2009 - 11:58
    • mario

      Posts: 7.219

      Dus jij wil zeggen dat er zonder Schumacher geen strijd zou zijn???? De afgelopen jaren was er continu strijd om wie het kampioenschap zou winnen, dat was in die 5 achtereenvolgende jaren dat Schumacher met Ferrari kampioen werd totaal niet aan de orde....

      • + 0
      • 30 dec 2009 - 17:29
  • f60

    Posts: 1.725

    Waar het eigenlijk op neer komt, als die veer in Hongarije niet van Barrichello\'s wagen loskomt, reed er helemaal geen Schumacher rond in 2010.

    • + 0
    • 29 dec 2009 - 16:21
  • stephen 66

    Posts: 72

    Ik wordt een beetje moe dat alles draait om ms
    Ferrari is een van de toppers voor 2010
    Red bull ook en ze hebben geld

    • + 0
    • 29 dec 2009 - 21:51
  • FA1903

    Posts: 413

    Off topic...hoe zit dat hier op f1today? zijn er werken of zijn ze op vakantie? Praktisch geen nieuws te lezen...

    • + 0
    • 30 dec 2009 - 12:42
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Over Mercedes GP moet echt geen zorgen worden over gemaakt; die hebben de mensen en het kapitaal om een erg sterke auto eruit te slepen. Het is evengoed mogelijk dat die volgend jaar het ganse seizoen gaan domineren.

    • + 0
    • 30 dec 2009 - 22:23

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar