Flavio Briatore beantwoordt aanval van Max Mosley
- Gepubliceerd op 21 dec 2009 09:11
-
25
- Door: Rob Veenstra
De reactie van Briatore daarop: Ik ben op de hoogte gebracht van de opmerkingen van voormalig FIA-president Max Mosley over de beslissing die hij als hoofd van de World Motor Sport Council tegen mij nam op 21 september 2009. Het is onduidelijk of hij nu zijn geduld heeft verloren in afwachting van de uitspraak van de Franse rechter of dat hij, na het verlies van zijn positie in de World Motor Sport Council, niet zonder media-aandacht kan en daarom provocatieve aanvallen inzet op mij.
Het is intrigerend om te zien dat meneer Mosley nu doet alsof de FIA een eerlijk besluit heeft genomen tegen mij, aan het eind van een eerlijk proces. Dat is zeker niet de positie van de huidige leiding van de FIA, wiens advocaten verklaarden dat de World Motor Sport Council alleen een beslissing van administratieve aard namen en geen straf tegen mij uitsprak. Meneer Mosley had ook moeten zeggen dat hij mij via de telefoon verteld had dat mijn aanwezigheid bij de hoorzitting noch noodzakelijk, noch wenselijk was vanwege de moeilijke sessie voor Renault en aangezien de hoorzitting toch niet zou resulteren in een uitspraak tegen mij.
Trending nieuws
-
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 358
Briatore moet gewoon stil blijven en niet meer terug komen.
Posts: 5.792
waarom is hij minder dan Ron Dennis want die heeft wel meer op zijn kerfstok en is nooit zelf angapakt door vrien Mosley.Ik begrijp heel goed dat alle teambazen dingen stiekem en ongeoorloofd doen maar staffen moet hetzelde zijn.
Posts: 414
Man je lijkt wel een kapotte speelplaat die steeds hetzelfde liedje afspeelt!
Vertel mij maar eens wanneer Ron Dennis een coureur van Mclaren de opdracht heeft gegeven om opzettelijk te crashen.
Je doelt waarschijnlijk op het spygate gebeuren, heeft Mclaren daar niet al z\'n punten voor moeten inleveren? Heeft Mclaren daar niet een boete van 100 miljoen voor gehad. Was het niet Renault (Briatore) die in 2007 gevens van Mclaren had en BELANGRIJK ook hebben GEBRUIKT? Is Renault daar toen voor bestraft? Nee dus.
Posts: 3.007
Dus je bent zo een die stil blijft zitten als mensen je vals beschuldigen?
Dit valt me vies tegen van Max als hij eerst tegen Briatore zegt dat zijn aanwezigheid niet noodzakelijk is, zelfs niet wenselijk, om vervolgens in de media te roepen dat door zijn afwezigheid zijn straf juist zo hoog is...
Posts: 242
Dus jij gelooft Briatore op zijn blauwe ogen?
Denk dat hij er ook wel aan gelegen is e.e.a. in zijn voordeel in de media te laten komen. wie heeft er bewijs van dat telefoongesprek? De ene \'gewezen\' persoon tegen het andere \'gewezen\' persoon.......laten we erover op houden.
Posts: 207
Allebei niet echt mijn grote helden.
Posts: 249
Briatore moet weg blijven uit de autosport. Als je willens en wetens een auto laat crashen en daardoor mensenlevens in gevaar brengt deug je niet. Ook Piquet en Symonds mogen van mij ook wegblijven. Ik snap dan ook niet de vergelijking Briatore en Dennis. Moetwillig crashen is wel iets anders dan spioneren.
Posts: 414
Precies Bertje, je was me met je reactie voor.
Sommige figuren vinden het schijnbaar leuk om bij elk negatief ding Mclaren (Ron Dennis) er bij te halen of die er nou wat mee te maken hebben of niet.
Posts: 10.412
er is gewoon en vies spel gespeeld (hier houd max wel van) ik hoop dat flavio het lukt om terug te komen...
Posts: 9.253
Briatore moet absoluut terugkeren in de F1. Hoop alleen dat hij de motitvatie op kan brengen om weer een kampioensteam samen te stellen. Valsspelen doen ze allemaal, ik keur absoluut niet goed wat Flav gedaan heeft in Singapore, maar dit vonnis was imo niets meer dan een persoonlijke wraakactie. @bertje: Mensenlevens in gevaar brengen; overdrijven is ook een vak. Het chassis van een F1-wagen is tegenwoordig gemaakt om te crashen en als je tegenwoordig kijkt wat voor voorzorgsmaatregelen er tegenwoordig genomen worden bij een circuit.... als ze Nelson niet opzettelijk hadden laten crashen was dat waarschijnlijk toch wel gebeurd. De keren dat hij ongeschonden een GP doorkwam zijn op 1 hand te tellen.
Posts: 249
@ RogerZzz,
Je verkoopt nu toch wel onzin. Ik overdrijf niets. Voor hetzelfde geld vliegen de onderdelen alle kanten op. We hebben gezien wat een veer kan doen. (Massa) Of de crash loopt uit de hand met levensgevaar voor Piquet zelf. En of die nou een middelmatig coureur is, heeft hier helemaal niets mee te maken.
Posts: 9.253
Vroeger zaten de mensen achter een touwtje in Monaco. De toeschouwers in Singapore werden beschermd door een muur en een metershoog hek, en de safetycar ging a la minuut naar buiten dus er was geen kans dat ze met hoge snelheid tegen een veer aan zouden rijden. Daarnaast zijn F1-coureurs grote jongens die weten dat ze een spelletje spelen dat op gevaarlijk kan zijn. Anders geven we ze voortaan wel een Playstation kunnen ze veilig tegen elkaar gaan racen en hoeven ze niet eens hun huis uit ga jij daarnaar kijken? Niki Lauda zei laatst in een interview dat hij vroeger een briefje achterliet aan wie ze zijn spullen mochten overhandigen voor het geval hij niet terugkwam. Ik zeg niet dat we terugmoeten naar die tijden, maar het laatste dodelijke ongeval stamt uit 1994 en er zijn sinds die tijd echt nog wel auto\'s in de muur geprikt. Ik vind persoonlijk de McFerrari van 2007 een veel erger vergrijp dan Crashgate, heeft imo de integriteit van de sport veel zwaarder aangetast, en ik ben geen McLaren-hater/Ferrari-fanboy.
Posts: 9.253
En anders kunnen we Hamilton zijn licentie ook wel meteen afnemen voor Canada 2008. Een titelrivaal van achteren rammen is voor jou natuurlijk ook ontoelaatbaar. Kimi had zijn nagel wel kunnen breken!!
Posts: 249
Alweer onzin. Opzettelijke crash met voorbedachte rade hè. In opdracht van je teambaas.
Posts: 9.253
Laat ik het zo zeggen; doordat er zo gejankt wordt door fans als jij worden zoveel races beslist achter de groene tafel. Flav is nu lelijk gesnapt; geef hem een boete en jaag hem met pek en veren door het paddock en get back to racing. En ruggegraatloze Piquet had al niets in de F1 te zoeken die komt nooit meer aan de bak dus dat lost zichzelf op. Ik vind Piquet in deze kwestie schuldiger dan Briatore en als je iedere crash van een coureur met argusogen moet gaan bekijken is het ook niet meer leuk als fan.
Posts: 249
Ik jank niet, ben 52, dus die tijd is lang geleden. Ik blijf bij het standpunt van dat die Briatore weg moet blijven. De reden daarvoor heb ik duidelijk uitgelegd en onderbouwd. Dat we het niet met elkaar eens zijn, prima. Maar je haalt gewoon 2 dingen door elkaar. In de strijd van de race kan er altijd gecrasht worden. Maar dat is nogmaals heel wat anders dan crashen voor je baas. Dus Briatore en Piquet wegblijven uit de autosport. BTW geloofwaardig zijn ze zowiezo al niet meer.
Posts: 9.253
Als je het niet geloofwaardig vindt waarom kijk je dan uberhaupt nog? En mijn inziens is het enige verschil tussen het spionageschandaal en crashgate het feit er bij crashgate (de naam zegt het al) brokken gemaakt zijn tijdens de uitvoering. Voor de rest is het beide competitevervalsing, en spygate is vele malen heftiger want daar waren meer WK-punten bij gemoeid (1 race tov een heel seizoen). Vandaar mijn opmerking over Hamilton; moeten we dan ieder geval van gevaarlijk spel ernstig gaan bestraffen, dan kunnen ze de boel wel opdoeken. En dat ik als fan het feit dat Piquet een brokkenpiloot is een verzachtende omstandigheid vind doet niets af aan het feit dat de straf die Flavio opgelegd heeft gekregen verre van rechtvaardig is. Als Renault gestript was van WK-punten en de laagste startnummers gekregen had was de FIA iig consequent geweest. En als reden daarvoor wordt aangevoerd; idd de veiligheid. Jech!
Posts: 5.792
dan moeten ze de rijder aan pakken want die doet dat
Posts: 249
Ik had tussen Felix en RogerZzz nog iets gepost, maar dat zal helaas wel verdewenen zijn.
Posts: 333
Flavio maakt zijn comeback volgend jaar net als Michael Schumacher, we weten officieel meer in Januari. Flavio\'s verbanning was complete onzin net als die sexsplelletjes van Ex FIA President, Mr. Max Mosley. En dan durf ik het nog niet eens te hebben over die spionage affaire van McLaren /Ferrari. Het is al 3 jaar een politieke chaos in de F1 en ik hoop echt dat daar volgend jaar verandering komt.
Posts: 249
Man lees toch eens beter. Ik vind Briatore en Piquet niet geloofwaardig. Wat heeft de hele F1 ermee te maken. Wat bestraffen op de baan aangaat daar hebben we marshall\'s voor. Gelukkig volgend jaar ook een paar (objectieve??) ex F1 coureurs. En wat die rechtvaardigheid over het bestraffen van Briatore betreft horen we het wel bij de uitspraak in januari in Parijs. En als die uitspraak door de rechter ook weer negatief is, en waarom niet, dan zijn dat dus net zulke onbekwame gasten als de FIA. In jou ogen ook niet objectief. Immers jij vindt het als fan onrechtvaardig. We wachten op de uitspraak. Ik geef Briatore de voordeel van de twijfel. Laten ze hem maar 10 jaar geven en levenslang maar intrekken. Dan is hij ook met pensioen. Verder stop ik maar met deze discussie. Het is jouw mening en ik de mijne. Laten we het daar op houden.
Posts: 11.414
Met een straf van 10 jaar is hij 70 als hij weer in de F1 terug zou mogen komen. Of dat nou zoveel verschil maakt.
Posts: 249
Dan zijn we 10 jaar verder en niemand weet meer wie Briatore is.
Posts: 932
Wat een stelletje zwartkijkers hier. Briatore en Symonds zijn 2 heren van bijna 60 jaar. Met een flinke dosis F1 ervaring en levenservaring. Ze hebben met het volste verstand Piquet de opdracht gegeven (en met zijn rug tegen de muur) te crashen om Alonso aan de overwinning te helpen. Piquet had idd nee moeten zeggen maar om hem ruggegraatloos te noemen slaat nergens op. Die jongen was net 23, en zat in een situatie waar geen enkele nieuwkomer ooit in heeft gezeten. Symonds en Briatore zijn zo schuldig als maar zijn kan. Dat is compleet ruggegraatloos om zo te handelen van deze 2 heren en Alonso wist er ook van maar die floeperd gaat OOK vrijuit !!
Posts: 9.253
@renzo: Ruggengraatloos wil zeggen niet standvastig zijn. Maar dat is natuurlijk niet van toepassing op jouw vriendje. Ga je nou weer janken omdat iemand Piquet bekritiseert? Het begint te lijken op een vorm van bezigheidstherapie