user icon
user icon

Lotus F1 Racing bevestigt line-up met Trulli en Kovalainen

  • Gepubliceerd op 14 dec 2009 08:14
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Jarno Trulli en Heikki Kovalainen verdedigen volgend jaar de eer van het nieuwe Lotus F1 Racing. Dat maakte de Maleisische minister van Sport, Ahmad Shabery Cheek, bekend tijdens een persconferentie in Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy werd bevestigt als derde coureur.

Trulli komt over van Toyota, Kovalainen reed de afgelopen twee seizoenen voor McLaren. Teambaas Tony Fernandes: “Jarno brengt veel ervaring met zich mee en dat zal helpen bij de ontwikkeling van het team. Heikki is een jonge coureur die ook al redelijk wat ervaring meebrengt, dus samen met Fairuz hebben we fantastische rijders. Het is een goede mix van ervaring, jeugd en passie. We stellen geen grote doelen in, we willen alleen tot het beste nieuwe team uitgroeien. En deze twee coureurs van wereldklasse tonen aan dat we serieus zijn.”

Trulli: “Ik ben onder de indruk van de visie voor de lange termijn en de technische staf. Tony heeft ambitieuze plannen en ik ben klaar om het team daarbij te helpen. Ik ben blij om weer aan de zijde van Mike Gascoyne te werken, met hem heb ik bij andere teams successen behaald. Ik kan goed met hem opschieten en respecteer zijn stijl van werken.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • arcteryx

    Posts: 4

    Goede keuze van Trulli om bij een mogelijk achterhoedeteam te tekenen! Als je laatste staat, valt de beruchte Trulli-train natuurlijk niet op ;-)!

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 08:24
  • renzo

    Posts: 929

    Kovalainen snap ik wel, die kon nergens meer terecht en is nog jong. Trulli, nee.

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 08:38
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Dat is een interessante line-up. Kovelainen: dit is je kans om je te bewijzen!

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 08:55
    • Kubica

      Posts: 3.762

      Net als vorig jaar en het jaar daarvoor en.......

      • + 0
      • 14 dec 2009 - 09:05
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Kovelainen deed het goed bij Renault naast Fisichella, dus er mag toch wel een vermoeden zijn dat hij goed kan rijden.

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 09:25
  • Het is geen geheim dat Lewis gewoon nummer 1 rijder is, hij kreeg altijd nieuwe onderdelen als eerste, ook moest Heikki vaak zwaar kwalificeren, waardoor hij eigenlijk nooit voor Lewis kan starten en altijd last van verkeer heeft. Ik Heikki nog wel eens een seizoen zien, zonder dat hij de nummer 2 is.

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 13:54
    • ThumbsUp

      Posts: 745

      Wat een onzin! Ze kregen beide dezelfde updates gedurende het seizoen en hebben beide verschillende dingen getest (qua update) en wisselde vaak na de eerste VT om van updates om zo toch het verschil te zien! Misschien dat het een enkele keer is voorgekomen dat Heikki zijn update moest missen. Maar ik denk dat jij in de war bent met Piquet Jr en Alonso!

      Ik weet ook zeker dat Heikki meer in zn mars heeft. Maar ik denk niet dat dit aan het materiaal lag maar meer aan de strategie en zichzelf.

      Iedereen zegt dat hij het bij Renault goed deed! Fisichella deed het ook goed bij Force India en heb je hem in de Ferrari gezien?

      • + 0
      • 14 dec 2009 - 14:13
    • waylon

      Posts: 2.228

      Wat een onzin kraam jij uit. Steeds maar weer de door Alonso flauwekul dat er een nr 1 rijder bij McLaren is

      • + 0
      • 14 dec 2009 - 14:32
    • En de races dat Heikki wel voor Lewis kwalificeerde of vlak achter Lewis startte? Wat liet hij dan zien?

      Kovalainen verloor elke race plaatsen en Lewis wint er normaal gesproken wel een paar.

      Heikki was \"de facto\" de tweede rijder.

      Ik ga nog met je mee dat Heikki de auto niet mee had. Coureurs als Hamilton, Alonso en wellicht Rosberg. Die houden van dat soort moeilijk te besturen auto\'s. Hoe moeilijker de auto te besturen is, des te sneller het ding in principe kan. Dan moet de coureur dat alleen wel aan kunnen en voor een iets mindere coureur coureur is dat dan dus ondoenlijk. Die hebben liever een iets langzamere auto die makkelijker te rijden is.

      • + 0
      • 15 dec 2009 - 10:43

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar