user icon

Lotus F1 Racing bevestigt line-up met Trulli en Kovalainen

  • Gepubliceerd op 14 dec 2009 08:14
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Jarno Trulli en Heikki Kovalainen verdedigen volgend jaar de eer van het nieuwe Lotus F1 Racing. Dat maakte de Maleisische minister van Sport, Ahmad Shabery Cheek, bekend tijdens een persconferentie in Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy werd bevestigt als derde coureur.

Trulli komt over van Toyota, Kovalainen reed de afgelopen twee seizoenen voor McLaren. Teambaas Tony Fernandes: “Jarno brengt veel ervaring met zich mee en dat zal helpen bij de ontwikkeling van het team. Heikki is een jonge coureur die ook al redelijk wat ervaring meebrengt, dus samen met Fairuz hebben we fantastische rijders. Het is een goede mix van ervaring, jeugd en passie. We stellen geen grote doelen in, we willen alleen tot het beste nieuwe team uitgroeien. En deze twee coureurs van wereldklasse tonen aan dat we serieus zijn.”

Trulli: “Ik ben onder de indruk van de visie voor de lange termijn en de technische staf. Tony heeft ambitieuze plannen en ik ben klaar om het team daarbij te helpen. Ik ben blij om weer aan de zijde van Mike Gascoyne te werken, met hem heb ik bij andere teams successen behaald. Ik kan goed met hem opschieten en respecteer zijn stijl van werken.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • arcteryx

    Posts: 4

    Goede keuze van Trulli om bij een mogelijk achterhoedeteam te tekenen! Als je laatste staat, valt de beruchte Trulli-train natuurlijk niet op ;-)!

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 08:24
  • renzo

    Posts: 929

    Kovalainen snap ik wel, die kon nergens meer terecht en is nog jong. Trulli, nee.

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 08:38
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Dat is een interessante line-up. Kovelainen: dit is je kans om je te bewijzen!

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 08:55
    • Kubica

      Posts: 4.008

      Net als vorig jaar en het jaar daarvoor en.......

      • + 0
      • 14 dec 2009 - 09:05
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Kovelainen deed het goed bij Renault naast Fisichella, dus er mag toch wel een vermoeden zijn dat hij goed kan rijden.

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 09:25
  • Het is geen geheim dat Lewis gewoon nummer 1 rijder is, hij kreeg altijd nieuwe onderdelen als eerste, ook moest Heikki vaak zwaar kwalificeren, waardoor hij eigenlijk nooit voor Lewis kan starten en altijd last van verkeer heeft. Ik Heikki nog wel eens een seizoen zien, zonder dat hij de nummer 2 is.

    • + 0
    • 14 dec 2009 - 13:54
    • ThumbsUp

      Posts: 798

      Wat een onzin! Ze kregen beide dezelfde updates gedurende het seizoen en hebben beide verschillende dingen getest (qua update) en wisselde vaak na de eerste VT om van updates om zo toch het verschil te zien! Misschien dat het een enkele keer is voorgekomen dat Heikki zijn update moest missen. Maar ik denk dat jij in de war bent met Piquet Jr en Alonso!

      Ik weet ook zeker dat Heikki meer in zn mars heeft. Maar ik denk niet dat dit aan het materiaal lag maar meer aan de strategie en zichzelf.

      Iedereen zegt dat hij het bij Renault goed deed! Fisichella deed het ook goed bij Force India en heb je hem in de Ferrari gezien?

      • + 0
      • 14 dec 2009 - 14:13
    • waylon

      Posts: 2.250

      Wat een onzin kraam jij uit. Steeds maar weer de door Alonso flauwekul dat er een nr 1 rijder bij McLaren is

      • + 0
      • 14 dec 2009 - 14:32
    • En de races dat Heikki wel voor Lewis kwalificeerde of vlak achter Lewis startte? Wat liet hij dan zien?

      Kovalainen verloor elke race plaatsen en Lewis wint er normaal gesproken wel een paar.

      Heikki was \"de facto\" de tweede rijder.

      Ik ga nog met je mee dat Heikki de auto niet mee had. Coureurs als Hamilton, Alonso en wellicht Rosberg. Die houden van dat soort moeilijk te besturen auto\'s. Hoe moeilijker de auto te besturen is, des te sneller het ding in principe kan. Dan moet de coureur dat alleen wel aan kunnen en voor een iets mindere coureur coureur is dat dan dus ondoenlijk. Die hebben liever een iets langzamere auto die makkelijker te rijden is.

      • + 0
      • 15 dec 2009 - 10:43

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar