Raikkonen niet de verrassing bij Mercedes GP, vertrekt naar WRC
- Gepubliceerd op 04 dec 2009 09:33
-
19
- Door: Rob Veenstra
Raikkonen stapt in bij het door Red Bull gesteunde Citroen Junior Team. Het was altijd mijn wens om ergens in mijn carrière aan het WRC deel te nemen. Met dank aan Red Bull krijg ik de kans om de beste auto van de serie te besturen, de Citroen C4. Het is een nieuwe maar spannende uitdaging. Op dit moment hebben we een eenjarig contract en we zien wel hoe de toekomst uitpakt. Ik verheug me nu op het testen van de auto en de start van de eerste rally van het seizoen.
Trending nieuws
-
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.199 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 281
Misschien komend jaar dan toch maar eens naar Zweden of Duitsland tijdens een WRC weekend.
Gratz Kimi!
Posts: 392
IK ZEG HER SHUMIIIIIII!!!!!!!!!!!!
Posts: 77
\"door Red Bull gesteunde Citroen Junior Team\"
2011 dan maar bij het Red Bull F1 team?
Posts: 164
Ik blijf erbij dat de verrassing van Mercedes Robert Kubica is.
Schumacher is 200% Ferrari, no way. En hij kan alleen maar de legende verbreken. Renault gaat zeer waarschijnlijk in de uitverkoop waardoor Kubica vrijkomt. En misschien dat na dit jaartje spelen Kimi weer gemotiveerd is en Webber kan vervangen bij Red Bull.
Posts: 2.567
je bent echt een waarzeggerij
Posts: 164
Yup, de BV Bob. Ik denk dat je waarzegger bedoeld. Maar nee, niet gebaseerd op glazen bollen, kippenbotjes, magische stenen of dromen. Gewoon gebaseerd op de berichtgeving volgen. Deductie mijn waarde watson. Als het meest logische afvalt blijft het onlogische over......
Enneh....waarom ben jij een ex-ferrari fan? Omdat Schumacher hem gesmeerd is? Hoe grote fan ik ook ben van Ferrari en Schumacher ik zie Schumacher niet terug keren en ik vindt het erg dom om je wereldkampioen de laan uit te sturen.......
Nu jij weer.
Posts: 2.567
heey Bob
ik ben geen ferrari fan, maar ex schumacher fan..
je zei: ik zie Schumacher niet terug keren..en ik zei we doen toch niet aan leeftijdsdiscriminatie hè, hij kan nog!
lekker schumacher fan ben je!!
ex ferrari fan
Posts: 164
Oh, was dat wat je bedoelde. Dat kan ik echt niet uit je opmerking halen. Ik bedoel niet dat hij het niet meer kan. Denk alleen dat hij niets te winnen en alles te verliezen heeft. De legende schumacher zou verbroken kunnen worden. Hell, ik ben een voorstander van de oude garde terug. Schumacher, Irvine, Villeneuve, Montoya....zelfs Coulthart en Hakinnen zijn welkom. Weg met de saaie playstation kids...maar denk niet dat het gaat gebeuren. Zoals gesteld eerder denk ik dat Kubia de verassing is maar we zullen het zien.
Posts: 4.951
Verander je nickname dan in ex-Schumacher fan....
Posts: 646
Kubica naar Mercedes....
Dat ik daar zelf nog niet eerder aan gedacht had!
Geniaal!
En dan wereldkampioen worden!... YES!
Posts: 11.414
Ben je nou sarcastisch? Of heb je heel slecht op zitten te letten?
Dat idee wordt hier in elke Mercedes thread wel weer geopperd.
Posts: 2.091
Raikkonen dus niet. Schumacher.... ik weet het niet. Geruchten genoeg. De man was een topcoureur. Beter kan hij niet meer presteren als destijds. Als hij gaat racen is er voor een man met die status maar 1 optie. Kampioen worden. Wordt hij dat niet, dan zal een hoop losbarsten. Zie je wel.... zal een veelgehoorde kreet worden.
Kortom afbreuk risico is erg groot. Dus moet hij het dan wel doen..? Hoop t wel, als racefan, maar denk het niet.
Wat blijft erover als topper.... Heidfeld.... euh nee, Kubica dan... als Renault crasht dan is hij denk ik de man...
Posts: 1.748
Jammer zal Kimi missen :(
Posts: 51
Ik was geen raikkonen fan,
Voor kimi is dit geweldig van je hobby je werk maken voor een jaar zoals het nu lijkt.
Maar Persoonlijk na 9 jaar kimi raikkonen te hebben meegemaakt moet ik eerlijk toegeven dat ik het super jammer vind dat deze geweldige en super getalenteerde coureur ons F1 gaat verlaten.
Stiekum had ik de hoop op mercedesgp want zou het een verassing gevonden hebben (waar haug het over had)
Maar mocht niet zo zijn.
Kimi Raikkonen namens veel f1 fans denk ik bedankt voor je bijdrage en bedankt dat we spectaculaire dingen hebben mogen zien door jou talent.
Jou laatste jaar bij ferrari was een jaar dat je door de defussor denk ik niet elke x op het hoogste schavod was te zien.
Ben geen fan van je maar toen de race van spa kwam deed je mij een vonk los barsten van vreugde en kwam bij mij de adreline op het hoogste punt toen jij fisi in haalde..
En terecht en eerlijk de eerste plaats haalde in een auto die je net zogoed met een 45kmwagentje kon vergelijken dit jaar.
Bedankt en mn wens is kom terug in 2011 maakt me geen bal uit welk team..
Posts: 26
O mijn god.. fryslan001 wil je niet zulke mooie dingen zeggen.. je maakt me bijna aan het huilen.. Ik als Kimi fan.. maar niet zomaar Kimi fan, een echte echte echte echte Kimi Räikkönen fan word van dit soort teksten gewoon emotioneel..
Posts: 435
Volgend jaar bij red bull en vettel naar ferrari voor massa, die gaat naar Mercedes voor Nick, allemaal maar verzinsels, ik zal vaker naar de wrc kijken, wat hij daar ervan terecht bakt.
Posts: 1.725
Ik vind het erg jammer, Kimi was zeker een toegevoegde waarde in de F1, in tegenstelling tot vele anderen...
Posts: 10.412
tja nu ook maar vaker wrc kijken.
Posts: 859
Erg jammer dat hij vertrekt. Dan moet ik maar weer WRC gaan volgen.
Nu ben ik toch wel benieuwd wie de \'verrassing\' is. Heidfeld of Kubica vind ik namelijk geen verrassing.