user icon

Raikkonen niet de verrassing bij Mercedes GP, vertrekt naar WRC

  • Gepubliceerd op 04 dec 2009 09:33
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen is niet de verrassing in de line-up van Mercedes GP waar Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug vorige maand over sprak. De Fin is volgend jaar niet te bewonderen in de Formule 1, de wereldkampioen van 2007 gaat voor Citroen in het World Rally Championship (WRC) rijden. Alleen in Nieuw-Zeeland verschijnen hij en zijn team niet aan de start.

Raikkonen stapt in bij het door Red Bull gesteunde Citroen Junior Team. “Het was altijd mijn wens om ergens in mijn carrière aan het WRC deel te nemen. Met dank aan Red Bull krijg ik de kans om de beste auto van de serie te besturen, de Citroen C4. Het is een nieuwe maar spannende uitdaging. Op dit moment hebben we een eenjarig contract en we zien wel hoe de toekomst uitpakt. Ik verheug me nu op het testen van de auto en de start van de eerste rally van het seizoen.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • jass

    Posts: 281

    Misschien komend jaar dan toch maar eens naar Zweden of Duitsland tijdens een WRC weekend.

    Gratz Kimi!

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 09:37
  • Yazzy

    Posts: 392

    IK ZEG HER SHUMIIIIIII!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 10:44
  • conundrum

    Posts: 77

    \"door Red Bull gesteunde Citroen Junior Team\"

    2011 dan maar bij het Red Bull F1 team?

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 10:59
  • Ik blijf erbij dat de verrassing van Mercedes Robert Kubica is.
    Schumacher is 200% Ferrari, no way. En hij kan alleen maar de legende verbreken. Renault gaat zeer waarschijnlijk in de uitverkoop waardoor Kubica vrijkomt. En misschien dat na dit jaartje spelen Kimi weer gemotiveerd is en Webber kan vervangen bij Red Bull.

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 11:45
    • rafael

      Posts: 2.156

      je bent echt een waarzeggerij

      • + 0
      • 4 dec 2009 - 13:09
  • sloggerke

    Posts: 646

    Kubica naar Mercedes....
    Dat ik daar zelf nog niet eerder aan gedacht had!
    Geniaal!
    En dan wereldkampioen worden!... YES!

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 13:57
    • Ben je nou sarcastisch? Of heb je heel slecht op zitten te letten?

      Dat idee wordt hier in elke Mercedes thread wel weer geopperd.

      • + 0
      • 4 dec 2009 - 17:23
  • Raikkonen dus niet. Schumacher.... ik weet het niet. Geruchten genoeg. De man was een topcoureur. Beter kan hij niet meer presteren als destijds. Als hij gaat racen is er voor een man met die status maar 1 optie. Kampioen worden. Wordt hij dat niet, dan zal een hoop losbarsten. Zie je wel.... zal een veelgehoorde kreet worden.
    Kortom afbreuk risico is erg groot. Dus moet hij het dan wel doen..? Hoop t wel, als racefan, maar denk het niet.

    Wat blijft erover als topper.... Heidfeld.... euh nee, Kubica dan... als Renault crasht dan is hij denk ik de man...

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 14:38
  • germain

    Posts: 1.748

    Jammer zal Kimi missen :(

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 16:58
  • fryslan001

    Posts: 51

    Ik was geen raikkonen fan,
    Voor kimi is dit geweldig van je hobby je werk maken voor een jaar zoals het nu lijkt.
    Maar Persoonlijk na 9 jaar kimi raikkonen te hebben meegemaakt moet ik eerlijk toegeven dat ik het super jammer vind dat deze geweldige en super getalenteerde coureur ons F1 gaat verlaten.
    Stiekum had ik de hoop op mercedesgp want zou het een verassing gevonden hebben (waar haug het over had)
    Maar mocht niet zo zijn.

    Kimi Raikkonen namens veel f1 fans denk ik bedankt voor je bijdrage en bedankt dat we spectaculaire dingen hebben mogen zien door jou talent.
    Jou laatste jaar bij ferrari was een jaar dat je door de defussor denk ik niet elke x op het hoogste schavod was te zien.

    Ben geen fan van je maar toen de race van spa kwam deed je mij een vonk los barsten van vreugde en kwam bij mij de adreline op het hoogste punt toen jij fisi in haalde..
    En terecht en eerlijk de eerste plaats haalde in een auto die je net zogoed met een 45kmwagentje kon vergelijken dit jaar.

    Bedankt en mn wens is kom terug in 2011 maakt me geen bal uit welk team..

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 18:25
    • Kimi01

      Posts: 26

      O mijn god.. fryslan001 wil je niet zulke mooie dingen zeggen.. je maakt me bijna aan het huilen.. Ik als Kimi fan.. maar niet zomaar Kimi fan, een echte echte echte echte Kimi Räikkönen fan word van dit soort teksten gewoon emotioneel..

      • + 0
      • 5 dec 2009 - 03:03
  • kieko

    Posts: 435

    Volgend jaar bij red bull en vettel naar ferrari voor massa, die gaat naar Mercedes voor Nick, allemaal maar verzinsels, ik zal vaker naar de wrc kijken, wat hij daar ervan terecht bakt.

    • + 0
    • 4 dec 2009 - 19:36
  • f60

    Posts: 1.725

    Ik vind het erg jammer, Kimi was zeker een toegevoegde waarde in de F1, in tegenstelling tot vele anderen...

    • + 0
    • 5 dec 2009 - 11:24
  • tja nu ook maar vaker wrc kijken.

    • + 0
    • 5 dec 2009 - 11:49
  • Erg jammer dat hij vertrekt. Dan moet ik maar weer WRC gaan volgen.
    Nu ben ik toch wel benieuwd wie de \'verrassing\' is. Heidfeld of Kubica vind ik namelijk geen verrassing.

    • + 0
    • 5 dec 2009 - 14:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar