user icon
user icon

Michael Schumacher niet langer adviseur van Formule 1-tak Ferrari

  • Gepubliceerd op 16 nov 2009 12:10
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher en Ferrari verlengden in september het contract voor de adviserende rol van de oud Formule 1-coureur bij het Italiaanse merk tot eind 2012. De zevenvoudig wereldkampioen vervult die positie echter niet langer bij het Formule 1-team van Ferrari.

Dat bericht brengt de Spaanse krant Sport. Schumacher zal vooral gebruikt worden als testrijder voor productiemodellen en zich niet meer bemoeien met de Formule 1-tak. Hij blijft wel Grands Prix bezoeken, maar minder dan voorheen.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik vermoed ergens dat dit met de komt van Alonso te maken heeft. Ik kan er ook naast zitten en misschien heeft ie er gewoon geen zin meer in. De rol die hij met deze functie vervult heeft was sowieso al minimaal.

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 12:25
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ligt het aan mij, of is dit oud nieuws? Op de een of andere manier is dit bij mij al bekend. Volgens mij is het al (minstens een maand) eerder bij RTL GP tijdens een race aan bod gekomen.

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 13:02
  • Ik dnek niet dat dit echt wat met Alonso heeft te maken. Ik denk meer de rust. Want hij zal dus ook minder komen bij races. Dat lijkt er in mijn ogen op gewoon dat hij meer rust wilt. Ik kan het mis hebben hoor

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 13:24
  • sloggerke

    Posts: 646

    Zeker heeft dit met Alonso te maken.
    Hij zal niet veel \"advies\" moeten geven met Fernando in de pitbox...

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 13:52
  • Heeft gewoon te maken met een rol binnen de FIA die er wellicht aan zit te komen

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 14:00
  • Heeft volgens mij ook met een FIA rol te maken. Ik zou net als Roy-NL zweren dat ik dit ook al eerder ergens gezien heb. Zal wellicht een gerucht geweest zijn dat Schumacher een FIA rol zou gaan vervullen en dan zijn Ferrari F1 contract moest opzeggen.

    Wel merkwaardig dat hij zoveel geld laat liggen om bij de FIA aan de slag te gaan (als dat al gebeurt).

    Mosley kreeg bijvoorbeeld ook geen salaris. Waar doen die mensen het dan voor? Steekpenningen ofzo?

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 16:32
  • of is ie met andere teams in gesprek voor een stoeltje?
    Hij is ooit door Mercedes met de silverpeilen begonnen in de sportscars..Vriendje van Ross Brawn.....mischien ver gezocht maar het Silly season is toch al bezig..

    • + 0
    • 16 nov 2009 - 17:09
    • johanf1fan

      Posts: 4

      sterker nog hij had in 2001 een contract met mclaren maar dat is toen afgeketst omdat hij zijn eigen sponsor en (hoe heet dat ook al weer) dingen die hij verkocht, het geld daarvan niet zelf mocht houden.
      dus ross brawn, mercedes, perfect voor michael schumacher

      • + 0
      • 16 nov 2009 - 19:17
  • Kimi heeft ook gezegt dat Ferrari het laatste team is waar hij voor zal rijden. 50% kans dat juist diezelfde Kimi voor 2010 in een McLaren zit... Laat die Schumacher maar wegblijven, ik mis hem niet.

    • + 0
    • 17 nov 2009 - 10:41
  • maklaren

    Posts: 58

    Schumacher mag van mij terug komen , maar absoluut niet in een mercedes.
    Alleen het idee al bezorgt mij rillingen.

    • + 0
    • 17 nov 2009 - 23:19

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar