Massa: "Alonso moet status bij Ferrari nog verdienen"
- Gepubliceerd op 12 nov 2009 10:24
-
54
- Door: Rob Veenstra
Dat verklaarde zijn nieuwe teamgenoot Felipe Massa op radiozender Jovem Pan FM. Fernando is een geweldige coureur en een van de beste rijders in de Formule 1, maar dat weet je als je bij Ferrari rijdt. Ferrari gaat altijd voor de beste coureurs.
Ik ga in 2010 proberen wat ik altijd probeer, namelijk winnen. Het team werkt als collectief. Michael Schumacher had en heeft veel invloed bij Ferrari omdat hij dat verdiend heeft. Hij kwam, werkte hard en creëerde een competitief team. Om die status te bereiken moet Fernando hard werken en resultaten behalen.
Trending nieuws
-
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (54)
Login om te reagerenPosts: 10.412
begint dat gezeur nu al? nou massa zal niet zo heel lang duren voor je 2e rijder bent,als je al kunt rijden na de klap...?
Posts: 6.927
Wat is er fanboy? Heb je jouw reactie gebaseerd door alleen de titel gelezen?
Massa heeft gewoon gelijk, hij geeft een goed onderbouwde en objectieve mening. Niets meer en niets minder.
Als je jezelf hierin niet kunt vinden, bespaar ons dan in ieder geval de onzin die je nu uitkraamt.
Posts: 10.412
volgens mij denkt de rest toch anders dan jou hier.
Posts: 11.414
Is met Beri volgens mij altijd wel het geval
Posts: 1.175
Ik ben Alonso fan( eigenlijk was, sinds de overstap naar de rooie), maar ik ben het toch echt eens met Massa. Die heeft gewoon niets verkeerd gezegd. Alonso moet inderdaad zijn respect verdienen, maar dat zal hij ook zeker doen!
Posts: 4.764
Ik ben een Massa fan en heb het helemaal niet op Alonso en wat mij betreft heeft Massa ook gelijk al weet ik zeker dat Alonso het goed zal doen. Nu hij een Ferrari rijder is kan ik ook niets anders dan hopen dat hij het goed doet, maar ik juich voor Ferrari en nog niet voor Alonso. Ik denk dat Massa zich wel staande kan houden.
Posts: 461
Massa is volgens mij nog steeds een beetje duizelig. Hij begint nu al met de psychologische oorlogvoering. Beetje vreemd. Is hij bang voor zijn plek? Zou volledig terrecht zijn, want ik vraag me nog steeds af wat Massa bij Ferrari doet. Kleurloze rijder, die totaal niet in het straatje van Ferrari past. Meer een coureur voor een Brawn. Button en Massa zijn allebei net zo droog, kleurloos en alleen goed als ze van begin tot eind leiden. Hij is bang voor z\'n plek. Laat dat ook niet geheel onterecht zijn!
Posts: 1.966
Volgens mij heb jij de kampioenschapsrace van Button niet gezien...Vond hem (ook over het gehele seizoen) nou niet echt kleurloos. Maar ik denk dat Alonso (mits hij goed kan aarden bij Ferrari) idd eenmaal meer (race-)pit heeft dan Massa, ben ik met je eens. Vandaar dat Massa, indien Alonso presteert, ook een goede 2de zou kunnen zijn. En ik denk dat dat ook de insteek van Ferrari is, al zullen ze dat niet toegeven.
Posts: 4.764
Ik denk niet dat hij bang is voor zijn plek en Massa heeft zich de afgelopen jaren sterk verbeterd als coureur op meerdere punten.
Ik heb genoeg sterke races van hem gezien vorige jaar toen hij met Hamilton om de titel streed.
Button kan dan volgens jou kleurloos zijn maar hij is wel mooi WK, wat heb jij gepresteerd tot nu toe?
Posts: 7.177
Hij rijd anders kimi eruit. En moet jke kijken hoe moeilijk fisi het had in zijn wagen. Dan zie je hoe goed hun eigenlijk reden in die wagen hoe snel ze eigenlijk waren. Massa is alles behalve kleurloos. Ik zou hem nooit de snelste van allemaal noemen. Maar hij heeft echte passie voor het racen. En dat is belangrijk.
Hij heeft zijn ups en downs maar hij houd echt van het racen.
Daarnaast stond hij voor kimi tot de crash met de dubbel aantal punten. Veel mensen onderschatten Massa behoorlijk
Posts: 3.471
Sinds het ongeluk van Massa is Kimi veel beter geen presteren. De reden dat Massa beter presteerde als Kimi komt grotendeels door het feit dat de auto hem niet ligt. Jij vergelijkt Fisichella met Massa. Maar Fisichella heeft 3 kwart van het seizoen in een Force India gereden, is zomaar ineens overgestapt naar een totaal onbekende auto, die is ontwikkeld voor de 2 standaard coureurs aldaar. Ook bijvoorbeeld Hamilton had in die Ferrari geen potten kunnen breken.
En wij halen oude jaren erbij, omdat Massa over het geheel genomen gewoon minder heeft laten zien als Fernando. Goed, 2008 was zijn beste jaar, maar ook daar heeft hij toch echt heel wat steken laten vallen hoor. 2 non-finish aan het begin van het seizoen. Lewis Hamilton heeft terecht gewonnen in 2008. Zelfs door straffen die eigenlijk onzin waren, is hij kampioen geworden. Neemt niet weg dat ik respect heb gekregen voor Massa in 2008. Hij heeft zichzelf zeer sterk verbeterd, goede dingen laten zien, en bijna was ie kampioen.
Gaan we naar Alonso kijken, die heeft in 2008 in de 2e seizoenshelft de meeste punten weten te halen. Als die Renault vanaf het begin van het jaar 2008 zo goed was geweest, dan weet ik nog niet wie er dan kampioen was geworden. Titelkandidaat was Alonso zeker geworden dan.
Komend seizoen zitten Alonso en Massa in hetzelfde team en krijgen ze hetzelfde materiaal. Alonso hoeft zichzelf niet meer te bewijzen, iedereen weet dat hij een briljante coureur is. Alonso is namelijk niet voor niks naar Ferrari gehaald. Eerste coureur gaan ze echt nog niet aanwijzen, dat is pas als het puntenverschil tussen beide heren te groot word. Lees de uitspraken van Heikki maar eens over de voorkeursbehandeling bij McLaren.
Denk dat we volgend jaar gewoon een zeer mooi seizoen gaan krijgen met Alonso en Massa die alles geven. Al denk ik dat Alonso de overhand gaat krijgen gedurende het seizoen.
Posts: 7.177
Yeah so?
Wat wil je ermee zeggen? Wie zegt dat Massa dat niet had gedaan.
Daarnaast vergelijk ik Massa niet met fisi. Ik probeer aan te geven hoe moeilijk die wagen is en hoe je daaruit kan halen dat ze snel rijden voor een wagen die ze hebben.
Simpel
En dat moet je juist niet doen. Wat boeien die oude jaren? Wat zegt dat over dit jaar over hoe Massa rijd? Juist helemaal niks!
En Lewis heeft zeker niks laten vallen? Kijk ff Canada en Bahrain. Waarom noem je dat niet op? mmm
En ja hij deed hij goed zul je mij ook nooit horen zeggen over Alonso dat hij dat niet deed.
De topteams wel behoorlijk wat vallen met hun fouten.
En dat zullen we zien het is allemaal afwachten
Posts: 4.764
Je kan dat nu wel roepen maar ik denk dat Massa beter terugkomt dan voor de crash. Hij zal gedreven zijn te laten zien nog als vanouds te kunnen racen en hij zal ook zeker Alonso willen verslaan.
Je moet even niet vergeten dat Alonso eigenlijk helemaal niet betrokken is/wordt bij de ontwikkeling voor de auto van 2010. Massa wel dus de auto zal waarschijnlijk meer naar zijn hand zijn.
Ik denk dat Massa niet veel voor Alonso zal onderdoen. Kimi heeft het immers ook niet veel beter gedaan dan Massa de afgelopen 2 jaar.
Daarnaast is Massa het troetelkindje van Ferrari en Schumi dus
schrijf hem nou niet af, als Ferrari niet in hem zou geloven had hij er allang uitgevlogen.
Posts: 3.471
Gelijk heeft Massa natuurlijk wel. Maar ik denk dat Alonso die status al wel heeft in de paddock. Natuurlijk moet hij zich in die Ferrari bewijzen, en dat zal Fernando ook echt wel doen.
Kan in elk geval niet wachten op de teampresentaties en testsessies. Laat staan de 1e race!!
Posts: 6
haha, die Massa, nu al bang van Alonso
en terecht!!
Posts: 1.966
Massa roept de laatste maanden heel wat over zijn toekomstige teamgenoot...Alonso daarentegen houdt wijselijk zijn mond. Ik denk dat hij zich beter kan focussen op zijn eigen herstel, want ook hij zal zich opnieuw moeten bewijzen! Daarnaast denk ik dat Massa hem stiekem wel knijpt om 2de coureur te worden en daarom zo hoog van de toren aan het blazen is...
Posts: 863
Zou Alonso dan toch wat geleerd hebben dat hij nu z\'n mond houd i.p.v. zoals in voorgaande jaren eerst alles te roepen en dan weer te zeggen dat hij verkeerd begrepen is of precies het tegenovergestelde te beweren
Posts: 281
Roept Massa echt de laatste maanden heel wat over Alonso?
Of wordt hem de laatste maanden gewoon heel veel over Alonso gevraagd?
Zit een verschil in.
Posts: 1.966
Ja, hij roept. Voorbeeld is bijv. zijn uitspraak over crashgate, dat Alonso er wel van af moest weten...! Mocht hij later mooi recht praten toen Ferrari hem op z\'n vingers tikte. Het wordt wel gevraagd door de pers, maar hij bepaald toch echt zelf wat hij wel of niet zegt...
Posts: 11.414
Ze vragen Alonso ook over Massa, maar die zegt dan gewoon niets. Alonso maakt zich duidelijk geen zorgen. Massa blijkbaar wel.
Ik denk ook dat Alonso het zich niet zal laten gebeuren dat de auto van hem weg ontwikkeld wordt (als dat al mogelijk is met de huidige test beperkingen). Wat dat betreft zal Massa het dus zeker veel moeilijker gaan krijgen. Vraag me af in hoeverre de rijstijlen overeenkomen en of ze dat kunnen verenigen in dezelfde auto.
Posts: 1.748
jij begrijpt het tenminste
Posts: 320
Massa kwam bij Ferrari omdat Todt in hem een goede tweede man zag.
Todt weg en Schumi en Ferrari had een nieuwe briljant nodig. Dat moest toen maar in de vorm van Kimi, het beste wat er op dat moment te koop was.
Nu blijkt echter dat Ferrari Kimi gewoon aan de kant schuift en afkoopt om maar een stoel voor Alonso te kunnen creeeren.
Massa wordt nog steeds als betrouwbare solide 2e man gezien en mag daarom blijven.
Hij heeft alle reden om bang te zijn en om te proberen een psychologische strijd aan te gaan nu Alonso nog krediet moet verdienen en hij al jaren vrienden heeft binnen het team.
Het zal hem niet redden. Alonso is veel sterker en veel sluwer en koeler als het lastig wordt. Massa zal hem niet hinderen. De enige in de F1 die van het niveau Alonso is, is voormalig aartsrivaal Hamilton. Alle andere coureurs zitten daar een trede onder. Ook kimi die het te vaak veel te moeilijk had met Massa. Dezelfde Massa waar Schumacher als een stoomwals overheen denderde.
Posts: 7.177
kan je niet stoppen met Massa te vergelijken met oude jaen! het is behoorlijk irri want massa is veel beter dan toen hij voor het eerst bij ferrari kwam. dus kap eens met die vergelijking.
hij stond tot de crash weer voor kimi en het jaar daarvoor ook.
Posts: 16
heel simpel ze laten massa beginnen in het seizoen en als hij niet goed nog is dan is schumi herstelt en klaar om te rijden want dat is wat ze het liefst hebben natuurlijk
Posts: 848
ha ha, ik zou me meer zorgen maken over het feit of ik:
1) al fysiek in staat ben om weer normaal te rijden
2) de wagen enigszins vooruit te branden is
Posts: 323
@Roy-NL: helemaal mee eens
Nou was ik toch al niet zo\'n fan van Massa (als coureur), maar Fernando is een geweldige coureur en een van de beste rijders in de Formule 1, maar dat weet je als je bij Ferrari rijdt. Ferrari gaat altijd voor de beste coureurs. gaat me toch te ver.
Zo goed is die Massa dus écht niet! Goed voor een tweede rijder, dat wel! Hoogtepunt vorig jaar (2008), in een seizoen waarin de minst slecht presterende coureur kampioen is geworden. (Btw Hamilton is wél een goede coureur)
Maar goed... laat het hem (Massa dus) maar bewijzen...
Posts: 7.177
al heeft hij een punt. hij kan beter zulke dingen achter zich houden.
maare het is net de manier hoe het geschreven wordt.
Alonso staat bekend om gelijk eerste rijder te worden. Waar Massa denk ik op doelt is simpel weg laat eerst maar eens zien hoe je rijd en versla mij maar eerst. dat is niet meer dan competief zijn. maar toch moet hij zulke dingen voor zich houden
Posts: 9.887
Massa kan zich beter volledig op zichzelf gaan concentreren, want hij heeft 2 belangrijke zaken die in zijn nadeel kunnen gaan werken komend seizoen:
- Is hij wel volledig hersteld van zijn ongeluk, fisiek en mentaal??? Misschien is er wel angst onstaan na een dergelijk ongeluk en een heel klein beetje extra angst kan al snel 1 a 2 tienden per ronde schelen
- Daarnaast wordt hij ook nog eens vader binnenkort, iets waar hi nu al over roept dat hij dit als een erg verantwoordelijke gebeurtenis in zijn leven ziet. Dat is het voor veel mensen gelukkig ook, maar voor een F1 courreur geldt vaak dat er per kind 1 a 2 tienden per ronden wordt ingeleverd vanwege dit verantwoordelijkheids gevoel.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, want sommige courreurs zijn zo koel dat zij geen last hebben van dergelijke mentale druk (Hakkinen had na zijn zware ongeluk met zwaar letsel geen snelhied ingeboekt en Schumacher ging ook niet langzamer rijden na zijn vaderschap) maar Massa is op mij tot nu wel als een snelle courreur overgekomen, maar niet bepaald als een koele kikker op het mentale vlak.
Ik ben bang dat de kans groot is dat hij gedurende het seizoen door MS zal worden vervangen als blijkt dat hij iedere race 2 a 3 tienden op Alonso tekort komt.
Posts: 111
\"Michael Schumacher had en heeft veel invloed bij Ferrari omdat hij dat verdiend heeft. Hij kwam, werkte hard en creëerde een competitief team.\" Schumacher had vanaf de eerste dag bij Ferrari de absolute nr 1 status!!!
Posts: 646
Die brave jongen wordt zenuwachtig .....
Normaal wel.
En Schumacher mag dan wel \"veel te zeggen\" hebben bij Ferrari, tegen Alonso zal hij niet te veel van de toren moeten blazen denk ik zo.
Posts: 2.091
Dit soort uitspraken doe je alleen als je bang bent....
Als je vol zelfvertrouwen bent en weet wat je eigen capaciteiten zijn t.o.v. de ander doe je zoiets niet.
Als een kleuter nu al de pikorde willen bepalen komt niet professioneel over...
Posts: 432
Agh jongens,
Massa wilt hier gewoon de rest testen van hoe ze over hem denken :Fernando is een geweldige coureur en een van de beste rijders in de Formule 1, maar dat weet je als je bij Ferrari rijdt. Ferrari gaat altijd voor de beste coureurs.
Ofterwijl : ik ben Felipe Massa , ik vind mezelf goed en ik ben er zeker van dat ik een goede comeback ga maken, vinden jullie ook niet ? jullie vinden mij toch wel geod hea?
ik rijd voor ferrari dus dat betekend toch dat ik goed ben ?
Alonso rijd voor ferrari maar ik ben toch eigenlijk beter?
toch?toch?toch? toch?
massa je lijkt net een meisje die zegt ook altijd dat ze dik is , en dan moet jij zeggen : nee hoor je bent hartstikke dun. MAAR IK ZEG: Het is dat je het zelf zegt !
Posts: 4.764
Hoeveel onzin kan je in 1 post uitkramen zeg, wat een slap gelul!
Posts: 1.748
niks aan toe te voegen
Posts: 859
Massa moet hem zelf ook nog verdienen. Bovendien Ferrari gaat altijd voor de beste coureurs; waarom zitten de 2 beste coureurs er dan niet op dit moment?
Posts: 1.052
Prachtig... een bericht over Massa en we kunnen weer los gaan!
We halen alles weer uit de kast; Hij is bang, hij is 2e coureur, kan niet racen, hoort niet bij Ferrari enz enz enz...
De beste stuurlui staan weer aan wal toch?
Als er hier al personen bang zijn is het niet Massa, maar de Alonso fans. Wat nou als Alonso het nog een keer een jaartje moeilijk krijgt? Wat nou als Massa toch niet zo slecht is als menigeen denkt? We zien het in 2010.
Massa is iig bij lange na niet zo slecht als de meeste hier denken. Raikkonen zou toch ook met gemak Massa kunnen verslaan? haha dat viel mooi even tegen.
maar OT: Volgens mij is dit toch een vrij normale reactie van Massa op een vraag, valt toch weinig op aan te merken? Hij zegt tenminste waar het op staat... zouden meer coureurs eens moeten doen.
Posts: 58
Ik kan niet wachten todat het nieuwe seizoen weer begint,
want dit gaat natuurlijk uit de klauw lopen als je nu al met zulke uitspraken komt.
Dat pikt Alonso niet op den duur !!
Posts: 11.414
Alonso heeft zijn status al dik verdiend. 2 keer wereldkampioen en voor een enorm salaris overgehaald om bij Ferrari te komen rijden. Dat doen ze heus niet als ze denken dat Massa goed genoeg is.
Posts: 4.935
waar houd die massa zich toch mee bezig. Het lijkt me dat hij een ego probleempje heeft. Komt de ene domme uitspraak na de andere uit. Hij moet gaan opletten dat hij zijn superlicentie niet verliest wegens mentaal onstabiel( gek dus).
Maar effe serieus. Ik denk dat hij zich wel degelijk zorgen moet maken. Ik ben geen Alonso fan maar ik denk dat Alonso toch wel een maatje te groot is voor massa.
Posts: 413
Ik ben een Alonso fan, ik hoop dat hij zijn mond blijft houden en zich volledig concentreren op 2010...volgens mij heeft dat jaartje Mclaren hem sterker gemaakt...hij had Hamilton onderschat, endan zijn 2 Renault jaren maakten hem nog sterker...volgens mij denktie nu van...ik wil koste wat koste wk worden en in een goede bolide rijden na 2 jaar te vechten in de middenmoot! Ik verwacht veel van hem volgend jaar en denk ook totaal niet dat de auto gemaakt wordt voor Felipe!
Er zijn er hier die zeggen dat als Massa 2 a 3 tiende seconde per ronde trager zal zijn dat hij zal vervangen worden door Schumi, ik denk persoonlijk dat dat ideaal zal zijn voor Ferrari, iemand die strijd om de overwinningen en iemand die de punte meesprokkelt voor de constructeurs titel, trouwens Schumi en Alonso in 1 bolide, ik kan me dat niet voorstellen!
Maar ik verwacht van Massa ook veel en ik verwacht eigelijk niet dat Alonso Massa wegrijdt al hoop ik van wel! Puur omdat ik Alonso fan ben!
Posts: 333
Praten doe je op de baan en tijdens de persconferentie als je hebt gewonnen, Massa !! Wat ik nu hoor is angst.
0fftopic: Ben erg blij met deze site!!
Posts: 329
fernando is een racer puur sang,ik denk een race of2wennen aan de ferrari en massa zal door de mand vallen
Posts: 1.748
Hoezo heeft Massa angst??. Mensen laten we ervan uit gaan dat hij dit meent dan voel je toch zelfverzekerd je gaat dit soort dingen toch niet roepen als je bang bent lijkt mij. Ik denk dat Alonso Massa wegrijdt het zal me niet verbazen als de strijd tussen die 2 pas in de laatste race beslist wordt. De kans is er dat Massa 2e viool wordt maar Raikkonen werd ook als 1e rijder aangetrokken maar was dat niet dus een dik salaris zegt wel wat maar dat betekend niet dat je de nr.1 bent laat Alonso zich eerst maar bewijzen in het hetzelfde geldt voor Massa die moet bewijzen dat hij niet de 2e viool moet zijn en Alonso moet bewijzen dat hij de nr.1 moet zijn en dat kan een voorbode zijn voor een interne strijd.
Posts: 44
Oke.. ik vind dat Massa wel een beetje zenuwachtig overkomt, hy voelt de druk van Alonso, en dat vind ik mooi, Massa moet niet zo lopen te janken.. ik hoop gewoon dat ie om de oren word gereden door Alonso! Los daarvan wat baron van kerpen zegt, dat lijkt natuurlijk nergens op, tuurlijk is Alonso een goed courreur, maar dat Kimi 1 trede lager staat dan hem..? Nee dat niet, geef de man een snelle auto.. en hy rijd iedereen eruit.. het gaat om het gevoel dat je by een auto hebt, dat heeft ie niet gehad in een Ferrari, wel bij de McLaren van 2005.. dat hoef ik je denk ik niet te vertellen..? Je kunt niemand beoordelen op zn rijstijlen.. elke auto is weer anders, het gevoel voor een auto moet goed zijn.. anders ben je een paar tienden langzamer! Denk dat op pure snelheid Alonso en Raikkonen dicht bij elkkar liggen!
Posts: 7
ALONSO......die naam heb ik vaker gehoord!!!
Nieuwe 1e toilet juf bij Ferrari geloof ik.
Sorry, maar vind hem geen coureur voor Ferrari.
Posts: 859
En Massa wel? Ze zijn beiden niet geschikt en vooral samen in een team lijkt het me vrij sterk dat het goed gaat werken.
Posts: 1.052
Wie is er dan wel een geschikte Ferrari coureur? Raikkonen?... ga toch een eind fietsen. Massa en Alonso zijn twee top rijders voor Ferrari.
Posts: 859
Op je teentjes getrapt? Raikkonen is ook geen Ferrari coureur maar hij is er wel kampioen geworden.. En Massa al helemaal niet, aangezien hij niet eens een top coureur is. Alonso komt kwalitatief nog redelijk in de buurt. Maar 2 driftkikkers in één team samen gaat gewoon niet werken. Bovendien is Massa nu al bezig met het zeiken op Alonso terwijl het seizoen nog niet eens is begonnen. Als je een top coureur bent hou je je gewoon stil en ben je bezig met je eigen zaken.
Posts: 1.052
haha nee hoor, meestal ben jij degene met de lange tenen.
het is gewoon bullshit om te pas en te onpas te roepen dan Massa zo slecht is, bekijk gewoon eens naar wat hij de laatste jaren heeft gepresteerd, ik begrijp die enorme onderschatting van deze coureur gewoon niet. Allemaal te bang om toe te geven dat hij het gewoon net zo goed doet als een Hamilton of een Raikkonen?
Hij is gewoon niets slechter dan die twee, de feiten bewijzen het. Het is gewoon kinderachtig hoe de meeste hier reageren. Er is niets, maar dan ook helemaal niets mis met wat Massa in dit bericht over Alonso zegt, er is ook geen enkele reden om hier weer je gal over Massa te gaan spuwen dat hij geen Ferrari waardig coureur zou zijn.
De mannen bij Ferrari hebben wel vertrouwen in hem en dat zullen ze wel op zaken baseren waar jij als lullig fan en toeschouwertje totaal geen kijk op hebt, maarja... jij weet blijkbaar beter hoe de vork in de steel zit nietwaar?
Posts: 1.725
benieuwd hoe ze daar de startnummers gaan verdelen volgend jaar. Alonso lijkt mij constanter, maar als Massa kan afrekenen met de pechduivel wil ik het nog wel eens zien.
Posts: 7.177
Vooral in Hungary :O
En als Alonso v oor Massa eindigde met punten krijgt Alonso het lagere nummer. Ik weet even niet de stand. Maar ze kijken gewoon naar wie de meeste punten heeft gehaald het jaar daarvoor ongeacht welk team ze bij komen.
Posts: 6
Massa zegt hier toch helemaal niks raars. Hij zegt nog dat Alonso een geweldige coureur is, maar dat hij nog moet laten zien wat hij waard is in een Ferrari. Want wat maakt het uit als hij een geweldige coureur is maar er niks van bakt in een Ferrari. Dus laat Alonso maar eerst zien wat hij in een FERRARI ervan bakt.
Posts: 18.535
uiteindelijk heeft Massa gewoon een punt. Alonso komt niet naar die Ferrari met het idee dat hij alles al in zijn hand heeft. Alonso moet de status die Michael Schumacher had nog verwerven. Massa zal dat uitereaard proberen te verhinderen. Niets bang aan, gewoon de waarheid en waarschijnlijk een antwoord op een vraag van een journalist
Posts: 182
De Alonso fans schreeuwen wel zo hard maar als je er door een rooky al afgereden word bij Mc Laren en dan met hangende pootjes terug moet naar Renault zegt mij dat genoeg.
En om je werkgever dan in diskrediet te brengen getuigd ook niet van goed karakter.
Helaas heeft de Fia het onderzoek naar crash gate gestaakt.
Alonso werd namelijk vrijgesproken door onvoldoende bewijs.
Als Alonso na een paar wedstrijden het niet kan redden tegen Massa, gaat hij zeker weer etteren.