Ron Dennis keert mogelijk terug als teambaas van McLaren
- Gepubliceerd op 11 nov 2009 15:07
-
16
- Door: Rob Veenstra
Als vervanger noemt het blad een opvallende naam. Ron Dennis keert namelijk mogelijk terug. Dennis deed al dan niet vrijwillig een stap opzij aan het begin van dit jaar, maar toonde in Abu Dhabi zijn gezicht weer. Ondertussen maakt McLaren-partner Mercedes volgens Auto Motor und Sport haast met de adoptie van Brawn GP als nieuwe fabrieksteam. De Duitse autofabrikant en de Britse renstal zouden binnen enkele dagen meer bekend maken. Het team zou in 2010 al als Mercedes door het leven kunnen gaan.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Mclaren kennende, is het verhaal best aannemelijk. Mclaren wil immers het beste van het beste en daar hoort een top behandeling van Mercedes natuurlijk ook bij.
En als ze die niet krijgen, nou...dan ontwikkeld (of koopt) Mclaren toch een eigen motor?
Mclaren heeft al een eigen straatauto (MP4-12C) die ook al 100% Mclaren is, het zou me niet verbazen als ze hetzelfde trucje met een F1-auto uit willen halen.
Mclaren heeft al een eigen straatauto (MP4-12C) die ook al 100% Mclaren is, het zou me niet verbazen als ze hetzelfde trucje met een F1-auto uit willen halen.
de Mercedes gaat teruggeschroefd worden dus de prestaties zullen volgend seizoen \'minder superieur\' zijn.
Ik ben benieuwd wat de toekomst ons zal brengen
Posts: 1.966
Is de motor van die MP4-12C ook door McLaren zelf gebouwd?OT:
Logisch natuurlijk en nu Mosley min of meer het veld heeft geruimd, kan RD weer terug komen. Maar ik denk wel dat Mercedes zijn zin doorzet en naar Brawn gaat. RD krijgt dan weer het hele bedrijf in handen wat voor McLaren niet verkeerd hoeft te zijn...
Posts: 4
nee voor de mp4-12c werd samengewerkt met bmw voor de motoren
Posts: 11.414
Dat was voor de McLaren F1. De motor voor de mp4-12c is in eigen beheer gebouwd (wellicht door Mahle).
Ze beweerden een tijdje terug dat ontwerp gebaseerd zou zijn op een 5.5L V8 Mercedes motor, maar aangezien er nu een 3.8L V8 in zit lijkt dat me stug.
Posts: 1.016
Jammer !
Onder leiding van Martin Whitmarsh heeft McLaren een stuk vriendelijker uitstraling gekregen. Met Ron Dennis aan het roer wordt het weer een kille arrogante bedoening daar in Woking.
Hoop overigens wel dat Mercedes bij McLaren uitstapt en ze daar het BMW motorenprogramma kunnen adopteren. Zou wel stoer zijn een McLaren - McLaren als concurrent van Ferrari - Ferrari.
Posts: 2.195
hopelijk niet. dan zie je Kimi ook nooit meer in de Mclaren
Posts: 329
zou me niet verwonderen als we R.D terugzien dat ook F.B via een achterpoortje zien terugkeren
Posts: 414
Ik zou het wel mooi vinden, Ron Dennis heeft McLaren gemaakt tot wat het nu is. Die man ademt formule1 en hoort wat mij betreft gewoon in de f1.
Posts: 4.764
Hij mag misschien dan wel F1 ademen maar het is een behoorlijke stinkadem. Daarom moest Mclaren de tandjes poetsen en kregen we Whitmarsch.
Je wil me toch niet gaan zeggen dat die slechte adem echt weer terug komt? Bah laat em wegblijven!
Posts: 62
Laten we hopen, hoewel Haug recentelijk heeft beweert dat de McLaren en Mercedes NIET uit elkaar zullen gaan.
Posts: 150
wat deze site toch heeft met het uitelkaar gaan van mclaren en mercedes nergens anders lees je er wat over maar als je ze hier moet geloven dan is het bijna zo goed als zeker dat ze uitelkaar gaan.
Posts: 1.650
Ben nooit fan hem geweest maar het is goed nieuws voor de F1. Het is een topper mèt karakter en uitstraling. Beetje een man à la Enzo Ferrari. Ik hoop dat hij terugkomt !
Posts: 136
www.mclarenautomot(...)t.aspx#/p11/explode Ga naar V8 engine performance en zie wie de motor heeft ontworpen voor de straatwagen.
McLaren Mercedes uit elkaar? 2010 nog niet, daarna is alles open. McLaren heeft vaker gewisselt van motor.
R. Dennis terug als teambaas, zie ik niet gebeuren, maar vergeet niet dat hij nog steeds de directeur van McLaren is en dus heel wat in te brengen heeft.
Posts: 2.049
Ik zie hem liever niet terugkeren. Whitmarsh heeft Mclaren haar imago kunnen opkrikken en hij kan ook resultaten op de tafel brengen, getuige de snelle opwaardering van de mclaren bolide in het veld.
Ik hoop ook dat Mercedes gaat zien dat Brawn de resultaten die ze dit jaar hebben gepresteerd, waarschijnlijk niet kunnen herhalen, aangezien dat dat team toch echt wel niet de expertise en bronnen heeft van mclaren.
Veel gaat afhangen wat volgend seizoen gebeurd: Als mclaren haar schoon imago kan blijven behouden (en dus geen schandalen veroorzaakt) en Brawn doet het minder goed dan mclaren, dan ziet het er heel goed uit voor de samenwerking tussen Mclaren en Mercedes
Posts: 19
Lekker dan!
Kunnen we weer tegen die chagrijnige bakkes van hem aan gaan zitten kijken.Als er iemand in de paddock geen uitstraling heeft dan is het hij wel.Waarom zou hij het beter doen dan Whitmarsh?
Whitmarsh zorgt voor goede resultaten,positieve uitstraling van het team en weet van aanpakken als je naar de ontwikkeling van de 2009 auto kijkt.
Laat die Dennis lekker in Engeland blijven,tussen al die andere koude kikkers.
Posts: 11.414
Mercedes wil gewoon een eigen team. Dat lukt bij McLaren niet (Dennis heeft ze een trucje geflikt dat hij 30% verkocht heeft aan de koninklijke familie van Bahrein). Ik neem dus aan dat Mercedes sowieso weg zal gaan als het contract afloopt.