user icon
user icon

VT1: Hamilton met eerste toptijd op Yas Marina Circuit

  • Gepubliceerd op 30 okt 2009 11:32
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De allereerste vrije training op het Yas Marina Circuit is afgesloten met Lewis Hamilton bovenaan het tijdenlijstje. De McLaren-coureur bleef Jenson Button van Brawn GP en Red Bull Racing-rijder Sebastian Vettel voor. Hamilton voorspelde al een voordeel van zijn KERS en in de eerste sessie in Abu Dhabi kreeg hij gelijk.

Met Rubens Barrichello op plek vier had Brawn GP een goede eerste training. Mark Webber zorgde met plaats acht voor twee Red Bull Racing-auto’s in de top tien en beide Scuderia Toro Rosso-rijders eindigden ook bij de beste tien. Slecht ging het met Ferrari, Kimi Raikkonen noteerde de vijftiende tijd en de achttiende positie was voor Giancarlo Fisichella.

Het nieuwe Yas Marina Circuit lag er prachtig bij, maar dat nodigde de coureurs in het eerste half uur niet uit tot veel actie. In de resterende zestig minuten werd wel veel gereden. Dat leverde ondanks de nieuwe baan geen grote problemen op. Alleen bochten 1 en 18 zorgden voor de nodige hoofdbrekens.

Giancarlo Fisichella, Kamui Kobayashi en Lewis Hamilton gingen wijd in bocht 1. Nico Rosberg, Sebastian Vettel en Rubens Barrichello schoten door in bocht 18. In dezelfde bocht spinde Jenson Button bij het aanremmen. De kersverse wereldkampioen kende ook nog een momentje in bocht 20, Jaime Alguersuari had de uitloopstrook nodig in bocht 16 en Jarno Trulli raakte even van de baan in bocht 12.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.094

    lewis hamilton speelden en kat-en-muis-spel met Jenson Button! Haha..
    maar eigenlijk Button was snel onderweg, maar hij werd opgehouden door Buemi!!

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 11:45
    • Fusy

      Posts: 2.181

      waar volg jij live de vrije trainingen??

      • + 0
      • 30 okt 2009 - 12:45
  • kieko

    Posts: 435

    daar gaat de derde plaats van ferrari, indien MacLaren deze trend kan vasthouden.

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 12:14
    • Het is nog maar vrijdag en dan nog de eerste training ook.

      Hamilton is altijd snel in de eerste training. Of hij went heel snel aan de baan of hij oefent veel in de simulator (of beide)

      • + 0
      • 30 okt 2009 - 12:44
  • nuovo

    Posts: 36

    En de ferrari`s gingen zo langzaam dat deze geen incidenten kenden

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 12:17
  • turbof1

    Posts: 1.804

    ja, zou ik ook wel eens willen weten

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 13:12
  • Lewis, wie anders?

    Ik denk dat de McLarens het wel goed gaan doen in de kwalificatie als in de race zondag.

    Ben benieuwd hoe Heikki het gaat doen, ben niet echt gecharmeerd van deze coureur, maar als die nog een stoeltje voor volgend jaar wil zal die uiteindelijk de laatste race nog wel iets moeten doen!

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 13:45
  • Die live feeds zitten steeds ergens anders. Ze worden vaak ook gedurende uitzending nog uit de lucht gehaald.

    Mooiste is een feed in HD kwaliteit, want anders dan kun je nauwelijks de tijden lezen.

    Triest eigenlijk dat zoiets niet gewoon met desnoods een betaalde feed geregeld kan worden vanaf formula1.com. Ik zoekt me nu vaak een versukkeling voor een live training en dan zit ik vaak nog naar gebrekkige kwaliteit met audio in het Pools of Braziliaans te kijken. Of ik openen een HD Poolse feed en haal de audio van een andere feed erbij.

    Live timing erbij en een chat window met mede fans en gaan :)

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 13:57
    • Kubica

      Posts: 3.762

      waar vind ik die HD poolse feed? Ik heb nl geen problemen met die taal....

      • + 0
      • 30 okt 2009 - 14:00
  • Button gaat dit weekend laten zien dat hij weldegelijk verdiend kampioen is geworden. de druk is van zijn schouders, de man rijd als herboren.
    Hij is los. de buit is binnen. Er is voor hem niets meer te verliezen, dus zal hij er alles aan doen om te winnen.

    Een dominante zege zoals in Melbourne acht ik zeker tot de mogelijkheden. He is on the jazzzz

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 14:17

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar