Raikkonen: "We gaan alles doen om de derde plek te heroveren"
- Gepubliceerd op 23 okt 2009 10:56
-
14
- Door: Rob Veenstra
Raikkonen: Dit jaar waren we niet goed genoeg om een gooi naar de titel te doen. We waren niet in staat om elke race voor de zege te strijden. In Brazilië eindigde ik als zesde en dat was gezien de gebeurtenissen een goed resultaat. Echter, ik was niet blij dat we punten verloren ten opzichte van McLaren, terwijl ze achter ons begonnen aan de race. We staan nu één punt achter. In Abu Dhabi kan van alles gebeuren en wij gaan ons best doen om de derde plek te heroveren.
Trending nieuws
-
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 312
McLaren en Hamilton zijn momenteel beter dan de combinatie Ferrari-Raikkonen. Ik vind het trouwens tof van Raikkonen, dat ondanks dat Ferrari hem voor Alonso vervangen heeft hij zich blijft inzetten voor een goede eindklassering!
Posts: 739
Kom op man, dit soort berichten kun je toch niet serieus nemen. Zuivere PR praat...
Ze zullen toch geen bericht uitbrengen waar Raikonnen zegt dat ferarri de tyfus kan krijgen...beetje naief...
Posts: 1.278
Ja, tuurlijk zijn er altijd de PR-praatjes, maar Raikkonen voelt zich echt thuis bij Ferrari. Hij is altijd al, ook bij Mclaren een teamspeler geweest. Hij zal nooit zijn team publiekelijk afvallen en ze steunen, ook al weet ie zelf dat de fout niet bij hem lag.
Hij is heel loyaal, al komt het niet altijd zo over door zijn stille houding. Ik denk dat er een reeële kans is, dat wanneer Alonso en Massa in de loop van volgend jaar allebei voor het kampioenschap kunnen vechten, dat Domenicali nog spijt gaat krijgen van zijn beslissing om het huidige duo op te splitsen.
Want zowel in 2007 als 2008 gingen zowel Massa en Raikkonen voor de titel en wanneer het duidelijk was dat er eentje voorsprong had, heeft de andere zich als een teamspeler opgesteld. Ben benieuwd of Alonso dat in een gelijkaardige situatie gaat doen...
Posts: 1.748
Sjonge jonge jonge het is toch logisch dat Kimi dit zegt een racer wil altijd het maximale halen. Toen ik van voetbal club verwisselde gaf ik ook nog alles voor mijn oude club dus zo raar vind ik het niet dat Kimi dit that\'s the spirit en waarom zou Kimi Ferrari moeten afzeiken omdat hij er veel geld van krijgt dat is een beetje naief.
Posts: 222
Ben benieuwd, het gaat om Raikkonen en Hamilton (aangezien fisico en heikki op het moment niet in staat zijn in punten scoren). En denk dat de McLaren iets beter is
Posts: 28
Raikkonen is geen teamspeler. Dat is m.i. ook de reden dat Ferrari liever niet met \'m door wil. Eén van de snelste coureurs op de baan, maar niet compleet genoeg.
Als Raikkonen wat meer een teamspeler was geweest hadden de vervangers van Massa denk ik een goede kans gemaakt op wat punten en zou Ferrari nu iets beter staan.
Posts: 227
Dat is natuurlijk bs Bas, uiteindelijk moeten Fisi en Badoer zelf hun job op de baan doen, ze kunnen naar Kimi\'s telemetry en alles kijken, maar Kimi kan ze echt niet meer vertrouwen in de wagen geven. Remember Alonso at Hungary 2007? Nou, nou, wat een teamwork zeg.
Posts: 2
Ik vermoed dat hij iets te goed zijn best aan het doen is om niet te laten uitschijnen dat hij al ver gevorderd is in de contractbespreking bij McLaren.
Met zijn huidige slechte wagen en gebrek aan teamgenoot die punten kan sprokkelen is het niet onwaarschijnlijk dat hij toch de ongelijke strijd verliest. Dus doet hij niets verkeert naar zijn nieuwe werkgever als het hem niet lukte. Zo blijft hij wel loyaal aan ferrari. Lukt het hem toch om deze ongelijke strijd te winnen op zijn eentje dan is zijn markt waarde & aandacht verzekerd en kan het alle kanten op indien hij effectief nog geen nieuw team heeft.... maar ik denk het niet...
Had hij bij McLaren de motor gehad die ze nu hebben dan was hij nu reeds 3 keer wereld kampioen.
Tenzij piloten er echt zicht op hebben welk teams volgend jaar een betere wagen zullen hebben, denk ik niet dat ik nog lang zou wachten om te tekenen bij McLaren.
Posts: 3.592
\"Echter, ik was niet blij dat we punten verloren ten opzichte van McLaren, terwijl ze achter ons begonnen aan de race. We staan nu één punt achter.\"
Tja, dat heb je aan jezelf te danken door je race in de eerste ronde te vergooien door je voorvleugel stuk te rijden....
Ik denk dat Kimi prima voor Hammilton had kunnen eindigen mits dat ongelukje niet was gebeurd, dus op een derde plaats. Dan hadden ze nu twee punten voor gestaan.
Maar ik wens \'m succes en hoop natuurlijk als Ferrari fan dat het gaat lukken!
Posts: 102
Mmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Raikonnen had een hele goede start.
Ik vond de actie van webber ook niet helemaal fair. Naar mijn mening veranderde hij twee keer van zijn lijn. 2e keer tegen raikonnen voorvleugel.
Posts: 44
Als er iemand ooit heeft getwijfeld aan de inzet van Kimi!? Tuurlijk moet ie dit ook zeggen, maar hy meent het ook echt.. hy laat zn team nog niet stikken!
Trouwens vond echt dat Kimi niks aan die kapotte voorvleugel kon doen.. Webber gaf m weinig ruimte, wat had Kimi anders moeten doen, op t gras duiken en vervolgens in de vangrail eindigen?
Posts: 816
officiele finse column Kimi, vertaald naar het Engels. Die is wel van hemzelf, deze typt luca colajanni gok ik!
Fiery Race
The Brazilian GP came and went. We had good chances of getting into the top three but when it\'s no, it\'s no. It wasn\'t something worth taking volts about but at least we got some points home. It could have been worse.
The start was okay. It went like a pike from the shore and I felt that I had a good thing going on. The race went like we expected. We were 3rd but in the start I had to try to get up because if you don\'t try you don\'t get anything.
Oh well, with these snow pusher wings it\'s tough if someone changes the line in front of you. Webber knew that I came with KERS from behind and he pulled in front of me. I went to the grass and I lost my front wing. We didn\'t get to attack after that.
The whole Finland-department went to the pitstop at the same time. Heikki left first. I only noticed that he had the hose still attached and that it sprayed gasolin all over the road. I think I got it in a split second that it\'s also coming over me and realised that it will burst into flames when the temperatures are the same as in a cigarette lighter.
I went to the left, took my hands off the steering wheel and for a wavering second I was thinking whether I should jump out of the car or not. But then the flames died at once, my eyes were burning but I continued the race.
It felt like Räikkönen\'s boy would have gone to a microwave oven instead of to a pitstop. But when these additional shows were over I had a heavy car and couldn\'t do anything else put the foot on the pedal and try to improve my position.
I got stuck behind Grosjean and got to drive my in my own pace only after he went fuelling. It was enough for 6th position but without the hassle in the start we would have been second or at least third.
Now there\'s only one race left in the reds and after that it\'s arrivederci to them. I will fight to the end for the 3rd position in WCC. McLaren got ahead of us by one point but these last races have been so even that we still have chances to get past them.
Abu Dhabi is a great place and it\'s sort of a Ferrari\'s own park. We will try our best so that we would get a good result as some sort of a grande finale.
Posts: 507
neem waardig afscheid en rijd ze volgend jaar om de oren een
Posts: 5.792
Raikkonen is zich zelf alleen maar aan het verkopen meer niet want Raik denkt alleen maar aan Raik.