user icon

Hamilton hoopt dat McLaren en Mercedes bij elkaar blijven

  • Gepubliceerd op 19 okt 2009 12:15
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Lewis Hamilton hielp met een derde plaats in de Braziliaanse Grand Prix zijn werkgever McLaren aan de derde positie in het constructeurkampioenschap. De Britse renstal staat nu één punt voor op oude rivaal Ferrari.

Ondertussen gonst het van de geruchten dat partner Mercedes langzaam maar zeker de banden met McLaren door zal snijden. Hamilton hoopt dat daar niets van waar is. “Mij is verteld dat McLaren en Mercedes met elkaar door gaan. maar wie weet? Ik kan alleen maar hopen dat McLaren en Mercedes de samenwerking voort zetten.”

Mercedes zou van plan zijn om Brawn GP als nieuwe fabrieksteam te adopteren. McLaren-baas Ron Dennis ligt niet in de weg, de Engelsman hoefde al geen hulp van de Duitse autofabrikant bij het opzetten van een eigen sportwagenlijn en lijkt nu ook zelf de motoren te willen bouwen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Als ze volgend seizoen met eigen motoren rijden ben ik wel benieuwd naar de kleurstelling van de auto\'s......

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 12:33
  • wel vreemd dat alleen op deze site deze geruchten staan heb ze nog nooit ergens anders gelezen/gehoord....

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 13:12
    • Dit komt direct van de feed waar zo\'n beetje 90% van dit soort blogs op draait.

      • + 0
      • 19 okt 2009 - 15:01
  • Ik hoop dat ze bij elkaar blijven. Mercedes is namelijk een hele goede motor. De kleurstelling is ook zeker mooi

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 13:15
  • Ik hoop weer de oude kleurstelling, ik vind de huidige ook wel mooi, maar toch een beetje teveel popi jopie?
    De MP4-20 vind ik nog steeds de mooiste McLaren ooit

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 16:38
    • Welke originele kleurstelling? Dat oranje?

      www.flickr.com/photos/robinzblog/3794121187/

      Tijdens de wintertests rijden ze daar nog wel eens in. het heeft niet helemaal mijn voorkeur.

      http://www.f1-fansite.com/Wallpaper/2006/Launch-Testing/McLaren%20orange%20800.jpg

      • + 0
      • 19 okt 2009 - 17:10
  • De MP4/20 is idd ook mijn all-time favoriet. Waren de McLarens in den beginne niet oranje? Dat zal vloeken met het Vodafone/Santander-rood :S.

    McLaren zou interesse hebben in de motoren-divisie van BMW, dat is ook een goede krachtbron en het KERS-systeem heeft McLaren zelf ontwikkeld. Komt hoe dan ook wel goed met die jongens. Maar zou het wel jammer vinden.

    • + 0
    • 19 okt 2009 - 23:28
    • Die \"rode\" Vodafone shirts zijn in het echt ook oranje he ;) En dat rode op de wagens lijkt soms ook wel oranje...

      • + 0
      • 20 okt 2009 - 11:43
  • felix50

    Posts: 5.792

    Een eigen motor jaja zal dan wel een kopi van de mercedes motor worden

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 09:51

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar