user icon
user icon

A1GP annuleert openingsrace in Surfers Paradise

  • Gepubliceerd op 17 okt 2009 10:49
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
De organisatie van A1GP heeft de openingsrace in Surfers Paradise geannuleerd. Dit bevestigde de organisatie in een persbericht. Toni Texeira, eigenaar van de serie, zei echter dat het kampioenschap niet dood is.

Later meer informatie.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • WH

    Posts: 206

    Die serie is echt ten dode opgeschreven, ze hadden nooit moeten overstappen naar Ferrari en Michelin

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 10:52
    • wat de hek loop je nou te zijken over ferrari die kannen er toch niks aan doen dat hun de puntjes niet op de I hebben

      • + 0
      • 17 okt 2009 - 20:27
  • Tsja, ze zijn een paar maanden terug falliet gegaan en proberen een doorstart te maken terwijl ze hun auto\'s kwijt waren.

    Begin oktober zou er een rechtszaak zijn. Is daar al een uitslag van bekend?

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 11:07
  • eddie1970

    Posts: 3

    Ik verwacht er niet veel meer van dit jaar.

    De start van het vorig seizoen in Zandvoort was al een aanfluiting met auto\'s die vrijdag aankwamen en zelfs auto\'s die zaterdag aankwamen na de trainingen. 3 afgelaste race weekeinden enz enz.

    Nu weer de problemen met de betalingen aan ferrari. Als dit seizoen nog van start gaat is het het waarschijnlijk het laatste seizoen!

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 11:37
  • Charrel

    Posts: 601

    Tja, opzich vind ik het een leuke serie. Alleen jammer dat ze andere klasses zo afzijken, zoals de f1 en superleague formula. Terwijl ze al 2 jaar hun zaakjes niet op orde hebben.

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 11:37
  • WH

    Posts: 206

    Dan nog maar eens, deze serie is echt ten dode opgeschreven, ze hadden nooit moeten overstappen naar Ferrari en Michelin, die vragen te veel geld. Ik vond zelf ook die Lola er ook beter bij passen

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 12:29
  • JV fan

    Posts: 1.985

    sjonge jonge , daar krijg je toch wat van... , weer de openingsrace gecanceld , wanneer hebben ze nou eens een keer hun zaken voor elkaar :(,

    tijd dat die organisatie eens flink veranderd wordt , want die texeira is ook niks ,

    laat zo,n type als Ecclestone de boel maar regelen , want je kan zeggen wat je wilt Ecclestone krijgt toch bijna alles voorelkaar

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 12:32
  • dit is wel heel erg slecht nieuws...de mooiste raceklasse wordt gewoon eruit geknikkert...
    Hebben Ecclestone en FIARARI toch hun werk weer goed gedaan door het zaakje over te nemen en daarna te laten ploffen...al vanaf het begin zijn zij tegen de hele A1GP geweest...het begon al met de aanklachten op de naam grandprix dat ze dat niet mochten gebruiken...
    met het lola chassis en de zytek motoren hadden ze een mooie betrouwbare bolide...terwijl ferrari al vanaf het begin de klasse heeft stuk gemaakt door te laat en hele onbetrouwbare bolides neer te zetten...
    jammer jammer jammer...maar mijn A1GP bed voor mijn zoontje is wel mooi op tijd klaar...

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 13:39
    • frleen

      Posts: 4

      dit is echt klinklare onzin wat je hier neerkalkt.

      Voor een deal zijn 2 partijen nodig, zowel A1GP als Ferrari.
      A1GP heeft al sinds de oprichting door de sheik geld gekost ipv opgeleverd. De enige 2 races die publiek trokken waren zandvoort en brands hatch, de rest was huilen met de pet op.

      A1GP heeft zichzelf overschat, en kunnen niet de kosten in de deal met ferrari betalen. Gevolg, Ferrari levert niet. Gewoon zakelijk geschil.
      Het geeft Ferrari ook imago schade, dit soort ongein.

      • + 0
      • 19 okt 2009 - 14:21

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar