user icon

A1GP annuleert openingsrace in Surfers Paradise

  • Gepubliceerd op 17 okt 2009 10:49
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
De organisatie van A1GP heeft de openingsrace in Surfers Paradise geannuleerd. Dit bevestigde de organisatie in een persbericht. Toni Texeira, eigenaar van de serie, zei echter dat het kampioenschap niet dood is.

Later meer informatie.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • WH

    Posts: 206

    Die serie is echt ten dode opgeschreven, ze hadden nooit moeten overstappen naar Ferrari en Michelin

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 10:52
    • wat de hek loop je nou te zijken over ferrari die kannen er toch niks aan doen dat hun de puntjes niet op de I hebben

      • + 0
      • 17 okt 2009 - 20:27
  • Tsja, ze zijn een paar maanden terug falliet gegaan en proberen een doorstart te maken terwijl ze hun auto\'s kwijt waren.

    Begin oktober zou er een rechtszaak zijn. Is daar al een uitslag van bekend?

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 11:07
  • eddie1970

    Posts: 3

    Ik verwacht er niet veel meer van dit jaar.

    De start van het vorig seizoen in Zandvoort was al een aanfluiting met auto\'s die vrijdag aankwamen en zelfs auto\'s die zaterdag aankwamen na de trainingen. 3 afgelaste race weekeinden enz enz.

    Nu weer de problemen met de betalingen aan ferrari. Als dit seizoen nog van start gaat is het het waarschijnlijk het laatste seizoen!

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 11:37
  • Charrel

    Posts: 601

    Tja, opzich vind ik het een leuke serie. Alleen jammer dat ze andere klasses zo afzijken, zoals de f1 en superleague formula. Terwijl ze al 2 jaar hun zaakjes niet op orde hebben.

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 11:37
  • WH

    Posts: 206

    Dan nog maar eens, deze serie is echt ten dode opgeschreven, ze hadden nooit moeten overstappen naar Ferrari en Michelin, die vragen te veel geld. Ik vond zelf ook die Lola er ook beter bij passen

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 12:29
  • JV fan

    Posts: 2.085

    sjonge jonge , daar krijg je toch wat van... , weer de openingsrace gecanceld , wanneer hebben ze nou eens een keer hun zaken voor elkaar :(,

    tijd dat die organisatie eens flink veranderd wordt , want die texeira is ook niks ,

    laat zo,n type als Ecclestone de boel maar regelen , want je kan zeggen wat je wilt Ecclestone krijgt toch bijna alles voorelkaar

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 12:32
  • dit is wel heel erg slecht nieuws...de mooiste raceklasse wordt gewoon eruit geknikkert...
    Hebben Ecclestone en FIARARI toch hun werk weer goed gedaan door het zaakje over te nemen en daarna te laten ploffen...al vanaf het begin zijn zij tegen de hele A1GP geweest...het begon al met de aanklachten op de naam grandprix dat ze dat niet mochten gebruiken...
    met het lola chassis en de zytek motoren hadden ze een mooie betrouwbare bolide...terwijl ferrari al vanaf het begin de klasse heeft stuk gemaakt door te laat en hele onbetrouwbare bolides neer te zetten...
    jammer jammer jammer...maar mijn A1GP bed voor mijn zoontje is wel mooi op tijd klaar...

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 13:39
    • frleen

      Posts: 4

      dit is echt klinklare onzin wat je hier neerkalkt.

      Voor een deal zijn 2 partijen nodig, zowel A1GP als Ferrari.
      A1GP heeft al sinds de oprichting door de sheik geld gekost ipv opgeleverd. De enige 2 races die publiek trokken waren zandvoort en brands hatch, de rest was huilen met de pet op.

      A1GP heeft zichzelf overschat, en kunnen niet de kosten in de deal met ferrari betalen. Gevolg, Ferrari levert niet. Gewoon zakelijk geschil.
      Het geeft Ferrari ook imago schade, dit soort ongein.

      • + 0
      • 19 okt 2009 - 14:21

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar