user icon
user icon

Williams kondigt officieel afscheid van Toyota aan

  • Gepubliceerd op 14 okt 2009 11:31
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Mocht er nog een klein beetje onzekerheid bestaan of Williams door zou gaan met motorenleverancier Toyota, dan is die nu wel weg. De Britse renstal heeft officieel bekend gemaakt dat beide partijen uit elkaar gaan. Met welke motoren Williams dan in 2010 aan de start staat is nog niet duidelijk.

Teambaas Frank Williams: “Toen ons team het zwaar had stapte Toyota naar voren en stemde in om ons vanaf 2007 tot en met 2009 van motoren te voorzien. Toyota is altijd een waardige partner geweest die onze onafhankelijkheid respecteerde en ons een klasse product leverde. We zijn trots om met ze samengewerkt te hebben en dankbaar voor de steun vanuit Keulen. Ik wil de engineers en techneuten die namens Toyota bij Williams hebben gewerkt apart bedanken voor hun tomeloze inzet.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • masterd

    Posts: 7

    Weer zo\'n dertien-in-een-dozijn, pre-fab antwoord van de persafdeling. Zeg dan gewoon: \"We hebben goed samengewerkt met Toyota, maar zoeken voor volgend jaar een sterkere motor\", o.i.d.

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 11:50
  • Benz

    Posts: 368

    Dan zal het ook niet lang meer duren voordat Williams officieel afscheid neemt van Nakajima en waarschijnlijk de Hulk presenteert als 1 van de (race) coureurs.

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 11:51
  • Als ze zo tevreden waren waarom dan overstappen?
    Wat moeten ze nu wel niet zeggen over de nieuwe motorenleverancier?

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 12:04
  • ik vermoed dat Cosworth de nieuwe krachtbron wordt.
    De toeren zijn/worden nog verder terug geschroeft en dan houdt dat ding achterin de williams het wel 10rondjes vol.

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 12:14
  • Titel lijkt net kennen te geven dat Toyota helemaal stopt met F1

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 12:42
    • Paul

      Posts: 626

      Huh? Wel heel ver gezocht. Of je moet geen idee hebben welke motor in de Williams ligt of denken dat Williams het officiele mededelingenbord van de F1 is...

      • + 0
      • 14 okt 2009 - 13:09
  • Is ook vergezocht, maar dat was mijn eerste gedachte toen ik de titel las op de frontpage vanochtend. Heel stom weet het. Want als Toyota stopt geven ze dat zelf wel aan natuurlijk. Mja ik zeg ook lijkt net :) voor mij dan ;)

    • + 0
    • 14 okt 2009 - 23:58
  • Maar was trouwens ook net wakker, moet ik er ook nog bij zeggen dus ik was niet helemaal 100

    • + 0
    • 15 okt 2009 - 00:00

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar