user icon

Heidfeld noemt actie van Sutil gestoord

  • Gepubliceerd op 27 sep 2009 16:41
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Nick Heidfeld heeft zijn landgenoot Adrian Sutil compleet gestoord genoemd naar aanleiding van de crash die Sutil veroorzaakte en hij Heidfeld uit de wedstrijd elimineerde. Sutil deed een poging om Alguersuari in te halen maar spinde en draaide zijn wagen om waarbij hij direct wegreed en op Heidfeld knalde.

Heidfeld moest zijn wagen stilzetten op een uitloopstrook terwijl Sutil naar de pitstraat kon rijden om een nieuwe voorvleugel en neus te halen. Uiteindelijk viel Sutil uit vanwege schade aan zijn remmen.

Heidfeld: "Volgens mij zeggen de tv-beelden genoeg. De actie van Adrian was compleet gestoord. Hij ging gewoon door en zonder te kijken reed hij het circuit weer op. Ik was al met mijn voorkant voorbij hem gereden toen hij plots gas gaf en op me inreed. Hij moet uitkijken waar hij heen wil rijden, een hele stomme fout. Misschien moeten we op zoek gaan naar een stel hersens voor hem!"

Sutil heeft na afloop zijn excuses aangeboden, maar komt toch met een iets andere en eigen versie. Sutil: "Ik was in gevecht met Alguersuari. Ik zag een gat en probeerde hem in te halen. Dat lukte niet, ik draaide rond en toen kwam Nick Heidfeld eraan en reed mijn voorvleugel eraf. Sorry voor hem."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    Idd een domme actie van Sutil maarja dat is racen.

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 16:47
  • webster

    Posts: 44

    dode hoek?

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 16:54
  • ReigN

    Posts: 41

    Laatste retirement van Heidfeld was trouwens Duitsland 2006

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 17:16
  • wat sutil deed was indd niet geheel correct, je mag niet gelijk doorrijden na een spin/inhaal aktie, maar heidfeld had ook ruimte moeten houden. jammer maar helaas, race incident, hoord erbij, volgende race beter!

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 17:17
  • Er was helemaal geen gat om in te halen. Hij zat met zijn voorvleugel op het achterwiel van Alguersuari. Totaal kansloze actie waar normaal gesproken een drive through penalty op staat.

    Om dan ook nog eens een keer als een idioot door te blijven gassen en zo weer de baan op te vliegen is dubbel fout. Lijkt me ook een overtreding die een drive through waard is.

    Wat is dan de straf die Sutil krijgt? 10 plaatsen terug voor de volgende race? Diskwalificatie misschien zelfs?

    Nee, een waarschuwing en $20.000 boete voor zijn actie op Heidfeld. Echt weer te absurd voor woorden.

    Trouwens ook meteen het einde van Heidfelds enorme reeks aan races zonder uitval.

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 17:48
    • ah kijk; weer een rijder waarvan Patrick niet gecharmeerd is. Ging je ook zo tekeer toen Hamilton in Canada een stomme fout beging? Diskwalificatie? Beetje overdreven nietwaar...
      Maar idd het was dom, 10 plaatste straf net als Lewis toen kreeg, was beter op zijn plaats geweest.

      Wat vond je trouwens van de \"straf\" voor Webber? Was deze wel terecht? Had Kimi het is Spa dan ook niet zo moeten doen toen hij buiten de baan rijders voorbij ging?

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 22:42
  • Martijn01

    Posts: 287

    Waarom heeft iedereen het over dat zijn laatste uitval beurt in 2006 was??
    Volgens mij viel ie in Monza ook uit hoor???samen met kubica

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 18:11
  • Martijn01

    Posts: 287

    OOhh sorry het was in de kwalificatie dat kubica en heidfelt allebei uitvielen met moterproblemen

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 19:14
  • Laatste uitval is volgens mij Indianapolis 2007. Niet eens door eigen schuld trouwens.

    www.formula1.com/results/season/2007/776/

    Laatste race waar hij door een crash uitviel is volgens mij Indianapolis 2006:
    www.formula1.com/results/season/2006/760/

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 20:25
  • ...nah leuk dat m\'n reactie er wéér niet komt te staan. Ga t hele verhaal niet nog een keer typen...

    • + 0
    • 28 sep 2009 - 20:51
    • Ja, zeker bij een lang verhaal moet je heel goed oppassen dat de je sessie niet verlopen is. Ik open vaak even de \"Mijn profiel pagina\" (of welke pagina dan ook eigenlijk) om te checken of ik nog ingelogd ben.

      Het is best lastig dat je niet gewoon permanent ingelogd kan blijven.

      • + 0
      • 28 sep 2009 - 22:16

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar