user icon

Alonso aast op eerste podium van seizoen in Singapore

  • Gepubliceerd op 23 sep 2009 08:42
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Alsof er niets gebeurt is staat Renault komende zondag gewoon aan de start van de Grand Prix van Singapore, de plek des onheils. En Fernando Alonso, die vorig jaar won dankzij een opzettelijke crash van teamgenoot Nelson Piquet, durft zelfs hoog in te zetten.

De tweevoudig wereldkampioen hoopt in Singapore de eerste podiumplaats van Renault van dit seizoen in de wacht te slepen. “Onze auto doet het op de meeste circuits goed en ik geloof dat we competitief genoeg zijn voor het podium, wat dan ook mijn doel is”, aldus Alonso.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    wie zit aan de commando stand, moeten de rijders maar zelf een tactiek bepalen en aangeven wanneer ze komen om te tanken, wordt tijd dat renault bekend maakt wie de teammanager wordt.

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 09:09
  • MrOrange

    Posts: 193

    Ik hoop het voor hem. Die troep die op hem plakt(ook al is hij onschuldig), kan hij dan mooi van zich afschudden. Ham-Rai-Alo-Sut-Fis-Luzzi-Bar-Vet-Trullie-Web-But-clock-Beumi-Gros-enz eindstand aankomend weekend

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 09:12
  • sHiKoRa

    Posts: 9

    Ik denk niet dat hij Romain Grosjean zo ver krijgt om zijn auto in de muur te zetten. lol

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 09:16
    • leugmacher

      Posts: 30

      Hoe zou het zijn als Alonso nu in dezelfde bocht er af gaat.

      Gewoon even voor het plaatje.

      • + 0
      • 23 sep 2009 - 09:29
  • FA1903

    Posts: 413

    Ik hoor de \"stomme grapjes\" al aankomen...

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 09:48
    • sanderndk

      Posts: 586

      Stom is hier de hoofdzaak ;)

      • + 0
      • 23 sep 2009 - 10:06
  • renzo

    Posts: 929

    Wanneer houdt die spanjool nou eens op met zijn voorspellingen die toch niet uitkomen

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 12:23
    • FA1903

      Posts: 413

      wat een lachertje...hij doet het beste met de middelen die hij heeft...beter dan iemand die zegt...ik hoop om in q3 te komen terwijl ie niet eens q2 haalt ;)

      • + 0
      • 23 sep 2009 - 13:33
    • rafael

      Posts: 2.155

      Als alonso zeg \"\" ga ik naar de podium dat is ook zo, als alonso zegt ons is auto is niet sneller genoeg, dat is ook zo( zie vorige jaar)in alle races

      • + 0
      • 23 sep 2009 - 13:44
  • HarK

    Posts: 73

    Mr. X???

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 13:54
  • germain

    Posts: 1.748

    @renzo stel je even aan gast Rafael geeft alleen aan dat Fernando voorspellingen meestal reeel zijn en wat heb jij tegen Alonso ik mocht zijn acties ook niet altijd maar iedereen doet weleens dat soort dingen en ga niet op de man af Renzo.

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 16:15
  • Maximo

    Posts: 6.778

    @ Renzo

    Waarom reageer jij eigenlijk op berichten over Alonso, je komt altijd met dezelfde ongenuanceerde reacties waarbij je even moet laten weten dat je op hem kakt.

    Wat moet die Alonso dan doen als hem gevraagd wordt naar zijn verwachtingen? Of hij nou denkt voor het podium te kunnen gaan, of slechts hoopt op Q3, of dat hij er niet zo mee bezig zou zijn omdat er een familielid is overleden (even hypotetisch gesteld). Jij komt toch met slappe reactie die slaat als een tang op een varken.

    Sta je ook zo eenvoudig in je eigen leven doordeweeks?

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 18:24
  • XLR8

    Posts: 106

    Ik hoop het voor hem.

    Toch is het raar dat Alonso steeds bij de grote schandalen van de afgelopen paar jaar betrokken is. Hij komt er elke keer mee weg, ik hoop ook dat hij er niets mee te maken heeft, maar op één of andere manier bevordert het wel zijn prestatie.

    Ik verheugde mij altijd op Fernando in een Ferrari naast Raikkonen maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen.

    Mensen hebben vaak commentaar op Schumacher maar teamgenoten die elkaar laten passeren is echt wat anders dan het hele veld voor gek zetten. Niet sportief!

    Ik hoop dat Fernando er niets mee te maken heeft en dat hij op het podium rijdt zonder dat Gronsjean crasht.

    • + 0
    • 24 sep 2009 - 01:54

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar