Briatore aangeslagen door straf, overweegt aanklacht tegen FIA
- Gepubliceerd op 22 sep 2009 14:56
-
24
- Door: Rob Veenstra
Het enige dat Briatore tegen de Italiaanse sportkrant verklaarde: Ik ben er kapot van. Zijn voormalig team Renault kwam er met een voorwaardelijke schorsing van twee jaar een stuk genadiger vanaf. Voormalig hoofdengineer Pat Symonds mag de komende vijf jaar geen rol in de autosport vervullen.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 2.049
Die is zoals een vis die zijn bokaal is gepat en op de tafel gelegd is: spartelt hevig om zich heen voordat em eraan is.
Het liefst van al had ik zijn kop achter de tralies gezien... .
Posts: 507
wij allemaal door je opzettelijke opdracht aan je coureur dat die de muur in moet of anders op kan rotten gun het niemand maar van mij mag je op een betonnen muur knallen zak
Posts: 1.175
Speltip 1: gebruik eens .-en en ,\'s. dat leest makkelijker!
Of verander uw nick in dyslexieschummi.
OT: vraag mij af waar Flavio nu mee gaat komen om de FIA en poets te bakken. Ik heb gelezen dat hij zelfs afstand moet doen van zijn eigen voetbalclub.
Straks komen we hem over een paar jaar tegen als bedelaar in CS!
Posts: 507
je kunt het ook over slaan je hoeft het niet te lezen doe ik normaal ook niet alles en over naam veranderen ja ik heb dyslexie wat doe je er eenmaal aan als je dat heb kan er ook niks aandoen ontzettend slimme alynsa
Posts: 4.951
Dan zijn excuses van Alynsa op zijn plaats lijkt me. Maar dyslexie hebben is nog geen excuus voor grove taal, of wel soms?
En voor wat betreft Briatore, F-1 is een sport waar achter de schermen heel wat gewheeled en gedealed wordt waar we nooit wat van zullen horen. Maar ik ben er van overtuigd dat als geldwolf Bernie opstapt de hele F-1 binnen een paar jaar naar de knoppen is. Want je kunt zeggen wat je wilt van dat enge baasje, maar hij zorgt er toch telkens maar weer voor dat er ergens politici zijn in zijn leugens trappen en een circuit aanleggen (wat vervolgens binnen de kortste keren failliet is).
Posts: 1.175
Moet ik excuses aanbieden dat ie Dyslexie heeft? Ik kan er toch niets aan doen? Bovendien: Dyslexie heeft niets met gebruik van punten of komma\'s te maken. Dus nowayJose!
Posts: 1.175
Dyslexie heeft niets te maken met gebruik van punten en komma\'s.
Posts: 1.300
Ik ben het 100% met je eens. Ook ik erger me mateloos aan de gebrekkige grammatica en dan heb ik het niet over spelvauten want die maak ik ook.
Maar als je toch zonodig iemand er op wil wijzen, zorg dan dat je eigen reply wel klopt !
Na OT: niet beginnen met hoofdletter en afsluiten met CS, wat naar ik aan neem een afkorting voor iets is, al weet ik niet wat, en volgens mij dus C.S. had moeten zijn.
Just my 2 cents
Posts: 1.175
CS staat voor Centraal Station en heeft geen punten in het midden nodig.
Bovendien, ik wijs niemand op een typfout, ook ik maak ze( na controle en aanpassing voor het plaatsen van reactie)ik wijs iemand op het gebruik van punten en komma\'s. Is toch regel nr. 1 bij het basisonderwijs, of niet?
Posts: 586
Ontopic blijven is misschien een tip voor jou. Ga lekker naar een Nederlands taal forum daar iedereen verbeteren, val mensen met je controlerende vingertje niet lastig. Als iemand daarover wat kan zeggen zijn het de beheerders cq eigenaren van deze pagina.
Posts: 863
Volgens een andere site is hij misschien van plan om een eigen raceklasse te beginnen.Waarschijnlijk wordt het dan een soort autocross en de winnaar is diegene die iedereen van de baan heeft gekegeld
Posts: 626
Lekker genuanceerde reacties van de turbof1 en lexisummi. Beetje niveau mag je wel behouden hoor....
Die autocross lijkt me geniaal ;)
Posts: 9.253
Laten we wel wezen, Flavio heeft nog niet de kans gehad om zich te verdedigen in deze kwestie. Natuurlijk is het fout wat er is gebeurd maar de man heeft veel voor de sport gedaan (niet alleen f1, maar autosport in het algemeen). Niemand hier op het forum weet exact wat zich in het Renault-paddock heeft afgespeeld vorig jaar in Singapore, maar ik kan me niet voorstellen dat Flav na alles wat hij heeft bereikt alles op het spel zou zetten voor 1 miserabele overwinning (vanaf P16 naar de overwinning kan heel mooi zijn, vraag maar aan Raikkonen), zeker omdat de derde plaats in het kampioenschap toen al niet meer haalbaar was. Er is nog een hoop dat wij niet weten
Posts: 2.250
Hij was niet aanwezig bij de zitting. Daarom kon ie zichzelf niet verdedigen.
Posts: 9.253
de zaak was tegen Renault F1, niet Flavio in persona
Posts: 1.300
Flavio heeft ALLE kans gehad zich te verdedigen ! Hij liep alleen weg bij Renault waardoor hij niet meer gehoord is.
Posts: 144
Het zou me niet verbazen als er opnieuw een register met vuile was open getrokken gaat worden. De beerput van de Formule 1 is waarschijnlijk veel dieper.
Posts: 9.887
De beerput is zeker veel dieper, maar 80 % van wat er allemaal speelt horen wij niet. Het is natuurlijk niet goed te praten wat Flavio \"lijkt\" te hebben gedaan, maar het is mij wel duidelijk dat er zich achter de schermen een aantal politiek/persoonlijk vete\'s worden uitgevochten tussen Max (citaat Max: ik weet wie achter de onhullingen over de nazi film zitten en ik pak ze terug), Bernie, Ron D., Flavio en waarschijnlijk nog een paar oud gedienden waar wij niet van weten.
Als wij zouden weten hoe en waarom er de afgelopen 6/7 jaar straffen zijn uitgedeeld door de FIA en de Stewards dan weet ik zeker dat Max en Bernie daar een rol in hebben gespeeld. Zeker de laatste 3/4 jaar is het soms van de zotte hoe er straffen worden uitgedeeld. Laten we het alvast maar \"penalty-gate\" noemen.
Het lijkt mij daarom ook het beste dat Max en Bernie ook zsm de sport verlaten en door een nieuwe generatie voorgangers binnen de F1 de lijnen worden uitgezet.
Posts: 932
In Jip & Janneke taal noemen we dat : eigen schuld dikke bult !
Piquet was ook aangelagen na zijn ontslag, lag hij daar wakker van ?
Posts: 210
Hoe kan je zo dom zijn na al die jaren F1, maar je kent het ,wie met vuur speelt............................Ciao Flavio.
Posts: 11.414
Ik ben eigenlijk benieuwd welk bewijs ze nu hebben verzameld tegen Briatore. Uit de uitgelekte verhoren van Spa kwam alleen maar naar voren dat het leek dat Symonds probeerde om Briatore te beschermen. Ze hadden toen alleen verdenkingen maar geen enkel bewijs tegen Briatore.
Zou intern onderzoek van Renault wel bewijs hebben opgeleverd? Of heeft hij bekend ofzo?
Posts: 1.403
Niet vergeten dat hij teambaas was, en die hebben hun privéleges maar ook verantwoordelijkheden. Teambazen van voetbalploegen worden aan de deur gezet na een paar slechte matchen van z\'n spelers.
Posts: 4
Veel te zware straf naar mijn mening en ik wordt doodziek van die achtelijke vooroordelen die ik hier lees !!!!!!!!!
Hij heeft niemand vermoord en niemand kent hem persoonlijk!!!!!
En Piquet is `n mietje!!!
Posts: 28
Over vooroordelen gesproken, weet je zeker dat Piquet een homosexueleman is die vrouwelijke trekjes vertoont of denk je dat.