user icon
user icon

Briatore aangeslagen door straf, overweegt aanklacht tegen FIA

  • Gepubliceerd op 22 sep 2009 14:56
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Flavio Briatore is kapot van de levenslange schorsing voor de autosport die hij toebedeeld kreeg voor zijn rol in de manipulatie van de Grand Prix van Singapore 2008. Gazzetta dello Sport bericht dat de Italiaan overweegt om de FIA aan te klagen.

Het enige dat Briatore tegen de Italiaanse sportkrant verklaarde: “Ik ben er kapot van.” Zijn voormalig team Renault kwam er met een voorwaardelijke schorsing van twee jaar een stuk genadiger vanaf. Voormalig hoofdengineer Pat Symonds mag de komende vijf jaar geen rol in de autosport vervullen.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Die is zoals een vis die zijn bokaal is gepat en op de tafel gelegd is: spartelt hevig om zich heen voordat em eraan is.

    Het liefst van al had ik zijn kop achter de tralies gezien... .

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 15:04
  • wij allemaal door je opzettelijke opdracht aan je coureur dat die de muur in moet of anders op kan rotten gun het niemand maar van mij mag je op een betonnen muur knallen zak

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 15:11
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Speltip 1: gebruik eens .-en en ,\'s. dat leest makkelijker!
      Of verander uw nick in dyslexieschummi.
      OT: vraag mij af waar Flavio nu mee gaat komen om de FIA en poets te bakken. Ik heb gelezen dat hij zelfs afstand moet doen van zijn eigen voetbalclub.
      Straks komen we hem over een paar jaar tegen als bedelaar in CS!

      • + 0
      • 22 sep 2009 - 16:34
  • Gard

    Posts: 863

    Volgens een andere site is hij misschien van plan om een eigen raceklasse te beginnen.Waarschijnlijk wordt het dan een soort autocross en de winnaar is diegene die iedereen van de baan heeft gekegeld

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 15:17
  • Paul

    Posts: 626

    Lekker genuanceerde reacties van de turbof1 en lexisummi. Beetje niveau mag je wel behouden hoor....

    Die autocross lijkt me geniaal ;)

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 15:43
  • Laten we wel wezen, Flavio heeft nog niet de kans gehad om zich te verdedigen in deze kwestie. Natuurlijk is het fout wat er is gebeurd maar de man heeft veel voor de sport gedaan (niet alleen f1, maar autosport in het algemeen). Niemand hier op het forum weet exact wat zich in het Renault-paddock heeft afgespeeld vorig jaar in Singapore, maar ik kan me niet voorstellen dat Flav na alles wat hij heeft bereikt alles op het spel zou zetten voor 1 miserabele overwinning (vanaf P16 naar de overwinning kan heel mooi zijn, vraag maar aan Raikkonen), zeker omdat de derde plaats in het kampioenschap toen al niet meer haalbaar was. Er is nog een hoop dat wij niet weten

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 15:50
    • Kenney

      Posts: 2.185

      Hij was niet aanwezig bij de zitting. Daarom kon ie zichzelf niet verdedigen.

      • + 0
      • 22 sep 2009 - 17:29
    • Flavio heeft ALLE kans gehad zich te verdedigen ! Hij liep alleen weg bij Renault waardoor hij niet meer gehoord is.

      • + 0
      • 23 sep 2009 - 02:25
  • PSmulders

    Posts: 144

    Het zou me niet verbazen als er opnieuw een register met vuile was open getrokken gaat worden. De beerput van de Formule 1 is waarschijnlijk veel dieper.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 16:01
    • Maximo

      Posts: 6.343

      De beerput is zeker veel dieper, maar 80 % van wat er allemaal speelt horen wij niet. Het is natuurlijk niet goed te praten wat Flavio \"lijkt\" te hebben gedaan, maar het is mij wel duidelijk dat er zich achter de schermen een aantal politiek/persoonlijk vete\'s worden uitgevochten tussen Max (citaat Max: ik weet wie achter de onhullingen over de nazi film zitten en ik pak ze terug), Bernie, Ron D., Flavio en waarschijnlijk nog een paar oud gedienden waar wij niet van weten.

      Als wij zouden weten hoe en waarom er de afgelopen 6/7 jaar straffen zijn uitgedeeld door de FIA en de Stewards dan weet ik zeker dat Max en Bernie daar een rol in hebben gespeeld. Zeker de laatste 3/4 jaar is het soms van de zotte hoe er straffen worden uitgedeeld. Laten we het alvast maar \"penalty-gate\" noemen.

      Het lijkt mij daarom ook het beste dat Max en Bernie ook zsm de sport verlaten en door een nieuwe generatie voorgangers binnen de F1 de lijnen worden uitgezet.

      • + 0
      • 22 sep 2009 - 16:55
  • renzo

    Posts: 929

    In Jip & Janneke taal noemen we dat : eigen schuld dikke bult !
    Piquet was ook aangelagen na zijn ontslag, lag hij daar wakker van ?

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 16:33
  • peet

    Posts: 210

    Hoe kan je zo dom zijn na al die jaren F1, maar je kent het ,wie met vuur speelt............................Ciao Flavio.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 16:36
  • Ik ben eigenlijk benieuwd welk bewijs ze nu hebben verzameld tegen Briatore. Uit de uitgelekte verhoren van Spa kwam alleen maar naar voren dat het leek dat Symonds probeerde om Briatore te beschermen. Ze hadden toen alleen verdenkingen maar geen enkel bewijs tegen Briatore.

    Zou intern onderzoek van Renault wel bewijs hebben opgeleverd? Of heeft hij bekend ofzo?

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 17:03
  • Niet vergeten dat hij teambaas was, en die hebben hun privéleges maar ook verantwoordelijkheden. Teambazen van voetbalploegen worden aan de deur gezet na een paar slechte matchen van z\'n spelers.

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 00:35
  • michael1964

    Posts: 4

    Veel te zware straf naar mijn mening en ik wordt doodziek van die achtelijke vooroordelen die ik hier lees !!!!!!!!!
    Hij heeft niemand vermoord en niemand kent hem persoonlijk!!!!!
    En Piquet is `n mietje!!!

    • + 0
    • 23 sep 2009 - 08:02
    • Slicks

      Posts: 28

      Over vooroordelen gesproken, weet je zeker dat Piquet een homosexueleman is die vrouwelijke trekjes vertoont of denk je dat.

      • + 0
      • 23 sep 2009 - 09:10

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar