Briatore mag niet meer als zaakwaarnemer voor coureurs dienen
- Gepubliceerd op 21 sep 2009 15:43
-
19
- Door: Rob Veenstra
De World Motor Sport Council maakte namelijk bekend geen superlicentie uit te rijken aan rijders die cliënt zijn van Briatore. De World Motor Sport Council zal de superlicenties van coureurs onder contract bij meneer Briatore niet verlengen. Hetzelfde geldt voor rijders verbonden aan firmas met banden met meneer Briatore. Het wordt Briatore zwaar aangerekend dat hij het vergrijp is blijven ontkennen.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.175
Nou, Max Mosley, gefeliciplapstaart dan maar! Je hebt de F1 een beetje monddood gemaakt!( niet dat ik het niet mee eens ben dat Flavio moest vertrekken als teambaas) Dus Briatore mag helemaal niets meer doen wat FIA gerelateerd is. Goh, wie is de voorzitter van de FIA?
Zeker omdat de FOTA( in persoon van Flavio) van Max afwilden.
Posts: 14
Je gaat deze gozer toch niet serieus verdedigen.
Mosley is een hopeloos figuur dat moet vertrekken, maar dit mannetje mag best mee!
Posts: 1.175
Nee, Richard. Ik ga Briatore niet verdedigen! Wat ie geflikt heeft is erg! Wat wel vreemd is, is dat Renault geen straf( behalve voorwaardelijk) heeft gekregen maar Briatore mag niets maar dan ook niets met de F1 te maken hebben. Dat vind ik wel een beetje vreemd, is toch zijn werk. Briatore wilde Mosley weg hebben, dat was algemeen bekend. Mosley kon het niet hebben met Ron Dennis en wilde Briatore een hak zetten. Dus eigenlijk zijn wij het met elkaar eens. Mosley is gewoon een zoon van zijn vader!
Posts: 98
Dit meen je toch niet?
Volgens mij weet je te weinig af van meneer Flavio.
Posts: 50
Wat weet jij dan af van flavio???
Ale, ik probeer gewoon het heel verhaal \'Mosley\' te begrijpen. Ik denk wel dat Alynsa ergens gelijk heeft!
Mosley staat achter het verdwijnen van Briatore en Dennis! Dat zijn 2 kerels die een deel van de geschiedenis van de F1 hebben geschreven, 2 aparte persoonlijkheden die de F1 nu armer is.
Het waren niet de \'meest zuivere\' personen natuurlijk...
Ik weet nog dat Mosley zei: als ik zal aftreden neem ik er een aantal mee in mijn graf en dat heeft hij spijtig genoeg ook gedaan!
Ik heb genoeg van die Mosley!!! Op naar Todt/Vatanen een nieuwe frisse start....
Posts: 1.175
Ro,
Zie mijn reactie op Richard te Hellevoetsluis!
Posts: 14
Dat is een hele opluchting. Ben wel benieuwd hoe ze een ander gaan natrekken. Een bedrijfje via via kan vast nog wel ingang bieden. Maar hoop van harte dat we deze aap nooit meer terugzien in de racerij. En ook niet bij de A1Gp of zo, wat je er ook van vindt van die serie, deze gozer moet voor altijd wegblijven uit de autosport!
GROETJES :D:D:D::D
Posts: 8
Lekker dan als je als coureur een meerjarig contract hebt met der flavio, dat gaat je kosten denk ik dan zo.. of tot aan einde contract met flavio niet meer racen?? Ook geen optie hoop ik, zie alonso en webber graag in de f1 volgend jaar!
Posts: 11.414
Krijgen we die achterlijke alu hoedjes weer met hun complot theorieen.
Renault en Briatore zijn niet bestraft voor het stelen van de J-damper van McLaren. Dat onderdeel is notabene gewoon doodleuk op de auto gezet nadat ze de plannen gejat hadden.
Renault en Briatore zijn (vrijwel) niet bestraft voor hun lakse pitstop procedures.
Als ze Briatore hadden willen hangen dan hadden ze dat al lang kunnen doen.
Het is gewoon heel simpel dat Briatore hier de hoofdverantwoordelijke is geweest. Dan moet hij daar ook de zwaarste straf voor krijgen. Wat mij betraft had Piquet net zo zwaar gestraft moeten worden, maar goed zonder zijn verklaring was er blijkbaar geen moer gebeurt.
Posts: 4.951
Nou, een of andere lullo als stromannetje \'even wachten hoor, moet ik even kortsluiten\' en hij gaat gewoon door. Vraag me trouwens af of zo;n verbod stand houdt bij een rechter want het ruikt verdacht veel naar \'Berufsverbot\' zoals dat een tijdje bij onze Oosterburen in de mode was.
Posts: 4.951
Aan de andere kant heeft Briatore dan wel weer tijd voor al die \'gratenpakhuis-modellen\' waar hij altijd mee in de weer is.
Posts: 368
De code van de \"Omerta\" heeft Flavio volgens mij als enige code niet gebroken!
Posts: 106
Je hoort niets over het huilende konijntje nelson piguet. Instemmen met het vervalsen van een uitslag en dan later gaan snatchen, wat een kansloos figuur!! Had het gesprek opgenomen en Briatore gechanteerd verdiend ook geen schoonheidsprijs maar dan heb je nog een beetje eer.
Wat hier gebeurt is, is zo zonde voor de F1 die het al zo zwaar heeft. Ik vind Piquet net zo schuldig als Braitore en zijn kornuiten. Hoop dan ook dat Piguet ook een schoring for life krijgt voor alle vormen van autosport.
Beetje huilen terwijl je zelf de spil bent als hij balletjes had gehad had hij gewoon nee gezegd. Hij was de enige die de auto kon crashen.
Dat zijn pa het nog opneemt voor hem zegt ook genoeg over de senior Piquet. Ik hoop die gasten echt niet meer terug te zien op een racebaan.
Hoop nu zeker dat Barichello (aangezien Ferarri het niet meer kan worden) kampioen wordt om de Braziliaanse eer te redden.
Er kan veel over barri gezegd worden maar het blijft een mooie eerlijke gozer en het is een genot hem op het podium gek te zien doen.
Posts: 136
Kunnen Webber en Kovalainen op zoek naar een nieuwe zaakwaarnemer, mits ze volgend jaar mee willen rijden.
Alonso had (volgens mij) al een andere manager, die zal zich geen zorgen maken voor volgend jaar.
Posts: 329
inderdaad,na r.d een tweede grote man weg uit de f1,nu zullen er wel geen teambazen meer overzijn die zich durven verzetten tegen mosley en vrienden.hoop dat piquet nooit meer in een f1 wagen zit,als teambaas kan je hem toch enkel gebruiken om wagens af te schrijven.
Posts: 64
Vraag ik me ineens af hoe dit was gegaan als Flavio zelf naar de FIA was gestapt... Piquet voor altijd verbannen uit de autosport en hijzelf blijft lekker teambaas want immuniteit.
Posts: 2.049
Nee; Briatore heeft het idee bedacht, Piquet heeft het enkel uitgevoerd onder druk (wat natuurlijk nog altijd geen geldige reden is). Wat dan gebeurd zou geweest zijn is waarschijnlijk zowel Piquet als Briatore gestraft waren geweest. Briatore zou enkel in zijn eigen voet geschoten hebben.
Posts: 11.414
Er is meer bewijs dat Piquet het bedacht heeft. Zowel Symonds als een extra getuige van Renault geven aan dat Piquet met het idee gekomen was.
Er is volgens mij geen enkel bewijs dat Briatore het bedacht zou hebben. Piquet beweerde alleen dat Symonds het hem gevraagd had terwijl Briatore er bij aanwezig was.
Posts: 202
ik zeg eigen schuld is dikke bult.Als Piquet Junior niet had gepraat met de pers etc dan was hij nu nog gewoon teambaas geweest en was er niemand achter gekomen. Maar door het vervangen van Piquet lijkt het er op dat de braziliaan Briatore een koekje van eigen deeg te geven.Ik ben blij dat dat WMC eens kractig optreed tegen competitievervalsing en tja Mr Briatore moet op de blare zitten.