user icon

Briatore mag niet meer als zaakwaarnemer voor coureurs dienen

  • Gepubliceerd op 21 sep 2009 15:43
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Flavio Briatore, oud-teambaas van Renault, is door de World Motor Sport Council als de hoofdschuldige voor de manipulatie van de Grand Prix van Singapore 2008 aangewezen. De Italiaan mag nooit meer werkzaam zijn in de wereld van de autosport. Hij mag ook niet meer als zaakwaarnemer van Formule 1-coureurs dienen.

De World Motor Sport Council maakte namelijk bekend geen superlicentie uit te rijken aan rijders die cliënt zijn van Briatore. “De World Motor Sport Council zal de superlicenties van coureurs onder contract bij meneer Briatore niet verlengen. Hetzelfde geldt voor rijders verbonden aan firma’s met banden met meneer Briatore.” Het wordt Briatore zwaar aangerekend dat hij het vergrijp is blijven ontkennen.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    Nou, Max Mosley, gefeliciplapstaart dan maar! Je hebt de F1 een beetje monddood gemaakt!( niet dat ik het niet mee eens ben dat Flavio moest vertrekken als teambaas) Dus Briatore mag helemaal niets meer doen wat FIA gerelateerd is. Goh, wie is de voorzitter van de FIA?
    Zeker omdat de FOTA( in persoon van Flavio) van Max afwilden.

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 16:10
    • richierich

      Posts: 14

      Je gaat deze gozer toch niet serieus verdedigen.
      Mosley is een hopeloos figuur dat moet vertrekken, maar dit mannetje mag best mee!

      • + 0
      • 21 sep 2009 - 16:32
    • Ro

      Posts: 98

      Dit meen je toch niet?
      Volgens mij weet je te weinig af van meneer Flavio.

      • + 0
      • 21 sep 2009 - 18:04
  • richierich

    Posts: 14

    Dat is een hele opluchting. Ben wel benieuwd hoe ze een ander gaan natrekken. Een bedrijfje via via kan vast nog wel ingang bieden. Maar hoop van harte dat we deze aap nooit meer terugzien in de racerij. En ook niet bij de A1Gp of zo, wat je er ook van vindt van die serie, deze gozer moet voor altijd wegblijven uit de autosport!

    GROETJES :D:D:D::D

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 16:23
  • Lekker dan als je als coureur een meerjarig contract hebt met der flavio, dat gaat je kosten denk ik dan zo.. of tot aan einde contract met flavio niet meer racen?? Ook geen optie hoop ik, zie alonso en webber graag in de f1 volgend jaar!

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 16:55
  • Krijgen we die achterlijke alu hoedjes weer met hun complot theorieen.

    Renault en Briatore zijn niet bestraft voor het stelen van de J-damper van McLaren. Dat onderdeel is notabene gewoon doodleuk op de auto gezet nadat ze de plannen gejat hadden.

    Renault en Briatore zijn (vrijwel) niet bestraft voor hun lakse pitstop procedures.

    Als ze Briatore hadden willen hangen dan hadden ze dat al lang kunnen doen.

    Het is gewoon heel simpel dat Briatore hier de hoofdverantwoordelijke is geweest. Dan moet hij daar ook de zwaarste straf voor krijgen. Wat mij betraft had Piquet net zo zwaar gestraft moeten worden, maar goed zonder zijn verklaring was er blijkbaar geen moer gebeurt.

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 17:45
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Nou, een of andere lullo als stromannetje \'even wachten hoor, moet ik even kortsluiten\' en hij gaat gewoon door. Vraag me trouwens af of zo;n verbod stand houdt bij een rechter want het ruikt verdacht veel naar \'Berufsverbot\' zoals dat een tijdje bij onze Oosterburen in de mode was.

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 21:43
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Aan de andere kant heeft Briatore dan wel weer tijd voor al die \'gratenpakhuis-modellen\' waar hij altijd mee in de weer is.

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 21:49
  • Benz

    Posts: 368

    De code van de \"Omerta\" heeft Flavio volgens mij als enige code niet gebroken!

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 22:34
  • XLR8

    Posts: 106

    Je hoort niets over het huilende konijntje nelson piguet. Instemmen met het vervalsen van een uitslag en dan later gaan snatchen, wat een kansloos figuur!! Had het gesprek opgenomen en Briatore gechanteerd verdiend ook geen schoonheidsprijs maar dan heb je nog een beetje eer.

    Wat hier gebeurt is, is zo zonde voor de F1 die het al zo zwaar heeft. Ik vind Piquet net zo schuldig als Braitore en zijn kornuiten. Hoop dan ook dat Piguet ook een schoring for life krijgt voor alle vormen van autosport.

    Beetje huilen terwijl je zelf de spil bent als hij balletjes had gehad had hij gewoon nee gezegd. Hij was de enige die de auto kon crashen.

    Dat zijn pa het nog opneemt voor hem zegt ook genoeg over de senior Piquet. Ik hoop die gasten echt niet meer terug te zien op een racebaan.

    Hoop nu zeker dat Barichello (aangezien Ferarri het niet meer kan worden) kampioen wordt om de Braziliaanse eer te redden.
    Er kan veel over barri gezegd worden maar het blijft een mooie eerlijke gozer en het is een genot hem op het podium gek te zien doen.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 00:43
  • Kunnen Webber en Kovalainen op zoek naar een nieuwe zaakwaarnemer, mits ze volgend jaar mee willen rijden.
    Alonso had (volgens mij) al een andere manager, die zal zich geen zorgen maken voor volgend jaar.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 07:23
  • ben

    Posts: 296

    inderdaad,na r.d een tweede grote man weg uit de f1,nu zullen er wel geen teambazen meer overzijn die zich durven verzetten tegen mosley en vrienden.hoop dat piquet nooit meer in een f1 wagen zit,als teambaas kan je hem toch enkel gebruiken om wagens af te schrijven.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 07:50
  • Student

    Posts: 64

    Vraag ik me ineens af hoe dit was gegaan als Flavio zelf naar de FIA was gestapt... Piquet voor altijd verbannen uit de autosport en hijzelf blijft lekker teambaas want immuniteit.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 08:00
    • turbof1

      Posts: 1.804

      Nee; Briatore heeft het idee bedacht, Piquet heeft het enkel uitgevoerd onder druk (wat natuurlijk nog altijd geen geldige reden is). Wat dan gebeurd zou geweest zijn is waarschijnlijk zowel Piquet als Briatore gestraft waren geweest. Briatore zou enkel in zijn eigen voet geschoten hebben.

      • + 0
      • 22 sep 2009 - 16:13
  • Zipp85

    Posts: 202

    ik zeg eigen schuld is dikke bult.Als Piquet Junior niet had gepraat met de pers etc dan was hij nu nog gewoon teambaas geweest en was er niemand achter gekomen. Maar door het vervangen van Piquet lijkt het er op dat de braziliaan Briatore een koekje van eigen deeg te geven.Ik ben blij dat dat WMC eens kractig optreed tegen competitievervalsing en tja Mr Briatore moet op de blare zitten.

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 13:21

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar