user icon
user icon

Renault legt zich neer bij uitspraak en biedt excuses aan

  • Gepubliceerd op 21 sep 2009 14:58
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Renault gaat niet in tegen de voorwaardelijke straf die de renstal opgelegd kreeg voor manipulatie. De World Motor Sport Council strafte vooral de hoofdpersonen Flavio Briatore en Pat Symonds en was mild voor de Franse autofabrikant.

Teampresident Bernard Rey verontschuldigde zich namens Renault. “Het is treurig dat we vandaag voor de World Motor Sport Council moesten verschijnen. Aan de hand van ons eigen onderzoek en de resultaten daarvan informeerden we de FIA vorige week al dat we de beschuldigingen niet aan zouden vechten.”

“We accepteren de straf dan ook volledig. We bieden onze onvoorwaardelijke excuses aan de Formule 1-wereld aan voor dit onacceptabele gedrag. We hopen oprecht dat we deze zaak snel achter ons kunnen laten en constructief met de toekomst aan de slag kunnen. We brengen in de komende dagen meer informatie naar buiten.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • richierich

    Posts: 14

    Waar gaat dat laatste over?

    Over nieuwe hoofdpersonen binnen de organisatie? Of over eventueel terugtrekken van het team voor volgend jaar. Dan kost ze dan een hoop geld is het niet?

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 15:42
    • Brandje

      Posts: 78

      Het kan ook een rookgordijn zijn. Net als die verhalen dat ze altijd alles met vertrouwen tegenmoet zien.

      • + 0
      • 21 sep 2009 - 19:30
  • “We accepteren de straf dan ook volledig\"
    Pffft. Welke straf?

    Moet wel zeggen dat renault het weer heel slim gespeeld heeft allemaal. Realistisch gezien hebben ze gewoon geen enkele straf gekeren. Anders dan dat ze voor schut staan.

    Vraag me inderdaad ook wel af welke informatie ze nog naar buiten gaan brengen. Het bewijs waarop Briatore veroordeeld is?

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 17:40
    • Brandje

      Posts: 78

      Ik vroeg me ook af of dit wel een straf is. Geen geldboete, niet uit het kampioenschal gehaald. Alles voorwaardelijk. Waarschijnlijk was de FIA bang dat Renault zou stoppen met de Formule 1. Aangezien die geruchten er al zijn en ING stopt met sposoring na dit (of volgend) jaar.

      • + 0
      • 21 sep 2009 - 19:32
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Hmm, en McLaren krege 100 miljoen boete? Beetje raar allemaal, maar er zal wel de nodige \'politiek\' bij zijn komen kijken. Vergeet niet dat de FIA in Paruis zetelt...

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 21:47
  • Typisch FIA weer!
    Een hoop heisa vooraf en op de dag zelf komt er een lauwe reactie op een \"ernstige feit in de autosport\".

    Had het min of meer wel verwacht, want de commercie regeert in de F1, he!

    • + 0
    • 21 sep 2009 - 22:27
  • jass

    Posts: 281

    De meest waarschijnlijke mededeling is de vervanger van Flavio en Pat. Misschien komen ze binnenkort ook met een nieuwe hoofdsponsor aangezien ING weg gaat. Over de rijders voor volgend jaar kunnen ze daarna ook nog wat meedelen (wachten op wat Alonso gaat doen) en tot slot kunnen ze ook nog met de mededeling komen dat het team in de verkoop gaat.

    Nog meer mogelijkheden?

    • + 0
    • 22 sep 2009 - 13:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar