Symonds beantwoordt weinig vragen ondanks immuniteitsaanbod
- Gepubliceerd op 16 sep 2009 09:43
-
11
- Door: Rob Veenstra
Volgens hem was het een voorstel van Nelson Piquet. Nelson kwam een dag eerder naar me toe en stelde dit voor. Dat is het enige dat ik wil zeggen. Op de rest van de vragen gaf Symonds nauwelijks antwoord, steeds herhalend dat hij daar niet op wilde reageren of dat hij het zich niet kon herinneren.
Trending nieuws
-
'Rol Ocon in Formule 1 lijkt uitgespeeld: Ferrari-talent Câmara naar Haas'
Rafael Câmara lijkt steeds dichter bij een debuut in de Formule 1 te komen. Binnen Ferrari groeit het vertrouwe...
11 jun 2026 19:36 -
Verstappen zet Red Bull onder druk: "Barcelona wordt de eerste échte test"
Max Verstappen begint met gemengde gevoelens aan het raceweekend in Barcelona. De Nederlander krijgt bij Red Bull Rac...
11 jun 2026 18:29 -
Leclerc bevestigt Ferrari-maatregelen: "Ik neem dezelfde afstelling als Hamilton"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Ferrari de afgelopen weken bewust verschillende afstellingen heeft getest bij he...
11 jun 2026 20:06 -
Verstappen om de tafel met Red Bull in Salzburg: 'Stond al gepland'
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de grootste gespreksonderwerpen in de Formule 1. Deze week werd dat opn...
11 jun 2026 19:08 -
Honda opvallend positief over Red Bull-motor
Aston Martin-motorleverancier Honda is enorm onder de indruk van de krachtbronnen van Red Bull. Honda-kopstuk Shintar...
11 jun 2026 18:54
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (11)
Login om te reagerenbene1985
Posts: 44
Jaja.. lijkt mij een beetje stug dat Neslon Piquet Jr dit zelf zou hebbe voor gesteld, ze zullen zo vast Nelson in het verkeerde daglicht willen zetten, nee, naar mijn idee maken ze d`r bij Renault een waar potje van! Wat als nu de waarheid boven tafel komt, en blijkt dat mr Flavio en mr Pat & Mischien mr Alonso een leugen hebbe verzonnen.. er moet toch een keer duidelijkheid komen, wat zou zo`n straf kunnen worden? Uitsluiting voor het kampioenschap in 2010? Het lijkt mij niet dat het hier by een geld boete blijft..?
Paul
Posts: 626
@ bene1985:
Waarom ga je er direct van uit dat de leiding van Renault niet de waarheid spreekt? En Piquet wel? Zou net zo makkelijk andersom kunnen zijn omdat mr Piquet zich slecht behandeld voelt?
Beetje vervelend om beschuldigingen rond te strooien terwijl je absoluut niet in de positie zit, of vergis ik me?, om hierover te oordelen?
Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen. Hoe dan ook is er een partij die een vies spelletje aan het spelen is. Als het Renault is is dat erg jammer, vind het een leuk team. Flavio wat minder, die kan ik best missen dan... we zullen zien..........
Sparrenblekker
Posts: 123
Het feit alleen al dat ze ervan weten en dat ze willens en weten gebruik van hebben gemaakt door Alonso binnen te halen voor een vroege pitstop is voldoende duidelijk lijkt mij. Piquet is uiteraard zelf ook fout door het uit te voeren en/of evt te verzinnen. Zal hoe dan ook verstrekkende gevolgen hebben. Renault (\'t merk) zal de imagoschade het ergst vinden en misschien zelfs stoppen.
remcovanderveen
Posts: 8
Duidelijk dat ze wat verbergen en nee lijkt me niet dat je als coureur opzettelijk jezelf uit de race rijd. Daarvoor ben je te competitive lijkt me. Maar de rijderscarrousel sleutel ligt dus bij de uitspraak wie er straf krijgt renault of alonso?? Als Alonso straf krijgt zie ik hem niet zomaar gewild bij andere stallen, want dan mag hij mogelijk niet rijden. Als renault straf krijgt gaat alonso op zoek naar andere werkgever, want hij wil racen.
Aan de andere kant zal het wel af gaan lopen met een sisser, punten inleveren van vorig jaar en sponsorgeld teruggeven en dat allemaal vanaf singapore.. Big deal denk ik dan maar weer..
jass
Posts: 281
Stel het was een idee van Piquet (waar ik zelf niet van uit ga) dan had de teamleiding moeten ingrijpen. Stel dat het een idee van de teamleiding was... Hoe dan ook, de teamleiding is fout.
Als Alonso er een aandeel in heeft, zal dat uiteindelijk niet super veel invloed op zijn carriere hebben denk ik, ik kan me een aantal acties van ene meneer Schumacher herinneren, maar dat deerde hem ook niet om bij Ferrari nog een aantal titels binnen te halen.
Mijn inschatting is dat de zitting het volgende teweeg zal brengen:
- Uitsluiting van Renault van constructeurskampioenschap van 2009 en mogelijk 2010
- Coureurs geen gevolgen (of Alonso moet een aandeel hebben gehad)
- Een boete voor Renault, gelijk aan die van McLaren of hoger voor Spygate.
- Flavio verbannen uit de sport hetzij een aantal jaar of voor altijd.
Wat ze dan met de zege van Alonso gaan doen? Geen idee, afnemen? En dan? Rosberg zijn eerste zege? Of gewoon geen winnaar? Voor de stand van 2008 zal weinig wijzigen want die is per 1 januari volgens mij definitief.
Renault is hoe dan ook fout (aangezien Symonds zegt er vanaf te hebben geweten). Nogmaals dit is allemaal mijn inschatting.
Marcd
Posts: 397
Het lijkt me erg stug dat Piquet zelf met dit idee is gekomen, maargoed stel dat het wel zo is dan nog ben je als leidinggevende verantwoordelijk en hoor je je maatregelen te treffen tegen zo\'n werknemer en hem op staande voet te ontslaan.
Het is duidelijk dat er wel iets aan de hand is en dat de leiding van het renault F1 team harde klappen zal krijgen.
Mattox
Posts: 44
Dit lijkt mij met een sisser af te lopen. Als ze Renault een toren hoge boete geven stoppen ze ermee want renault kan dit niet betalen. Ook hier moet de belasting betaler helpen om het bedrijf lopend te houden. Of onze vriend Briatore wordt verbannen uit de paddock
renzo
Posts: 932
Ik kan het me niet voorstellen dat Piquet hiermee is gekomen. Als dat zo is dan zijn Flavio en Pat nog steeds medeschuldig aan competitie vervalsing. Stel dat Piquet dat zou hebben voorgesteld dan was dat DE reden geweest om Piquet op staande voet te ontslaan, want toen stond Piquet\'s presteren al onder grote druk. Dan was dit de aanleiding geweest voor Briatore om Piquet er uit te gooien. Dus het is een vuil spelletje van Renault wat er nu gespeeld wordt, zeker gezien de recente uitlatingen van Flavio, hij zit in het nauw.
FrankypankyV8
Posts: 696
Volgens GrandPrix.com zijn Briatore en Symonds opgestapt bij Renault!!!!
link...http://www.grandprix.com/ns/ns21831.html
bene1985
Posts: 44
@ Paul
Teambaas Flavio Briatore en hoofdengineer Pat Symonds verlaten per direct het Formule 1-team van Renault. De renstal maakte in een verklaring verder bekend dat het de beschuldigingen van manipulatie van de Grand Prix van Singapore 2008 niet zal aanvechten.
Dit lijkt me genoeg te zeggen.
Piquet zit natuurlijk ook fout als hy heeft uitgevoerd wat hem gevraagd werd, maar goed.. de druk die meneer Briatore kan uitvoeren zal ook wel niet mild zijn.. en in ruil voor een contract voor 2009? nee.. een contract zegt niks meer zie na hoe Piquet opzij werd gezet!
TDZ
Posts: 1.296
Nelson heeft dit niet voorgesteld, hij zegt dit alleen om zijn eigen hachje te redden.