Toyota-duo beleeft plezier aan onderling gevecht

Het Toyota duo Jarno Trulli en Timo Glock zorgde voor een mooi onderling gevecht. De beide coureurs reden de hele race in de buurt van elkaar en tegen het einde van de race probeerde zij elkaar te verslaan.

Het hoogtepunt kwam enkele ronden voor de finish toen Trulli de Williams coureur Kazuki Nakajima probeerde in te halen. Beide heren haalde de bocht niet met als gevolg dat Timo Glock een poging waagde zijn teamgenoot in te halen. Vervolgens bleven zij bochten lang naast elkaar rijden en probeerde ze elkaar uit te remmen. Timo Glock kwam uiteindelijk als winnaar uit de strijd. Jarno Trulli verloor de controle en moest in Lesmos even door het grind.

Glock finishte de race als twaalfde, Trulli als veertiende.

“Twaalfde is niet de positie waar wij om willen strijden, maar het was in ieder geval wel een mooi stukje entertainment”, vertelt Glock. “Toen ik uit de pits kwam reden we al dicht bij elkaar. Ik wilde voor hem de bocht in gaan, maar dat gevecht won Trulli.”

“Toen probeerde hij Nakajima in te halen, maar hij ging sneed de bocht af en ging toen te wijd. Ik zette toen mijn auto ernaast en er volgde een mooi gevecht. We hielden het netjes en uiteindelijk zat ik aan de binnenkant en had het gevecht met Trulli gewonnen”, aldus Glock.

Trulli vulde aan: “Ik zat al de hele race achter Nakajima en ik voelde dat ik sneller was. Tegen het einde vond ik het genoeg en besloot ik een poging te wagen. Ik remde erg laat en mist de bocht. Toen volgde een leuk gevecht met mijn teamgenoot. Ik heb daarvan genoten. Ik zat constant aan de buitenkant, maar ik gaf niet op. Uiteindelijk heb ik het gevecht verloren. Behalve Nakajima die ik moest laten gaan en Glock verloor ik ook nog een plek aan Buemi. Nakajima finishte als tiende, ik als veertiende. Dat maakt in principe niets uit. Het was niet voor de punten, maar ik heb wel leuke gevechten gehad.”

Reacties (3)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Ja, dat was zo\'n beetje de enige actie op de baan. Naast de crash van Hamilton op het eind dan.

    • + 0
    • 13 sep 2009 - 22:43
  • Dat was inderdaad wel een heel mooi voorbeeld van hoe ze prima kunnen racen als ze het gewoon een beetje netjes zouden houden. Dat gedoe met \"de race lijn pakken\" maakt dat soort acties tussen rijders van verschillende teams haast onmogelijk. Als ze het dan proberen dan heeft een van de twee een straf te pakken.

    • + 0
    • 13 sep 2009 - 23:56
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @Hessel:
    Ik heb niet de hele race mogen aanschouwen, maar in de eerste 15 rondes heb ik meer dan genoeg inhaalacties gezien! OK de regie was een beetje rommelig, maar toch

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 08:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar