Michael Schumacher bespreekt in Monza toekomst met Ferrari
- Gepubliceerd op 04 sep 2009 15:58
-
16
- Door: Rob Veenstra
Weber: In Monza komen alle betrokken partijen bij elkaar. Voor het eerst zullen we in alle rust over de toekomst praten. Of hij weer wil racen moet Michael zelf weten. Hij heeft jarenlang doorgebracht in een van de gevaarlijkste sporten ter wereld. Hij weet zelf het beste wat goed voor hem is en wat niet.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 10.412
denk dat de heer ms nu wel genoeg geld verdiend heeft. en adviseur? tja zie het nut niet alleen extra kosten.
Posts: 866
Schumacher is van groot commercieel belang bij Ferrari....Mischien als teamchef,maar nog meer als coureur!Volgend jaar Fisi,MS....Kijk bijvoorbeeld hoeveel publiciteit het voor Ferrari opleverde dat Schumacher the Stig was zogenaamd met de Ferrari FX.. Alonso of Massa of Kimi had niets uitgemaakt maar Als MS the stig blijkt te zijn gaat het de hele wereld rond!!!!Dat je hem persoonlijk niet mag dat doet er toch niet toe voor Ferrari....
Posts: 312
Nadat Schumacher en Ferrari bekend maakten dat eerstgenoemde voor enkele races Massa zou vervangen schoten de cijfers van verkochte kaarten van zowel Valencia als Spa omhoog. Geen van de huidige rijders zijn instaat om dergelijke beroering onder het F1 minnend publiek teweeg te brengen. Je moet dan ook gek zijn om zo\'n persoon niet te contracteren!!
Posts: 11.414
Dat \"schoten omhoog\" moet je ook niet overdrijven. De verkopen voor Valencia vielen enorm tegen omdat Alonso niet zo mogen rijden en ze verkochten dan inderdaad weer een paar duizend kaarten extra toen Schumacher misschien wel weer zou rijden.
De verkopen waren nog steeds ondermaats dus dan zou Alonso een grotere trekker zijn geweest dan Schumacher?
Posts: 586
Heel duitsland was massaal in lichter laaie toen het nieuws daar was dat schumi eventueel weer ging rijden, heeft een enorme inpact overdrijven is een vak maar degenereren ook...
Posts: 5.746
je bedoelt waarschijnlijk denegeren ;-).
@Patrickl, als na een bekendmaking niet lang voor een race ineens een paar duizen extra kaarten worden verkocht, kan je best spreken van omhoogschieten, vooral omdat veel mensen lang voorafg al tickets bestellen.
Posts: 11.414
Ik denk dat hij \"denigreren\" bedoelde.
Maar ... kolere zeg. Had ik inderdaad maar een grafiek geplaatst. Dan was het misschien meteen duidelijk geweest.
A) Het omhoogschieten viel gewoon wel mee. Iets van 3500 extra Duitsers op 75.000 zitplaatsen en op dat moment 40.000 verkochte kaarten.
B) Het argument was: \"Geen van de huidige rijders zijn instaat om dergelijke beroering onder het F1 minnend publiek teweeg te brengen\"
Het aantal was dus numeriek niet veel op het totaal, maar het viel sowieso in het niet bij het verlies aan verkopen door het ontbreken van Alonso. Daar gaat het om.
Nadat bekend werd dat Alonso zou komen was de Zondag race in no time uitverkocht. Dat is dus 35.000 kaarten extra in minder dan een week. 35.000 kaarten is toch aanzienlijk meer dan 3.500 kaarten.
Die 3500 van de Schumacher fans hadden de Alonso fans anders ook wel gekocht.
Het Duitse persagentschap was zo lyrisch over die paar extra verkopen door Schumachers komst, maar daarna hoorde je ze er niet meer over hoeveel kaarten Alonso\'s komst verkocht heeft.
C) Belangrijkste is nog wel, who cares? Hij wordt geen coureur maar adviseur. Ik mag toch hopen dat ze hem in ieder geval een sponsoring contract geven.
Posts: 222
Nou vanaf vanavond maar elke avond een gebedje doen voor het slapengaan dan. Hoop dat hij terugkeert en dan Raikkonen en Alonso bij een ander team samen..... (keep on dreamin, i know)
Posts: 3.592
Nee, een echte terugkeer geloof ik geen zak van. En die adviseurs rol vind ik maar vaag. Gewoon samen met Fisichella test-coureur worden van Ferrari. Die hebben niet zo heel veel te doen door testverbod (het blijft z\'n persioen hè...), maar op die manier kan ie wel op z\'n tijd ff spelen met een F1 wagen en (het belangrijkste) echt goede input geven.
Posts: 5.397
MS moet gewoon adviseren en dicht bij ferrari blijven. En wie weet zien wij in de toekomst schumacher wel terug als teambaas.
Posts: 154
Tja dat hij terug achter het stuur kruipt lijkt me sterk. Ik zou het niet erg vinden whaahaha , Schumi en Alonso in 2010 het moet niet veel gekker worden. Ben wel benieuwd wat hij dan voor functie zou willen hebben bij Ferrari . Hij heeft al vaker aangegeven dat hij niet de Baas wil zijn , dus wat dan ?
Zeker zou ik Shumi niet laten gaan want zoals weer bewezen hij maakt nog steeds veel indruk op veel fans en coureurs.
Posts: 1.725
En daar komt patrick aangestoven met een grafiekje aantal verkochte kaartjes per tijdseenheid om aan te tonen dat Schumacher niet zijn beste vriend is.
Posts: 11.414
Ik was niet degene die met die cijfers kwam. Ik help alleen even met het beter interpreteren ervan.
Als jij nou ook eens een keer probeerde om wat nuttigs bij te dragen in plaats van die eeuwige one-line afzeik reacties ...
Posts: 303
Ben het niet vaak met je eens .Maar dit is een goeie
Posts: 11.414
Hangt er blijkbaar vanaf wat je omhoog schieten noemt. Een paar duizend kaarten op enkele tienduizenden vindt ik niet echt schokkend.
De kaartverkoop lag vrijwel stil omdat Alonso mogelijk niet zou komen. Dat is toch wel een iets groter effect.
Dan heb je het trouwens ook meer over iets wat voor een sponsoring deal van belang zou zijn. Zie eerlijk gezegd niet wat het ermee te maken heeft of Schumacher voor een paar miljoen per jaar als adviseur bij Ferrari zou moeten blijven werken.
Posts: 323
Ik zie M. Schumacher niet meer terugkeren als rijder bij Ferrari. Volgend jaar maar een kijken wie Raïkkönen\'s teamgenoot is/wordt/blijft bij de Scuderia.....