Michael Schumacher bespreekt in Monza toekomst met Ferrari

Michael Schumacher zal tijdens het Grand Prix-weekend op het circuit van Monza met Ferrari bespreken hoe zijn toekomst eruit gaat zien. Dat verklaarde zijn manager Willi Weber in Bild. Of het een rol als adviseur of een terugkeer achter het stuur betreft liet de zaakwaarnemer volledig open.

Weber: “In Monza komen alle betrokken partijen bij elkaar. Voor het eerst zullen we in alle rust over de toekomst praten. Of hij weer wil racen moet Michael zelf weten. Hij heeft jarenlang doorgebracht in een van de gevaarlijkste sporten ter wereld. Hij weet zelf het beste wat goed voor hem is en wat niet.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • denk dat de heer ms nu wel genoeg geld verdiend heeft. en adviseur? tja zie het nut niet alleen extra kosten.

    • + 0
    • 4 sep 2009 - 16:04
    • Schumacher is van groot commercieel belang bij Ferrari....Mischien als teamchef,maar nog meer als coureur!Volgend jaar Fisi,MS....Kijk bijvoorbeeld hoeveel publiciteit het voor Ferrari opleverde dat Schumacher the Stig was zogenaamd met de Ferrari FX.. Alonso of Massa of Kimi had niets uitgemaakt maar Als MS the stig blijkt te zijn gaat het de hele wereld rond!!!!Dat je hem persoonlijk niet mag dat doet er toch niet toe voor Ferrari....

      • + 0
      • 4 sep 2009 - 16:35
    • Nadat Schumacher en Ferrari bekend maakten dat eerstgenoemde voor enkele races Massa zou vervangen schoten de cijfers van verkochte kaarten van zowel Valencia als Spa omhoog. Geen van de huidige rijders zijn instaat om dergelijke beroering onder het F1 minnend publiek teweeg te brengen. Je moet dan ook gek zijn om zo\'n persoon niet te contracteren!!

      • + 0
      • 4 sep 2009 - 16:42
      • Dat \"schoten omhoog\" moet je ook niet overdrijven. De verkopen voor Valencia vielen enorm tegen omdat Alonso niet zo mogen rijden en ze verkochten dan inderdaad weer een paar duizend kaarten extra toen Schumacher misschien wel weer zou rijden.

        De verkopen waren nog steeds ondermaats dus dan zou Alonso een grotere trekker zijn geweest dan Schumacher?

        • + 0
        • 5 sep 2009 - 11:57
        • sanderndk

          Posts: 586

          Heel duitsland was massaal in lichter laaie toen het nieuws daar was dat schumi eventueel weer ging rijden, heeft een enorme inpact overdrijven is een vak maar degenereren ook...

          • + 0
          • 6 sep 2009 - 14:53
          • Kubica

            Posts: 5.746

            je bedoelt waarschijnlijk denegeren ;-).

            @Patrickl, als na een bekendmaking niet lang voor een race ineens een paar duizen extra kaarten worden verkocht, kan je best spreken van omhoogschieten, vooral omdat veel mensen lang voorafg al tickets bestellen.

            • + 0
            • 7 sep 2009 - 12:48
            • Ik denk dat hij \"denigreren\" bedoelde.

              Maar ... kolere zeg. Had ik inderdaad maar een grafiek geplaatst. Dan was het misschien meteen duidelijk geweest.

              A) Het omhoogschieten viel gewoon wel mee. Iets van 3500 extra Duitsers op 75.000 zitplaatsen en op dat moment 40.000 verkochte kaarten.

              B) Het argument was: \"Geen van de huidige rijders zijn instaat om dergelijke beroering onder het F1 minnend publiek teweeg te brengen\"

              Het aantal was dus numeriek niet veel op het totaal, maar het viel sowieso in het niet bij het verlies aan verkopen door het ontbreken van Alonso. Daar gaat het om.

              Nadat bekend werd dat Alonso zou komen was de Zondag race in no time uitverkocht. Dat is dus 35.000 kaarten extra in minder dan een week. 35.000 kaarten is toch aanzienlijk meer dan 3.500 kaarten.

              Die 3500 van de Schumacher fans hadden de Alonso fans anders ook wel gekocht.

              Het Duitse persagentschap was zo lyrisch over die paar extra verkopen door Schumacher’s komst, maar daarna hoorde je ze er niet meer over hoeveel kaarten Alonso\'s komst verkocht heeft.

              C) Belangrijkste is nog wel, who cares? Hij wordt geen coureur maar adviseur. Ik mag toch hopen dat ze hem in ieder geval een sponsoring contract geven.

              • + 0
              • 7 sep 2009 - 14:32
  • Nou vanaf vanavond maar elke avond een gebedje doen voor het slapengaan dan. Hoop dat hij terugkeert en dan Raikkonen en Alonso bij een ander team samen..... (keep on dreamin, i know)

    • + 0
    • 4 sep 2009 - 16:16
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Nee, een echte terugkeer geloof ik geen zak van. En die adviseurs rol vind ik maar vaag. Gewoon samen met Fisichella test-coureur worden van Ferrari. Die hebben niet zo heel veel te doen door testverbod (het blijft z\'n persioen hè...), maar op die manier kan ie wel op z\'n tijd ff spelen met een F1 wagen en (het belangrijkste) echt goede input geven.

    • + 0
    • 4 sep 2009 - 16:38
  • Kevin

    Posts: 5.397

    MS moet gewoon adviseren en dicht bij ferrari blijven. En wie weet zien wij in de toekomst schumacher wel terug als teambaas.

    • + 0
    • 4 sep 2009 - 22:44
  • Tuur

    Posts: 154

    Tja dat hij terug achter het stuur kruipt lijkt me sterk. Ik zou het niet erg vinden whaahaha , Schumi en Alonso in 2010 het moet niet veel gekker worden. Ben wel benieuwd wat hij dan voor functie zou willen hebben bij Ferrari . Hij heeft al vaker aangegeven dat hij niet de Baas wil zijn , dus wat dan ?
    Zeker zou ik Shumi niet laten gaan want zoals weer bewezen hij maakt nog steeds veel indruk op veel fans en coureurs.

    • + 0
    • 4 sep 2009 - 23:13
  • f60

    Posts: 1.725

    En daar komt patrick aangestoven met een grafiekje aantal verkochte kaartjes per tijdseenheid om aan te tonen dat Schumacher niet zijn beste vriend is.

    • + 0
    • 6 sep 2009 - 11:22
    • Ik was niet degene die met die cijfers kwam. Ik help alleen even met het beter interpreteren ervan.

      Als jij nou ook eens een keer probeerde om wat nuttigs bij te dragen in plaats van die eeuwige one-line afzeik reacties ...

      • + 0
      • 6 sep 2009 - 16:28
    • f 1

      Posts: 303

      Ben het niet vaak met je eens .Maar dit is een goeie

      • + 0
      • 6 sep 2009 - 18:49
  • Hangt er blijkbaar vanaf wat je omhoog schieten noemt. Een paar duizend kaarten op enkele tienduizenden vindt ik niet echt schokkend.

    De kaartverkoop lag vrijwel stil omdat Alonso mogelijk niet zou komen. Dat is toch wel een iets groter effect.

    Dan heb je het trouwens ook meer over iets wat voor een sponsoring deal van belang zou zijn. Zie eerlijk gezegd niet wat het ermee te maken heeft of Schumacher voor een paar miljoen per jaar als adviseur bij Ferrari zou moeten blijven werken.

    • + 0
    • 6 sep 2009 - 21:13
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Ik zie M. Schumacher niet meer terugkeren als rijder bij Ferrari. Volgend jaar maar een kijken wie Raïkkönen\'s teamgenoot is/wordt/blijft bij de Scuderia.....

    • + 0
    • 7 sep 2009 - 11:33

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar