user icon

Fernando Alonso: "Ik weet niet waar ik in 2010 rij"

  • Gepubliceerd op 03 sep 2009 13:29
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso heeft nog geen idee voor welk team hij volgend seizoen rijdt. De tweevoudig wereldkampioen staat nu nog onder contract bij Renault, maar zijn naam wordt veelvuldig in verband gebracht met een overgang naar Ferrari. Tegenover The Canadian Press laat de Spanjaard blijken het zelf nog niet te weten.

“Iedereen denkt dat ik verander van team, maar zelf heb ik daar nog niets over gezegd”, begint Alonso. “Ik weet niet waar ik in 2010 rij. Het is afwachten en dan zien we wel. Ik heb in elk geval geen probleem met de motivatie. Ik ben gespannen en wil elke keer zo snel mogelijk weer in de auto kruipen om te vechten en het goed te doen.”

“We hebben ook niets afgesproken over een minimaal aantal punten om met elkaar door te gaan of iets dergelijks. Zonder resultaten zakt logischerwijs alles in een team. Ik ken coureurs die racen, hun koffers pakken en dan meteen weggaan. Zo zit ik absoluut niet in elkaar. Ik ben een completere coureur dan toen ik kampioen werd en als de kans zich weer voordoet ben ik er klaar voor. Ik wil opnieuw die wereldtitel winnen. Ik geef nooit op.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Bij Renault nog een jaar door en daarna een ander team,

    • + 0
    • 3 sep 2009 - 13:31
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Lijkt mij niet de meest logische keuze, nu met dit schandaal en de aanhoudende geruchten over een vertrek van het merk.

      Ferrari is mogelijk, maar wat doet Raikonnen? Rally\'en? F1? Misschien McLaren. Lijkt nogal onwaarschijnlijk. Blijft er weinig anders over denk ik. Of misschien Force India? Die nu laten zien dat ze op snelle circuits kunnen winnen XD

      • + 0
      • 3 sep 2009 - 13:45
    • sanderndk

      Posts: 586

      Dat heet misgunnen,iedereen weet dat dat de logische stap is, heeft al veel te lang geduurd.

      • + 0
      • 6 sep 2009 - 14:41
  • Het valt me op dat Renault best lang door kan rijden met een mindere hoeveelheid brandstof dan de andere teams. Dit kan wellicht een voordeel zijn, betrekking hebbende op het verbod op bijtanken volgend jaar. Aangezien er aan de rest van de auto (lees: regels) verder weinig verandert, zou Renault best wel eens een betere keus kunnen zijn dan Ferrari (allemaal speculaties, I know!).

    • + 0
    • 3 sep 2009 - 13:39
  • Tuur

    Posts: 154

    Lijkt mij niet dat Alonso nog een jaar daar blijft , een ruil met kimi zou nog wel kunnen . Kimi heeft al meerdere keren aangegeven dat hij nog niet wil stoppen met F1 .
    Vreemd daar aan is dat kimi ook al eens heeft aangegeven dat Ferrari zijn laatste team is .
    Denk dat na dit weekend wel meer duidelijk zal zijn . Nog even afwachten en speculeren dan maar .

    • + 0
    • 3 sep 2009 - 14:39
  • de chief

    Posts: 62

    Alonso gaat gewoon naar ferrari en kimi gaat lekker rally rijden.

    • + 0
    • 3 sep 2009 - 20:55
  • Alonso gaat lekker wielrennen en Raikkonen blijft bij Ferrari.

    • + 0
    • 3 sep 2009 - 21:20
    • mbjkrab

      Posts: 323

      Ik kan me daar prima in vinden! ;-) Massa dan naar Renault en Vettel naar Ferrari. Is dat probleem met die Renault motoren bij Vettel ook meteen opgelost!

      • + 0
      • 4 sep 2009 - 10:21
  • oebidoebi

    Posts: 632

    ik denk dat alonso naar mclaren gaat.
    er is wel wat veranderd bij mclaren mercedes.

    • + 0
    • 3 sep 2009 - 21:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar