Trulli: "Spa heeft het beste, maar ook het slechtste!"
- Gepubliceerd op 28 aug 2009 10:42
-
9
- Door: Danny Sosef
Trulli: "Spa-Francorchamps. De naam is mooi maar het zeven kilometer lange circuit is nog mooier. Hoge snelheidsbochten, hoogteverschillen, Eau Rouge... dit is het meest fantastische circuit ter wereld om op te mogen racen met een Formule 1-wagen!"
Toch is er ook een keerzijde volgens de Toyota-coureur: "Dit is het beste circuit ter wereld, maar het slechtste weer ter wereld is ook hier te vinden. Als het hier regent, komt er flink veel water naar beneden. En als je pech hebt, regent het op het ene deel van het circuit en is het andere deel droog."
Momenteel is de eerste vrije training ook onderbroken door een flinke regenbui.
Trending nieuws
-
'Red Bull weigert Monaco-trofee aan Alpine te geven'
Het lijkt er sterk op dat het team van Red Bull Racing de beker van Isack Hadjar uit Monaco nog niet heeft overgedrag...
15 jun 2026 16:09 -
Verstappen zucht na nieuwe FIA-plannen: "Liever dat dan deze onzin"
Max Verstappen is redelijk tevreden met de aangekondigde aanpassingen aan de motorregels. Verstappen is een uitgespro...
15 jun 2026 16:46 -
Wolff blij voor Hamilton: "Misschien komt het door Kardashian"
Toto Wolff heeft met warme woorden gereageerd op de eerste Grand Prix-overwinning van Lewis Hamilton voor Ferrari. De...
15 jun 2026 17:22 -
Ferrari-president bedankt Hamilton na eerste zege: "Emotioneel moment"
De eerste overwinning van Lewis Hamilton in Ferrari-kleuren heeft ook binnen de hoogste regionen van het Italiaanse m...
15 jun 2026 18:46 -
Formule 1 wil Alonso behouden: "We hebben helden nodig in de sport"
Stefano Domenicali heeft zich lovend uitgelaten over Fernando Alonso. De Formule 1-baas ziet de tweevoudig wereldkamp...
15 jun 2026 18:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 4.951
Ben het helemaal met hem eens. En denk ook eens aan de oude Nurburgring. Daar heb ik het bij een toerwagenrace eind jaren \'70 meegemaakt dat men startte maar \'boven\' in het circuit vast liep in de zojuist daar gevallen sneeuw!
Posts: 10.089
ik vind het juist wel mooi, zo groot circuit, maakt het spectaculairder voor de fans, tegenwoordig is elk circuit die ontworpen word togh maar ongeveer 5,6 km lang,
een circuit van 9kilometer lijkt me mooi, en dan een beetje SPA, Monza, Monaco en Hungaroring in het circuit,, beste combinatie, dat is mooi man!
Posts: 1.725
\"Spa-Francorchamps is het op twee na meest gebruikte circuit in de geschiedenis van de F1. Alleen Monza (volgende maand 58x) en Silverstone (twee maanden geleden 43x) staan nog hoger op de ranglijst.\"
\"Nog iets opvallends: wie wint in Francorchamps, is of wordt meestal wereldkampioen. Alle groten der aarde wonnen er zelfs meermaals: Michael Schumacher (6x), Ayrton Senna (5x), Jim Clark (4x), Juan-Manuel Fangio (3x), Damon Hill (3x) en Kimi Räikkönen (3x).\"
Posts: 2.567
Bij\"Spa-Francorchamps McLaren heeft meer overwinnen dan Ferrari!!!
Posts: 1.725
McLaren 10 overwinningen
Ferrari 11 overwinningen
Posts: 985
en.wikipedia.org/wiki/Belgian_Grand_Prix
Volgens mij is het gelijk. Inclusief de nepoverwinning van vorig jaar.
Posts: 1.725
Het is echt niet gelijk.
11-10 voor Ferrari.
Posts: 1.725
McLaren: 68, 87, 88, 89, 90, 91, 99, 00, 04, 05
Ferrari: 52, 53, 56, 61, 66, 96, 97, 01, 02, 07, 08
Posts: 985
Je hebt gelijk. Ik kan blijkbaar niet tellen.