Badoer vraagt om geduld
- Gepubliceerd op 22 aug 2009 17:28
-
43
- Door: Kees Schooneman
Badoer kwalificeerde zich als laatste, bijna drie seconden achter Jensen Button die de eerste kwalificatie sessie de snelste coureur was. Badoer moest overigens anderhalve seconde toegeven op de eerst volgende man voor hem Jaime Alguersuari.
Voor de Italiaan is het zijn eerste Grand Prix sinds 1999. Badoer zegt dat hij nog moet wennen aan de baan en de auto.
Het ging zoals ik had verwacht. Ik word er alleen een beetje moe van om steeds weer te zeggen dat het de eerste keer in tien maanden tijd is dat ik in een Formule 1-auto rijd. Deze baan is overigens compleet nieuw voor mij en het is een vrij lastige baan. Het ging vandaag dus ongeveer zoals we verwacht hadden. Ik moet zoveel mogelijk rijden zodat ik mij comfortabel voel in de auto. Ik vraag jullie om geduld, ik ben namelijk niet een robot of superman. Ik ben een mens en ik heb tijd nodig om snel te worden, aldus Badoer.
De Ferrari-coureur zegt dat vandaag slechts als een test wordt beschouwen.
Ik weet zeker dat het snel beter zal gaan. Ik was een jaar terug sneller, maar ik moet mij goed voelen in de auto. Ik moet gewoon nog even wennen. Voor mij was dit slechts een test om de auto te leren kennen.
Natuurlijk wil ik niet laatste worden, maar het was wel al de verwachting. We hadden zeker niet verwacht om door het eerste kwalificatie deel te komen. Ik ben niet blij, maar ik ben wel tevreden dat ik de baan en de auto weer beter heb leren kennen.
Tot slot zegt Badoer dat het in Spa volgend weekend beter zal gaan: Spa kan ik al en hopelijk kan ik de auto ook na de race van morgen, dus ik heb er vertrouwen in dat het volgende week stukken beter gaat.
Trending nieuws
-
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.671 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (43)
Login om te reagerenPosts: 338
Wat nou geduld. Badoer rijdt dit weekend record naar record. Eerst is hij de eerste Ferrari-coreur die zich als laatste kwalificeerd (zonder straf of technische problemen) en dan rijdt hij ook nog in één weekend 4x te hard door de pitstraat. Man die man moet zich gewoon doodschamen, hou de eer aan jezelf en geeft de auto aan iemand die er wel wat mee kan.
Posts: 507
zet er alstjebliefd een ander in dit is echt waardeloos voor ferrari
er loopt echt wel wat beters rond dit is een schande een goede testrijder maar meer ook niet
Posts: 11.414
Geduld hebben we wel nodig ja. Het duurt zo lang voordat Badoer zijn rondje gedaan heeft ...
Posts: 7.177
Haha.
Maar hij is echt langzaam pfff...
Posts: 222
Wennen aan de auto dat zou best kunnen maar om dan ronde na ronde je lijn niet te kunnen vinden. Elke keer bij de laatste bocht miste hij de lijn heel erg ruim. Hij heeft een jaar niet gereden ok maar ik vond dit wel heel klungelig overkomen.
Denk dat als schumacher met zijn nek een rustiger tempo zou rijden om zijn nek niet teveel te belasten dat hij nog sneller zou zijn dan dat badoer was vandaag. Maar goed we shall see tomorrow.
Posts: 10.412
beschamend voor Ferrari deze man. een grosjean rijd hem finaal om de oren.
Posts: 1.503
Ik verwacht anders wel dat hij het is Spa velen malen beter gaan doen! Morgen de auto echt leren kennen en Spa is toch een bekende baan en ook voor hem (lijkt mij). Ik had niet veel verwacht van hem, maar dit is wel ongeveer hoe ik hem had voorgesteld bij de 1e race. Het is denk ik na Monaco de moeilijkste circuit om een F1 te leren kennen. Grosjean had het geluk dat hij het circuit nog wel van vorig jaar kon.
Maar we zullen morgen zien wat hij gaat presteren, maar hij word geen laatste (zullen vast wel uitvallen...)
Posts: 2.250
Hier zijn geen excuses voor mogelijk... Hij heeft 1 jaar geen F1 gereden, wel, collega Alguersari heeft nog maar 1 weekend achter de rug, en rijdt je nog om de oren met een veel minder goede wagen. Om nog maar te zwijgen over Grosjean, die ook meer dan 1 jaar moest wachten. Je kan het gewoon niet, misschien dat je inderdaad in Spa wat beter bent, maar van die laatste plaats kom je niet meer.
Posts: 10.412
was gene toch geen betere keus?
Posts: 11.414
Badoer heeft in zijn hele carriere (dat was ergens in de prehistorie van de F1) nog geen enkel punt gescoord.
Als je die \"ghost car\" vergelijkingen zag met Badoer dan leek het wel of hij nog nooit in een race auto had gezeten. Die lijn van Badoer sloeg echt helemaal nergens op.
Je vraagt je af of het wel zin heeft gehad om deze man als testcoureur rond te laten rijden.
Laatst hadden we ook al een discussie over de snelheid van de F2007. Badoer had in juli 2007 een snelste tijd van 1:21.847 terwijl Massa een dag later met dezelfde auto een 1:20.194 neer zette. Badoer was toen dus ook gewoon al zoveel langzamer.
Posts: 121
\"Badoer vraagt om geduld\"$
Ik word echt ziek van deze man (als Ferrarista)
Jongens waar zijn jullie toch mee bezig????
Posts: 210
Ik vraag me af hoe vaak die morgen gedubbeld gaat worden, tenminste als die hem uit rijdt ?
Maar ik vond dit Ferrari onwaardig.
Posts: 2.195
ik snap echt niet dat mensen hem vergelijken met Grosjean. Grosjean heeft dit jaar elk weekend geraced in de GP2, dus met zijn race-pace zit het wel goed. Badoer daarentegen heeft superlang niet gereden , in welke klasse dan ook ...
maar het is idd wel waar dat hij sneller moet gaan , want dit is wel erg slecht
Posts: 79
tja grosjean en alguesari, deden het inderdaad gelijk beter en hebben toch nooit gereden op valencia dacht ik. toch weet ik niet of je een competiecoureur met een testcoureur kunt vergelijken. Deze werken in hele andere omstandigheden. ik heb wel een interresant clipje gevonden op youtube, als ie er nog staat dan. je ziet dat badoer een andere lijn neemt vergeleken met kimi. kimi is op dat stukje van het circuit gelijk sneller. www.youtube.com/watch?v=jhRXL6hzj_Q
Posts: 1.503
Beiden hebben al op het circuit gereden hoor, Alguersuari met een F3 en Grosjean met een GP2. Alle twee in 2008, Alguersuari had trouwens de aller eerste race op dit circuit gewonnen.
Posts: 2.567
Wat Kinderreactie daarboven!!!!
Stel als MS had geen last van zijn nek en deze posite rijdenP20?? die man is gewoon mensen als wij!!!!!
A.U.B ,HOU OP MET ZEUREN !
Posts: 1
2009 FORMULA ONE SPORTING REGULATIONS 19.1 a zegt \"During a season each team will be permitted to use four drivers.\"
Kimi, Massa en Badoer maakt drie en daar kan dus nog maar 1 coureur bij.
Mijn gedachte is dit, hopende op een magistraal herstel van Schumacher zetten ze nu de uiterst loyale Badoer in tot Schumi\'s rentree.
Coureurs van hoger niveau zoals Fisichella zouden niet accoord gaan met een dergelijke vage afspraak en zouden zekerheid willen om het seizoen daar uit te mogen rijden.
Badoer daarintegen is als een marionette en doet wat ze willen. Ferrari gokt dus op een herstel van hun kampioen.
Blijft speculatie natuurlijk, maar ik kan me geen andere reden bedenken waarom ze anders Badoer inzetten ipv de veel betere en beschikbare coureurs
Posts: 69
ik ben in staat om hem morgen persoonlijk uit die auto te schoppen ,wat een circus voorstelling is dit
als dit nou de ferrari test coureur is weten we gelijk waar we de problemen van ferrari moeten zoeken
er uit met dat kr**g en zet er een coureur in die wel met een ferrari overweg kan (des noods verstappen die is nog vele malen sneller)
Posts: 11.414
@racefan08,
Die lijn vergelijking was toch ook gewoon al op TV? Of laten ze die bij RTL niet zien?
Posts: 115
@cobus
Beetje zielige reactie cobus.
Natuurlijk is het niet top maar verstappen zou zo\'n Ferrari niet eens van z\'n plaats krijgen. Misschien zou je het zelf eens moeten proberen.
Deze jongen heeft ook z\'n aandeel gehad in succesen van Ferrari.
Posts: 696
Hm,
Kennelijk heb je geen weet van Le Mans, Jan???
Daar deed Verstappen het niet al te verkeerd hoor. Of ben je ook een van die zielige flauweriken met jullie supergrappige grindbak-grappen?!?
Verstappen had mss. ook geen toptijd gereden, maar ook niet stijf achteraan gereden!!!
ONTOPIC;
Wat ik verbazend vind, is dat lui als Webber nu wel opeens hun mond houden over Badoer, terwijl ze \'uit hun nek kletsen\' over Alguersuari!!!
Webber zei toch dat de F1 geen leerschool is?!? Dus dan is er ook geen ruimte voor een \'test\' of wat Badoer ook trachtte te zeggen.
Hopelijk geeft Badoer we lflink gas in de race...
Posts: 63
Pooeh, ik had een heleboel verwacht, maar ik had nooit verwacht dat er een Ferrari F60 als rijdende chicane op het circuit zou rijden. Best nasty.
Eerste en enige race voor Badoer? We zullen het zien in Belgique.
Posts: 11
Ferrari zou Piquet mee moeten nemen naar Spa.
Misschien dat sr. wel het stoeltje kan huren voor zijn zoon nu Badoer slechter rijdt dan jr. ooit heeft gedaan. Hij wil de kans om zich te bewijzen, dit zou nogeens een kans zijn.
Posts: 866
En iedereen die nu nog beweert dat Ferrari het Badoer had moeten gunnen i.p.v. Schumacher.....Snap dat ie ff moet wennen.Maar dit gaat echt de boeken in als de grootste fout die Ferrari de afgelopen 50 jaar gemaakt heeft...
Posts: 5.792
Badoer kan maar het beste zijn tijd nuttig maken door test programma`s af tewerken .Want dit kunnen ze toch niet serieus menen.dus laat hem inplaats van racen testen tijdens de race`s en trainingen dan zijn ze volgend jaar weer wereldkampioenkandidaat met alonso achter het stuur
Posts: 2.250
Bij BBC zeiden ze gisteren dat het een goed idee zou zijn om Piquet een kans te geven. Om hem even te laten racen in een andere omgeving dan Renault.
Voor de rest blijft Badoer gewoon niet racewaardig. Ik kan het nog altijd niet vatten dat Badoer 1,5 sec moet toegeven op een Toro Rosso met daarin een rookie, die nog maar in zijn 2de race zit.
En Cobus, Verstappen is om 3 sec toe te geven op Alguersari, uit chauvinisme schuiven jullie altijd Nederlanders naar die stoeltjes, maar uiteindelijk zijn die ook niet goed genoeg. Alleen Schumacher, Bourdais of zelf Piquet waren waardige vervangers geweest.
Posts: 69
@ jan
ja jan en de zon heeft ook z\'n aandeel in de succesen van ferrari zo lus ik er nog wel meer
hij is toch een coureur altans daar word hij voor betaald
een test coureur die na zo veel jaren rijden de ervaring diend te hebben maar niet eens de juiste race lijn kan houden is in mijn ogen geen coureur die in deze klasse thuis hoort
we zullen zien hoe het afloopt maar ferrari gaat op deze wijze zeker niet verder tot massa terug is
( ps ik ben timmerman en geen auto coureur)
Posts: 3.007
Ik vraag me af waarom Bourdais geen optie is geweest...
Posts: 11.414
Ferrari krijgt het nu wel heel moeilijk. Ze kunnen Badoer weer vervangen, maar dat is dan wel meteen hun laatste coureur voor dit seizoen (maximum is vier). Die laatste optie moet dan dus wel zeker een goeie zijn.
Posts: 1.748
Maar ze mogen toch 4 coureurs gebruiken dus als Massa terugkomt zit hij er toch weer???
Posts: 11.414
Ja, maar de volgende coureur die ze proberen is dus de laatste nieuwe. Met die 4 coureurs moeten ze het dan doen. Als dus de volgende coureur weer tegenvalt dan zitten ze daar aan vast (tot Massa terug komt)
Posts: 64
Die lijnvergelijking is wel leuk, maar denk ik niet realistisch want als je goed kijkt zie je Badoer in de bocht ineens nog even naar links sturen. Lijkt me niet dat ie dat ronde na ronde doet.
Posts: 2
hahahaha had het niet gezien ..maar 4x te hard door de pits ...:) lukt mij al1 op de Ps2 :D:D:D wat een sukkel .. laat hem eerst maar s achter de simulator plaatsnemen....
Posts: 11.414
Is Badoer al binnen?
Posts: 7.177
Nope nog steeds bezig
Posts: 696
@Patrick en Jermaine,
ROFLOL!
Maar serieus, OMG Badoer!!!
Zag je het gezicht van Schumi toen Badoer Grosjean voorbij liet na die pitstop?!?
Volgens mij wilde Schumi toen acuut zelf in die wagen springen, hahaha!
Posts: 770
viel mij ook op, Schumachers gezicht sprak boekdelen...
neh dat met Badoer wordt echt niks meer, dr moet echt wat anders gebeuren. crisisberaad bij Ferrari.
Posts: 36
Kort en Krachtig....de keuze van Ferrari om Badoer achter het stuur de laten plaatsnemen heb ik vanaf het eerste moment al niet zien zitten.
Wat mij betreft zijn er maar 2 mogelijke kandidaten geschikt om Massa te te vervangen. Natuurlijk is Schumacher de heilige graal maar toen het nieuws bekend werd dat Massa niet meer kon rijden hoopte je op Schumacher maar je rekende er niet op. De twee kandidaten zijn in mijn ogen: (bij gebrek aan beter)Bourdais en Piquet.
Posts: 11.414
Het is eigenlijk wel bizar dat Ferrari geen behoorlijke reserve klaar heeft staan. Geef je zoveel geld uit om die auto\'s te laten racen en dan heb je er geen coureur voor.
Vraag me af of dat nu bij alle teams nu zo slecht geregeld is.
Posts: 277
een recente winnaar van Le Mans lijkt me een meer dan behoorlijke reserve... alleen moet je die dan wel in de auto plaatsen
Posts: 11.414
Gene heeft anders ook al jaren niet in een F1 auto gezeten en ook daarvoor is het nooit echt een topper geweest. Anders had hij wel voor een F1 team gereden.
Of die Le Mans prestatie nou zoveel zegt vraag ik me ook af. Het zijn 3 rijders samen in een team. Was Gene dan de snelste van die 3? Ze zaten ook in veruit de snelste auto en hun auto was dan de langzaamste van de Peugeots. Wel met het minste technische problemen, maar toch.
Posts: 1.650
Ben ook geschrokken van hoe slecht het Badoer is vergaan maar zou het niet kunnen dat Ferrari geen \"pottenkijkers\" wil en Badoer gewoon laat testen om de auto van volgend jaar \"voor te bereiden\" ? Of gaat men ervan uit dat Michael vooralsnog toch eerder terugkomt ?
Posts: 1.748
Hoe nou geduld je snelste raceronde was een 1:40.590 en die van Kimi was 1:39.207 dat is wel een groot verschil en die lijnen van hem kloppen ook niet.