user icon

Brabham: "Webber kan dit jaar de wereldtitel voor zich opeisen"

  • Gepubliceerd op 12 aug 2009 16:27
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-rijder Mark Webber heeft zichzelf de afgelopen races opgeworpen als serieuze titelkandidaat. De Australiër verkleinde de afgelopen drie races het gat naar leider Jenson Button met vijftien punten. Dat is ook zijn landgenoot en drievoudig wereldkampioen Jack Brabham niet ontgaan.

Brabham ziet Webber de titel nog winnen dit jaar. “Ik geloof absoluut dat Mark het in zich heeft om dit seizoen het wereldkampioenschap te winnen, als zijn auto maar heel blijft. Het is geweldig om hem nu bezig te zien, hij staat er goed voor. We hebben Mark altijd heel erg aangemoedigd en het is leuk om te zien dat hij het nu prima doet”, aldus de oud Formule 1-coureur tegenover persbureau AAP.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ik ook en webber heeft ook een top seizoen dit jaar. hij gaat het gewoon worden en hij verdiend het!

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 16:58
  • waylon

    Posts: 2.257

    Dat is koffiedik kijken.Je kan net zo goed naar een waarzegger op de kermis gaan.Zo zijn er nog wel een paar die kampioen kunnen worden.De nieuwswaarde van deze uitspraak is zero.

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 17:04
  • rchorus

    Posts: 880

    Ben het absoluut met Brabham eens. Webber heeft laten zien zoveel constanter te zijn dan Vettel en Barrichello. Hij weet zich uit de problemen te houden, op die beuk in Duitsland na, en zijn tempo is goed.

    Button is natuurlijk ook steengoed bezig, maar als de trend de laatste drie races is ingezet, dan vrees ik dat die hele voorsprong als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 17:30
  • Diablo

    Posts: 121

    Hoop het echt niet !!!
    dan liever Button , is mij sympatieker ...
    en verdiend het volgens volgens mij meer .
    Daarbij is dit het jaar dat ze moeten profiteren want vanaf volgend jaar zal het al Ferrari en McLaren zijn wat de klok slaat !
    Mijn Idee

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 18:09
    • Nou lieve Webber. Ik bedoel eerst vond ik button goed maar daarna ik weet niet kreeg hij ook dat arrogante gevoel. En daarna zegt ie ook nog dat hij de beste is. Maar Bari doet het nu langzamer beter lijkt het op. Volgens mij hoe langzamer de wagen hoe beter bari.

      Ik vind webber meer klasse hebben. Maar we zullen zien

      • + 0
      • 13 aug 2009 - 07:01
  • @Diablo,
    Sympathiek of niet, naar mijn mening kan ik \'Webber de Kwebbel\' als WK moeilijk voor ogen houden. Of Button het meer verdiend? Als je kijkt naar zijn sh*t van de afgelopen jaren wel en hij bleef trouw aan Honda/BrawnGP, hoewel hij naar Renault had gekund!

    Ik zie liever een Vettel of Button als WK, dan Webber of (God verhoedde het) Barrichello. De laatste twee praten/kletsen naar mijn smaak iets te veel.

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 22:28
  • Diablo

    Posts: 121

    FrankypankyV8,
    ge haalt de woorden uit mijn mond ,
    +1

    • + 0
    • 12 aug 2009 - 22:37
  • Bartman325

    Posts: 6

    Button verdiend de wereldtitel het meest. Hij is al jaren een goede coureur maar heeft meestal pech dat hij een net niet auto heeft. en de afgelopen 2 jaren heb ik nog meer respect voor hem gekregen, want ieder ander coureur zou bij dat team zijn weg gegaan.

    nu heeft ie eindelijk een goede auto, hoewel de afgelopen paar races ze een beetje ingezakt zijn. maar ik ben ervan overtuigd dat button het gaat redden. Vettel 2 en webber 3.

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 08:21
  • Denk het niet, Webber heeft op mij altijd de uitstraling gehad van een goed coureur en een aardige jongen, maar net niet dat beetje extra op de momenten dat het moet, dus wordt het Vettel , voor Button zie ik geen kans meer daar ze steeds verder weg zakken en er geen geld is om de auto te upgraden. Ze hebben die auto gekocht Honda toen hij race klaar was voor het nieuwe seizoen, maar Honda had natuurlijk geen update klaar liggen voor 8 maanden later, als dat namelijk wel zo was dan had Brawn die Honda nooit voor 1 euro kunnen kopen maar waren ze lekker zelf verder gegaan.

    • + 0
    • 13 aug 2009 - 09:25

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar