user icon

Romain Grosjean voert rechte lijn-test uit voor Renault

  • Gepubliceerd op 30 jul 2009 13:32
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Romain Grosjean lijkt geprepareerd te worden voor een racedebuut in de Formule 1 bij het team van Renault. De GP2-coureur is al testrijder bij de Franse renstal en is de voornaamste kandidaat om Nelson Piquet te vervangen als Renault de Braziliaan aan de kant zet.

Zover is het nog niet, maar de relatie tussen Piquet en zijn teambaas Flavio Briatore is op een dieptepunt aanbeland na een woordenwisseling. Renault liet Grosjean op het vliegveld van Duxford in Cambridgeshire een rechte lijn-test uitvoeren, mogelijk om alvast te wennen aan de auto voor het geval dat het team hem tot racecoureur promoveert.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.778

    De rechte lijn test stond al een tijdje in de planning, omdat ze een grote stap willen maken komende race. Maar waarschijnlijk zal Romain ook wel mogen starten komende race.

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 13:42
  • kan hij nog een paar races rijden voor renault want dit las ik op de nos site :

    Zo sloot de Franse automaker Renault het eerste halfjaar af met een verlies van 2,7 miljard euro. In dezelfde periode van vorig jaar werd anderhalf miljard euro winst gemaakt.
    Het verlies is groter dan verwacht. Renault heeft enkele fabrieken gesloten om de voorraden onverkochte auto\'s niet te laten oplopen.
    Met andere woorden ik hoop dat ik het mis heb maar ik denk dat dit ook het laatste jaar is voor Renault in de F1. Lijkt mij sterk dat ze blijven en miljoenen blijven pompen in de sport. Ze gaan al fabrieken sluiten dus saneren zal wel niet lang meer duren bij Renault.

    Maar ik hoop dat ik het mis heb maar moest het wel eventjes kwijt

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 13:46
    • Goed punt Gerard,maar natuurlijk geld dit voor alle automerken...voor Renault is de Formule 1 marketing technisch zeer interresant (zie het wereldwijd i.p.v. ons kikkerlandje) Er is niet 1 automerk wat echt goed verkoopt wat in de f1 actief is...dus het word crissis uitzingen...

      • + 0
      • 30 jul 2009 - 14:10
  • en het team raakt natuurlijk ook ING kwijt als sponsor

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 14:06
  • Romain Grosjean welkom in de wereld van f1 als rijder bij renault. dag Nelson!

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 14:35
    • renzo

      Posts: 929

      Waarschijnlijk ben jij een van de vele die Grosjean over een race of 4 alweer betiteld als F1 onwaardig, ik hoop het niet voor Grosjean dat hij hetzelfde lot ondergaat als Piquet, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat Grosjean sneller zal zijn dan Piquet.

      • + 0
      • 30 jul 2009 - 16:02
  • Ik vindt alle commentaren schattig en Nelson niet een hele goede coureur maar evenmin een slechte. Wat is nu de zin om coureurs haverwege een seizoen te vervangen. Als je nu een supertalent in de startblokken hebt voor volgend jaar dan zie ik er nog iets in (zoals Vettel en Kubica) maar verder....Bourdais en Piquet was het functioneren van bekend en stabiel. Geen enkele reden om te vervangen. En door nobodies. Zullen eerder schade aanrichten dan goeddoen. Daarnaast is er nog de vraag of er een volgend jaar is voor Renault. Er gaan allang geruchten dat er al een rijke rus klaar staat om het team over te kopen. BGP deel 2 (zo niet deel 3 als er nog iets met Sauber gebeurd). Jammer maar helaas. Toch weer tijd voor prive teams met als core business F1 denk. God, waar is de tijd van Jordan e.d.........

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 15:08
  • @ alonso fan --> Ik zal niet te snel \"dag Nelson\" zeggen......

    Something interesting:
    twitter.com/NelsonPiquet
    Fiquem ligados nas noticias sobre F1. Muita coisa vai acontecer. Muita coisa um tanto... Nova!
    Stay aware of Formula 1 news. A lot of things are gonna happen. A lot of things somewhat... New!

    twitter.com/flaviogomes69 (Flavio Gomes is a famous motorsport journalist in Brazil)
    SuperNova + Piquet pode dar equipe nova na F-1. Fiquemos atentos.
    Supernova + Piquet can join forces for a new team in F1. Let\'s stay aware.

    Piquet in Supernova/Piquet F1 in 2010?

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 15:36
    • renzo

      Posts: 929

      Kijk dat bedoel ik, zou goed nieuws zijn. Maar heeft Supernova het recht volgend jaar aan de start te verschijnen ?

      • + 0
      • 30 jul 2009 - 16:00
  • Lol, moet papa weer de rekening gaan betalen om zoonlief in de F1 te krijgen.

    Over \"pay drivers\" gesproken

    • + 0
    • 30 jul 2009 - 18:59
    • renzo

      Posts: 929

      Wat is er mis mee ? Ergens moet het geld vandaan komen. Wat dacht je hoe Senna in de F1 kwam ? Had die ook geen rijka pa ?

      • + 0
      • 30 jul 2009 - 21:26
  • renzo

    Posts: 929

    Als je hem als teamgenoot wilt verslaan, moet je in een team terechtkomen dat jou en Michael gelijk behandelt, zodat je dezelfde kansen en mogelijkheden hebt. Dat is nog nooit gebeurd.

    Een mooi stukje wat Herbert zegt over Schumacher. Hetzelfde geval is het nu bij Renault. (hetzelfde team als toen, dezelfde manager en een 1e coureur waarom alles draait). Een 2e rijder heeft daar geen kans.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 08:32
    • Maximo

      Posts: 6.778

      Piquet zou kunnen beginnen met eens 2 race weekenden in de kwalificaties en de race niet naast de baan te staan. Dat heeft namelijk niets te maken met minder snelheid, maar met te weinig concentratie op kunnen brengen voor een heel F1 weekend.

      • + 0
      • 31 jul 2009 - 16:32
    • Herbert zegt helemaal nergens dat hij geen kans kreeg. Wat Herbert zegt is dat hij Schumacher niet (meer) kon verslaan nadat hij Schumacher\'s telemetrie niet meer mocht inzien.

      Kortom Herbert was gewoon in zijn eentje niet snel genoeg. Nogal een vreemd argument als je het mij vraagt.

      Precies hetzelfde probleem heeft Piquet. Hij is gewoon niet snel genoeg. Hij is gemiddeld 8 tienden langzamer. Een heel enkele keer zal dat aan een update van 2 a 3 tienden gelegen hebben, maar dan zit je nog steeds op een gemiddelde van 7 tienden.

      Dat is gewoon teveel. Dat heeft niets met tweede rijder zijn te maken.

      • + 0
      • 2 aug 2009 - 17:04

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar