Villeneuve maakt mogelijke comeback bij USF1
- Gepubliceerd op 27 jul 2009 15:38
-
19
- Door: Danny Sosef
Bronnen uit Italië melden aan de redactie van F1Today.nl dat de Canadees in had kunnen stappen bij Scuderia Toro Rosso als vervangen voor Bourdais. Villeneuve heeft dit echter geweigerd waardoor Jaime Alguersuari afgelopen weekend zijn debuut maakte als jongste Formule 1-coureur aller tijden.
Voor volgend jaar zou Villeneuve bij USF1 op het verlanglijstje staan, en wel bovenaan zo vertelde Peter Windsor, één van de oprichters van het team. Het nieuwe Amerikaanse Formule 1-team had eerder aangegeven met twee Amerikaanse coureurs te willen werken, waaronder Danica Patrick. Zij heeft echter aangegeven in Amerika te willen blijven.
USF1 is inmiddels ook teruggekomen op haar uitspraken. Het team wil vooral ervaring binnen het team krijgen en met ervaren coureurs werken. Villeneuve is Canadees, ex-wereldkampioen en bovendien een erg ervaren coureur waardoor Villeneuve mogelijk volgend jaar zijn comeback maakt in de Formule 1.
Villeneuve maakte in 1996 zijn debuut voor Williams waarna hij ook nog reed voor B·A·R, Honda, Renault en BMW Sauber.
Trending nieuws
-
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.240 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (19)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
Ik zie liever C.Albers dan Villeneuve!!
Black Book
Posts: 1.825
Albers? Wat heeft die gepresteerd dan? Hij zit bij Kolles LMS ook alweer op de wip vanwege zijn sterallures en zeikgedrag tegen het team.
Albers is done business. Villeneuve is WK heeft ervaring en goed voor de PR. Bovendien heeftie een link met Amerika als Canadees, toch?
CoHaBa F1
Posts: 63
Euh, tegen een molenwiek aangelopen in de buurt van Sneek?
alonso fan
Posts: 10.412
dit is gaaf! villeneuve doet het denk ik goed in de auto\'s van nu. het mooiste vond ik altijd hoe de man smijt met de auto. en met de regels van nu kan dat weer. hoop dat hij weer op de grit staat volgend jaar.
Bob Bobbejaanland
Posts: 164
Yes, Villeneuve weer terug. Schumacher in de Ferrari. Iemand nog een plekje voor Irvine? En nog een teambaas nodig van de naam Jordan. Dan zijn er tenminste weer eens wat kleurrijke figuren terug......
germain
Posts: 1.748
Zou mooi eindelijk weer een persoonlijkheid in de F1 met Kimi en Fernando.
Kaaiman
Posts: 12
Kimi....persoonlijkheid :huh:
Persoonlijkheden in de F1 kan geen kwaad, lopen er nauwelijks rond. Ben wel bang dat ie over zijn top is.
Manon
Posts: 338
Dacht eindelijk van die man af te zijn. Tevens zie ik liever jongere coreurs bij USF1.
Het is geen veteranen formule 1.
Bob Bobbejaanland
Posts: 164
Jij moet topzwaar zijn...liever jonkies dan een ex-wereldkampioen.....
Manon
Posts: 338
Wat moet Villeneuve nou in de formule 1 doen, hij was al opgebrand na zijn wereldtitel, was geen schrim meer van toen. Laat jonge coreurs een kans krijgen, Villeneuve heeft zijn kansen al gehad.
Kimi vs nando
Posts: 36
Is dat niet die coureur die door Heidfeld helemaal zoek is gereden in 2006? Nee, die man heeft helemaal niets te zoeken in f1, heeft een grote bek, maar presteren ho maar.
Mirani
Posts: 3.077
Nee, op het moment dat Villeneuve vervangen werdt, had Villeneuve meer punten dan Heidfeld. Had iets met nationaliteit te maken waarschijnlijk en natuurlijk ook dat ze Kubica zijn debuut wilde geven.
Persoonlijk denk ik dat Villeneuve te oud is en het gewoon niet meer kan. Al hoop ik echt dat hij het goed zal doen. Altijd fan van hem geweest (1994).
renzo
Posts: 932
Als hij echt terugkomt dan is dat een pure publiciteits stunt. Villeneuve is allang over zijn top heen. Ik vond dit totaal ongeloofwaardig.
patrickl
Posts: 11.414
Villeneuve was kwaad dat hij niet mocht racen nadat hij (volgens hem) hersteld was en dat BMW per se Kubica in de auto wilde zetten.
Overigens werd Villeneuve wel degelijk zoek gereden door Heidfeld. Dat zal uiteraard ook wel meegespeeld hebben. BMW zal Kubica hebben willen testen terwijl Villeneuve dat liever niet had.
loekie125
Posts: 25
Zoveel beter was Heidfeld nou ook weer niet in 2006. Als ie al beter was. Ze zaten bij bmw met Villeneuve opgescheept omdat ie nog een doorlopend contract had.........kan me nog herinneren dat Villeneuve destijds al een aantal motoren stuk had en dat ze ineens een bijna nieuwe motor \'per ongeluk hadden laten vallen\' waardoor ie 10 plekken terug moest op de grid. En meer van dat soort ongein. Van mij mag ie het proberen, is in de le mans series ook nog snel, en in eigenlijk elke klasse die hij nog rijd is nog de oude villeneuve te zien. Heeft na 1997 geen eerlijke kans meer gekregen op een goeie wagen imo.