user icon

Villeneuve maakt mogelijke comeback bij USF1

  • Gepubliceerd op 27 jul 2009 15:38
  • comments 19
  • Door: Danny Sosef
Formule 1 wereldkampioen van 1997 Jacques Villeneuve heeft de afgelopen weken openlijk aangegeven graag terug te willen keren in de Formule 1. De Canadees was de afgelopen jaren niet meer actief maar heeft na een periode van rust genoeg ambitie en motivatie gevonden om een comeback te maken.

Bronnen uit Italië melden aan de redactie van F1Today.nl dat de Canadees in had kunnen stappen bij Scuderia Toro Rosso als vervangen voor Bourdais. Villeneuve heeft dit echter geweigerd waardoor Jaime Alguersuari afgelopen weekend zijn debuut maakte als jongste Formule 1-coureur aller tijden.

Voor volgend jaar zou Villeneuve bij USF1 op het verlanglijstje staan, en wel bovenaan zo vertelde Peter Windsor, één van de oprichters van het team. Het nieuwe Amerikaanse Formule 1-team had eerder aangegeven met twee Amerikaanse coureurs te willen werken, waaronder Danica Patrick. Zij heeft echter aangegeven in Amerika te willen blijven.

USF1 is inmiddels ook teruggekomen op haar uitspraken. Het team wil vooral ervaring binnen het team krijgen en met ervaren coureurs werken. Villeneuve is Canadees, ex-wereldkampioen en bovendien een erg ervaren coureur waardoor Villeneuve mogelijk volgend jaar zijn comeback maakt in de Formule 1.

Villeneuve maakte in 1996 zijn debuut voor Williams waarna hij ook nog reed voor B·A·R, Honda, Renault en BMW Sauber.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.154

    Ik zie liever C.Albers dan Villeneuve!!

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 15:43
    • Albers? Wat heeft die gepresteerd dan? Hij zit bij Kolles LMS ook alweer op de wip vanwege zijn sterallures en zeikgedrag tegen het team.

      Albers is done business. Villeneuve is WK heeft ervaring en goed voor de PR. Bovendien heeftie een link met Amerika als Canadees, toch?

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 15:47
    • CoHaBa F1

      Posts: 63

      Euh, tegen een molenwiek aangelopen in de buurt van Sneek?

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 16:00
  • dit is gaaf! villeneuve doet het denk ik goed in de auto\'s van nu. het mooiste vond ik altijd hoe de man smijt met de auto. en met de regels van nu kan dat weer. hoop dat hij weer op de grit staat volgend jaar.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 15:50
  • Yes, Villeneuve weer terug. Schumacher in de Ferrari. Iemand nog een plekje voor Irvine? En nog een teambaas nodig van de naam Jordan. Dan zijn er tenminste weer eens wat kleurrijke figuren terug......

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 15:53
  • germain

    Posts: 1.748

    Zou mooi eindelijk weer een persoonlijkheid in de F1 met Kimi en Fernando.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 16:11
    • Kaaiman

      Posts: 12

      Kimi....persoonlijkheid :huh:

      Persoonlijkheden in de F1 kan geen kwaad, lopen er nauwelijks rond. Ben wel bang dat ie over zijn top is.

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 23:36
  • Manon

    Posts: 313

    Dacht eindelijk van die man af te zijn. Tevens zie ik liever jongere coreurs bij USF1.
    Het is geen veteranen formule 1.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 16:34
    • Jij moet topzwaar zijn...liever jonkies dan een ex-wereldkampioen.....

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 16:48
  • Manon

    Posts: 313

    Wat moet Villeneuve nou in de formule 1 doen, hij was al opgebrand na zijn wereldtitel, was geen schrim meer van toen. Laat jonge coreurs een kans krijgen, Villeneuve heeft zijn kansen al gehad.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 17:08
  • Is dat niet die coureur die door Heidfeld helemaal zoek is gereden in 2006? Nee, die man heeft helemaal niets te zoeken in f1, heeft een grote bek, maar presteren ho maar.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 19:03
    • Mirani

      Posts: 2.962

      Nee, op het moment dat Villeneuve vervangen werdt, had Villeneuve meer punten dan Heidfeld. Had iets met nationaliteit te maken waarschijnlijk en natuurlijk ook dat ze Kubica zijn debuut wilde geven.

      Persoonlijk denk ik dat Villeneuve te oud is en het gewoon niet meer kan. Al hoop ik echt dat hij het goed zal doen. Altijd fan van hem geweest (1994).

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 20:28
  • renzo

    Posts: 929

    Als hij echt terugkomt dan is dat een pure publiciteits stunt. Villeneuve is allang over zijn top heen. Ik vond dit totaal ongeloofwaardig.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 21:13
  • Villeneuve was kwaad dat hij niet mocht racen nadat hij (volgens hem) hersteld was en dat BMW per se Kubica in de auto wilde zetten.

    Overigens werd Villeneuve wel degelijk zoek gereden door Heidfeld. Dat zal uiteraard ook wel meegespeeld hebben. BMW zal Kubica hebben willen testen terwijl Villeneuve dat liever niet had.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 21:36
  • loekie125

    Posts: 25

    Zoveel beter was Heidfeld nou ook weer niet in 2006. Als ie al beter was. Ze zaten bij bmw met Villeneuve opgescheept omdat ie nog een doorlopend contract had.........kan me nog herinneren dat Villeneuve destijds al een aantal motoren stuk had en dat ze ineens een bijna nieuwe motor \'per ongeluk hadden laten vallen\' waardoor ie 10 plekken terug moest op de grid. En meer van dat soort ongein. Van mij mag ie het proberen, is in de le mans series ook nog snel, en in eigenlijk elke klasse die hij nog rijd is nog de oude villeneuve te zien. Heeft na 1997 geen eerlijke kans meer gekregen op een goeie wagen imo.

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 18:06

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar