Scuderia Toro Rosso bevestigt debuut Alguersuari
- Gepubliceerd op 20 jul 2009 10:42
-
10
- Door: Rob Veenstra
Alguersuari: Ik wil Red Bull bedanken voor deze geweldige mogelijkheid om in de Formule 1 te racen. Sinds ik begon met racen is dit mijn droom geweest en dankzij het opleidingsprogramma van Red Bull komt die droom nu uit en maak ik zondag deel uit van de Formule 1-grid. Ik weet dat het een zware opgave wordt, halverwege een seizoen instappen is nooit makkelijk, in de Formule 1 al helemaal niet en dan ook nog zonder testen. Maar ik voel veel steun van het team, dat toch al een goede reputatie heeft met jonge debutanten.
Teambaas Franz Tost vult aan: Het doel dat Red Bull voor ogen had met Scuderia Toro Rosso was om indien mogelijk een stoeltje beschikbaar te stellen voor een product uit het opleidingsprogramma. We kozen voor Alguersuari als meest volwassen coureur uit dat programma. Ik ben me bewust van de zware taak die het team en Jaime wacht, maar Red Bull is altijd klaar voor een nieuwe uitdaging. In zijn eerste drie races verwacht ik niets van hem, hij mag rustig wennen aan de auto, het team, de Formule 1 en de omgeving.
Trending nieuws
-
Russell ziet concurrentie dichterbij komen: "Ze komen eraan"
George Russell is als tweede geëindigd in de Grand Prix van Barcelona-Catalonië. De Brit startte vanaf pole...
14 jun 2026 16:55 -
Kansloze Verstappen wijst naar Red Bull: "Waren te langzaam"
Max Verstappen heeft een kleurloze Grand Prix van Barcelona achter de rug. Op het circuit waar hij tien jaar geleden ...
14 jun 2026 17:47 -
Russell maant Mercedes tot actie: "We hebben teveel problemen"
George Russell kwam als tweede over de streep tijdens de Grand Prix van Barcelona. In Catalonië profiteerde de v...
14 jun 2026 17:42 -
Leclerc diep in de put: "Dit is een nachtmerrie!"
Charles Leclerc is één van de grootste verliezers van het raceweekend in Barcelona. Na een crash in de ...
14 jun 2026 17:34 -
Geluksvogel Norris wil meer zien van McLaren
Lando Norris was de grootste geluksvogel van de Grand Prix van Spanje. Rondenlang reed hij achter de Mercedessen aan,...
14 jun 2026 17:06
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (10)
Login om te reagerendnhems
Posts: 67
Volgens mij kickt STR er gewoon op om zo\'n record te hebben binnen het team.
Cypher
Posts: 2.195
*mompelt iets met veel geld meenemen*
germain
Posts: 1.748
eindelijk een keer geen Sebastian XD.
Ik ben benieuwd of hij net zo\'n goed debuut kan maken als Alonso ze begonnen in iedergeval in het zelfde team.
patrickl
Posts: 11.414
\"ik voel veel steun van het team, dat toch al een goede reputatie heeft met jonge debutanten\"
Goede reputatie met jonge debutanten?
- Scott Speed ... eruit geflikkerd en afgedankt als een afgelikte boterham
- Vitantonio Liuzzi ... na twee seizoenen afgedankt als een afgelikte boterham
Als je daar als rookie een paar races tegenvalt dan flikkeren ze je eruit. Aan de andere kant is het wel zo dat ze totaal onbewezen rookies zonder problemen in de auto zetten.
Jacques
Posts: 172
Mensen, mensen!!!! Die jongen heeft nog geen meter gereden. Geef hem even lucht en.......vooral een kans. Sponsortechnisch zal hij best interessant zijn voor Toro Rosso, maar je mag zo iemand niet afbranden op feiten die in het verleden zijn gebeurd. Ik ken hem ook niet, maar ik ga wel op hem letten tijdens het komende Grand Prix-weekend.
dumdumdum
Posts: 2.787
Volgens mij bracht hij 2 grote sponsoren mee. Met dat geld kan STR de laatste updates van RedBullTechnology kopen en net zo\'n snelle is het niet sneller dan die van RedBullRacing maken. Zouden ze als ze iets meer ervaren rijders hadden Brawn serieus uit kunnen dagen en zo Vettel of Webber kampioen laten worden.
patrickl
Posts: 11.414
Of ze die updates van Red Bull moeten kopen weet ik niet, maar het lijkt me wel logisch dat Mateschitz al het beschikbare geld naar het Red Bull team verschuift. Die hebben nu een reele kans om kampioen te worden.
Dit zal geen makkelijk jaar worden voor Torro Rosso. Elk beetje extra kan dan helpen.
Jermaine
Posts: 7.177
verwacht niet super veel van hem maar we zullen zien. Hij is nieuw in dit.. dus afwachten