Alonso weer in verband gebracht met overgang naar Ferrari
- Gepubliceerd op 30 jun 2009 11:48
-
34
- Door: Rob Veenstra
AS meldt dat Ferrari aan het einde van het seizoen een groot evenement wil organiseren in Valencia om Alonso en de nieuwe Spaanse sponsor Banco Santander te verwelkomen. Dat moet in november plaatsvinden. Alonso moet als speciale gast dienen, al mag hij dan nog geen Ferrari-kleding aan omdat zijn verbintenis bij Renault pas op 31 december afloopt.
Trending nieuws
-
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 392
Leuk setje, mocht het zo zijn...
Posts: 206
Zou wel leuk zijn, Alonso in een Ferrari
Posts: 3.471
YEAAAAHHHHHHHH mijn dag kan niet meer stuk!!!!!!! Eindelijk weg uit die middenmoot!!!
Posts: 626
LAAT HET AUB WAAR ZIJN!
Posts: 816
Kgeloof er niks van, Kimi is absoluut 1 van de beste rijders van de grid, hij had alleen pech dat hij de laatste race weinig benz mee had, en in Turkije een slechte start door de vuile kant. Zoals Kimi zelf zegt, ik houd me altijd aan mn contract, en zn contract loopt eind 2010 af. Hij is de Wereldkampioen, Alonso presteert dit jaar toch ook matig, hij is toch de ontwikkelaar,?? nou niet dus!
Ferrari heeft een grote stap gemaakt, Renault by far niet!. Kimi heeft veel meer laten zien dan Alonso, zoek zelf maar filmpjes op !
greetz een F1 fan
Posts: 223
hmm ...?
alonso is wel een ontwikkelaar maar probeer jij maar paar duizendste voordeel uit te halen om in de 1e rij te starten. hele f1 zit dicht bij elkaar dus het is moeilijk om paar duizendste sneller te gaan!!
Posts: 932
Laten gaan die man.
Oh......waar zijn toch als die Alonso fans die beweren dat Alonso in zijn 1tje een auto tot een winnaar kan maken ? Heeft Alonso gefaald ?
Posts: 65
ik denk het niet renzo, de ontwikkelingsafdeling ligt daar gewoon plat.kan alonso niets aan doen, daar zou meneertje briatore eens wat aan moeten doen.alonso in een ferrari zou wel slecht zijn voor het kampioenschap, waarschijnlijk is ferrari dan onverslaanbaar voor de rest van het veld.
Posts: 36
Ik geloof het idd ook niet. Wat Alonso tot nu toe dit seizoen heeft laten zien is zeker niet beter dan Kimi Raikkonen. Alleen in Spanje liet ie zien wat ie kon met een vijfde plaats. Maar in bijvoorbeeld regenraces als Maleisië en China, waar die normaal wel op zijn best is, eindigde die buiten de punten. En maar klagen dat zijn auto niet snel genoeg is, maar tegelijkertijd valt het me wel op dat Piquet een stuk dichter bij m in de buurt is dan vorig jaar.
Daarnaast zal Ferrari ook stom zijn geweest om juist vorig jaar op Monza, in een periode waarin Kimi bagger presteerde, een contractverlenging aan te bieden. Als ze echt zo graag Alonso zouden willen hebben, hadden ze het contract van Raikkonen wel laten verlopen, want dan zou Ferrari een flinke zak geld besparen. Nu moeten ze echter, als ze van Kimi of Felipe afwillen, een enorme afkoopsom betalen om zo Fernando in te lijven.
Posts: 10.412
pfff verknal 11sept mijn verjaardag even.... zie hem liever bij renault blijven daar hoort hij thuis!
Posts: 7.177
Jongen wat een onzin. Daarnaast past Alonso NIET bij ferrari. Hij is niet iemand die bij ferrari hoort te rijden. Dit voornamelijk omdat hij een echte nummer 1 rijder wilt zijn en toen bij Hamilton ging het niet goed omdta hij dit dus niet was. Niet lullig bedoeld hoor Alonso fans
Posts: 2.267
en dan kimi naast lewis in de mclaren in 2010 :D
Posts: 1.278
Denk dat het niet zo gek is! Toen Kimi overkwam van Mclaren waren die geruchten ook al een jaar bezig! En dit gaat pas over het seizoen 2011. Dat is nog dit seizoen uit en dan nog een volledig seizoen. Tegen die tijd zie ik Kimi echt wel ergens anders, in de WRC ofzo!
En dan moet Ferrari een degelijk alternatief achter de rug hebben, want met Massa als kopman gaan ze het niet redden vrees ik! En als dan iemand als Alonso openlijk solliciteert naar een stoeltje, kan ik ze wel begrijpen :)
Posts: 413
Wat zitten er toch sommige te zeiken seg...@ renzo, nee Alonso heeft niet gefaald, kijk jij maar eventjes naar dat losertje van een Piquet, mensen die beweren dat Piquet dichter is gekomen? jah van 1 seconde naar 6 tiende mss... enkel in Spanje ofzo kwam Piquet in de buurt van Alonso in de kwalies, voor de rest altijd 6 7 tiende...trouwens Alonso zijn auto is de 6de of 7de snelste van de grid, waarom komt die gozer dan altijd in Q3??? wat moet deze man dan doen, alle auto\'s voor hem zijn een pak sneller, geen 1 tiende ofzo zodat de rijder het verschil maakt...zijn vorige race was een slechte maar dat kan iedereen overkomen...met deze auto is 1 punt al supergoed!! toch heeft hij er al 11 ofzo ietsje minder dan de Ferrari\'s dan Glock dan Rosberg die toch een snellere auto hebben!!! Bekijk het een beetje objectief aub!!
Posts: 770
helemaal mee eens. en vergeet het KERS systeem niet. Renault
heeft daar veel tijd mee verloren. testen tussen mag weer niet en je moet weer van vooraf aan beginnen. ga dr maar aan staan dat was Schumacher of Senna ook niet gelukt. Ben dr van overtuigd dat Brawn
geen druppel energie in het KERS systeem heeft gestoken. als het KERS
systeem dit jaar verplicht was geweest ( later weer teruggedraaid door de heren FIA ) dan hadden de rooje rakkers allang vooraan gestaan ! maar daar hoor je niemand over......
Posts: 198
ik zie een eventuele overgang wel zitten, maar laten we eerst maar afwachten want waarschijnlijk is dit het zoveelste gerucht. maar we zullen het wel weer afwachten, waar rook is is vuur!
Posts: 1.175
@Renzo: Alonso kan idd een auto sneller maken.
kijk maar waar hij nu staat met Renault. deed Heiki en Nelson toch echt niet. kijk waar McLaren nu staat. vorig jaar konden ze nog profiteren van de feedback van Alonso van 2007. nu hebben ze een andere auto en ze bakken er niets van. Daarnaast: zou mij niet verbazen als McLaren( lees Ron Dennis) hem idd beloofd had om hem eerste rijder te worden, maar kort erna het teruggenomen heeft, omdat zijn pupil moest en zou winnen.
OT: laat Alonso naast Kimi in een ferrari rijden, zou wat worden.
Alonso is dan wel een fan kwijt!
Posts: 699
De Spaanse nieuwsblad Diario AS, kan je vergelijken met de Duitse BILD of de Nederlandse Story. Op het Forum van The Iceman, zeggen zelfs de spaanse fans dat je AS niet moet geloven en dat het niet meer dan roddels en wishfull thinking is. Zolang er geen berichten van Ferrari komen geloof ik het niet.
Als jullie anders denken, moeten jullie dat zelf weten..
Posts: 223
teams en rijders 2010 dat ik hoop!
ferrari: Alonso & massa
Mclaren: Hamilton & rosberg
bmw sauber: Kubica & Vettel
Renault: groshan & doornbos
rbr: webber & sutil
torro: kovelainen & bueimi
brawn gp: button en barri
toyota: clock & trulli
williams : nakajima & een nieuweling:P
ben benieuwd naar jullie droom f1 jaar 2010
ps: de auto\'s moeten weer als 2008 eruit zien de nieuwe zijn echt gaar!! kei lelijk!
gr Amir
Posts: 45
Nou jouw voorspelling hoop ik echt niet. Je knikkert Raikkonen er gewoon uit!
Posts: 287
Vettel naar BMW Sauber?
Dat is dan wel een hele grote stap terug...
Als het dan mag wil ik ook wel een teams en rijders line-up voor 2010 maken die mij cool lijkt:P
Ferrari : Alonso & Massa
Mclaren : Hamilton & Vettel/Rosberg
BMW Sauber : Kubica & Sutil
Renault : Grosghan & Glock
RBR : Webber & Buemi
Torro Rosso : nieuweling & nieuweling
Brawn GP : Button & Barrichello
Toyota : Trulli & Nakajima(japan/toyota) Of SATO!!
Williams : Kovalainen & nieuweling of Sato
Force india : Fisico & Piquet
En de andere 3 teams weet ik niet....
Posts: 1.650
Als Ferrarifan houd ik zowel van Kimi als van Felipe maar ik zou het in ieder geval toejuichen mocht Fernando naar Ferrari gaan. In tegenstelling tot velen hier vind ik hem perfect passen bij Ferrari. Hij paste niet bij Mc Laren maar wel bij Renault maar hoe je het ook draait of keert is Ferrari toch een net iets beter team dan Renault vind ik. Alsono is iemand uit het Zuiden; iemand met passie en hartstocht; voor mij de perfecte mach met Ferrari. Bovendien vind ik Fernando de beste rijder die er nu rondrijdt. Hij heeft niet voor niets van een Michael Schumacher gewonnen, niet ? Ik geef toe, hij kan niet goed tegen zijn verlies en is soms wat te overijverig maar dat kenmerkt de grote kampioenen.
Bovendien vind ik Kimi niet regelmatig genoeg en toont hij veel te weinig interesse en inzet. Ok, hij is loyaal en verschrikkelijk snel maar ik denk echt dat Alonso, net als Michael, een team rond hem kan bouwen. Hij heeft er het charisma en het karakter voor.
De Tifosi zullen hem in ieder geval graag zien komen denk ik want zo\'n persoon willen ze graag bij Ferrari.
Kijk, Hakkinen was een toprijder en volgens Schummi de beste die tegen hem heeft geraced maar hij zou bvb. ook niet passen bij Ferrari. Alonso wel want hij is iemand met emotie en het is juist dat emotionele dat Ferrari kenmerkt. Soms in positieve zin, maar het emotionele minder rationele breekt hun ook soms zuur op maar dat maakt dat team zo boeiend volgens mij.
Forza Alonso !
Posts: 3.471
Als Alonso fan kan ik dit alleen maar bevestigen! Alonso is een vechter in hart en nieren, iets wat je van Kimi niet kunt zeggen. Fernando en Massa, dat is het ideale duo! Beide zullen doorvechten tot het bittere einde! Fernando naar Ferrari, wat een geweldig nieuws op deze toch wel persoonlijk trieste dag!
Alonso heeft 2 jaar verspild met Renault afgelopen 2 jaar. Hoop dat hij dat de komende 5 jaar recht gaat zetten! Forza Alonso!!!!
Posts: 2.250
Sorry, maar dit is gewoon te stom voor woorden... We kunnen de keren dat de Spaanse kranten loze berichten over Alonso de wereld in stuurde niet meer tellen. Het is gewoon wishful thinking van die krant.
Posts: 397
@amirk: Ben je niet 3 teams vergeten ??
On-toppic: Kimi kan zich lekker uit gaan leven in de rallysport en hoeft zich niet meer te ergeren aan het hele media circus, en alonso kan en moet zich dan gaan bewijzen in een ferrari.
Posts: 880
Ow, speculeren. Leuk!
2010 ::
Brawn :: Davidson & Senna
Red Bull :: Vettel & Buémi
Ferrari :: Massa & Räikkönen
Toyota :: Glock & Kobayashi (GP2)
Williams :: Nakajima & Hülkenberg (GP2)
McLaren :: Hamilton & Rosberg
Renault :: Alonso & Grosjean (GP2)
BMW :: Heidfeld & Kubica
Toro Rosso :: Hartley & Bortolotti (F2)
Force India :: Liuzzi & Chandhok
Campos :: Soucek (F2) & Gachnang (F2)
USF1 :: Wickens (F2) & Patrick (IRL)
Manor :: Di Grassi (GP2) & Paffett (DTM)
Ja, ik wil inderdaad van de oude garde af .. no disrespect (A)
Posts: 859
Ik zie het nut er niet van in.
Posts: 67
Ik hoop dat Massa wordt vervangen bij Ferrari, ik zie liever een combinatie van Alonso en Kimi. Dit omdat ik denk dat dit beter gaat werken. Massa is nog altijd een heethoofd, en Alonso toch ook wel. Dat leidt denk ik alleen maar tot irritaties, en bij Ferrari is teamplay tegenwoordig heel belangrijk.
En als je naar de prestaties op de baan kijkt is Kimi dit jaar beter. Hij heeft alleen een beetje pech gehad met starts en tactiek.
Massa kan bijv. ook naar Brawn. Het is voor Kimi ook aantrekkelijk. Team is stabiel, en Brawn is een goede teambaas. Hij weet precies hoe het moet.
Achja het is te vroeg om eigenlijk iets te zeggen, 1 ding weet ik zeker. De diehard kern van Ferrari wil Alonso niet in de Ferrari zien rijden.
Posts: 7.177
Mag ik even lache?
Wanneer was Massa een heethoofd? Noem eens een race op?
En kijk je wel eens op BBC. Daar zeggen ze dat Massa boos KAN! zijn maar als hij het heeft gezegd gaat hij vrolijk verder. Simpel als wat.
En kimi beter?
Helemaal onzin.
Kimi pech? nou valt wel mee.
Massa Melbourne hoppa naar 3e plek maar strategie verpest het helemaal voor hem. Sepang wordt 3e met veel aan boord maar zijn auto begeeft het China was gewoon normaal kwam op de 3e plek maar was snel.
Silverstone Massa start 11e rijd een strakke race en erg constant en wordt 4e...
Posts: 3.471
Wat maakt het uit wie er beter is? Feit is dat Fernando juist WEL bij Ferrari past, hij heeft passie, hij heeft vechterslust, hij weet een team omhoog te helpen. Iets wat ik bij Kimi toch echt wel mis. Fernando en Massa daarentegen zullen elke race echt de volle 100% geven en zelfs wel meer als dat! Kimi hoort niet bij een strijdustig team. Kimi past veel beter bij de kilheid van McLaren. Daar zag je bij hem wel de passie en vechtersmentaliteit die hij nu echt mist.
Posts: 7.177
Je snapt blijkbaar het probleem niet. Kijk naar Mclaren.... Hoe is het daar gegaan? Ze waren rivals en wat gebeurde er? Er kwamen ruzies op de baan en naast de baan. Ja echt heel verstanding dan Alonso te plaatsen bij Ferrari waaar hij eerste rijder wil zijn maar het niet wordt en verslagen kan worden.
En nee Kimi hoort ook niet echt bij ferrari hij past bij Mclaren
Posts: 3.471
Ik snap het probleem donders goed. Ron Dennis beloofde Fernando 1e rijder te zijn ergens eind 2005. Toen ie in 2007 eenmaal bij McLaren kwam te rijden, bleek die belofte ineens niet nagekomen te worden. Iedereen schuift heel het McLaren verhaal in Alonso zijn schoenen. Maar juist de monteurs, engineers en mensen in de fabriek zeggen Alonso te missen. Juist door heel die onzin naast de baan heeft McLaren het 2007 kampioenschap verloren. Als Fernando 1e rijder was geweest het hele seizoen, dan had ie het kampioenschap gewonnen.
En wie gaat Fernando bij Ferrari verslaan? Massa zeker? Jij moet is ophouden met te denken dat Massa de beste coureur van de grid is. Massa is afgelopen jaren enorm gegroeid, heeft mooie dingen laten zien. Maar mede doordat Kimi heel veel steken heeft laten vallen, is hij zo gegroeid. Kimi moest immers zijn titel verdedigen. Alonso en Massa bij Ferrari, dat moet je je juist toejuichen! 2 mensen die er alles aan doen om te winnen en tot de laatste bocht voor 200% alles geven! Dat wil iedereen zien!
Posts: 7.177
Zoals ik al zei je snapt het niet... En met je reactie maak je dat alleen maar meer duidelijk!
Hij wil hoe dan ook eerste rijder zijn bij de team waar hij voor rijd dat is een probleem! Lees nogmaals wat ik hiervoor had gezegd. Dat Alonso eerste rijder wilt zijn. en dat toen hij competitie kreeg van Hamilton hij vuile spelletjes ging spelen.
En waar gaat het nou weer om Massa 8-) Probeer geen onderwerp erbij te halen ;)
Daarnaast heb ik nooit gezegd dat Massa de beste is maar hij is niet zo slecht als jullie je allemaal voor willen doen. Want het feit is dat hij het beter doet dan kimi. En vorig jaar ook.
Dat zijn feiten net zoals dat Alonso eerste rijder wilt zijn en als hij dat niet is er ruzie in de team komt bewijs is 2007!
Ga ff lezen en nadenken voor je post ok?
En ja misschien gata Massa dat doen. Dat weet jij niet. Dat weet ik niet. Dat weet niemand niet omdat ze niet bij elkaar rijden.
En als Alonso eerste rijder moet zijn de kampioenschap te winnen is het wel zielig hoor.... Je hoort ook te vechten met je teamgenoot! Anders kan je nooit de echte kampioen zijn want je teamgenoot als hij hetzelfde krijgt enz kan je misschien verslaan zoals Hamilton bij Alonso deed ;)
Posts: 13
2010
Brawn :: Button & Senna
Red Bull :: Vettel & Hartley
Ferrari :: Massa & Räikkönen
Toyota :: Glock & Kobayashi (GP2)
Williams :: Nakajima & Hülkenberg (GP2)
McLaren :: Vitoris & Rosberg
Renault :: Alonso & Grosjean (GP2)
BMW :: Hamilton & Kubica
Toro Rosso :: Loeb (WRC) & Rossi (Moto GP)
Force India :: Liuzzi & Sutil
Campos :: Kovalainen & ??
USF1 :: Speed & Patrick (IRL)
Manor :: Di Grassi (GP2) & Sneider (DTM)
Mogelijke coureurs campos:
Gene, De La Rosa.