Mosley: "Wij van de FIA en niet de teams bepalen de regels"
- Gepubliceerd op 03 jun 2009 16:30
-
14
- Door: Rob Veenstra
Dat die eisen ingewilligd worden lijkt onrealistisch afgaande op uitspraken van FIA-president van Max Mosley in het Zwitserse blad Motorsport Aktuell. De Engelsman verklaarde: Wij bepalen de reglementen. Dat doen we al zestig jaar en daar gaan we gewoon mee door. Mosley liet tevens blijken niet te weten of een oplossing in de maak is, de FIA-voorzitter bestempelde de voorstellen van de FOTA als onrealistisch.
Trending nieuws
-
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11 -
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
Leclerc krijgt zijn zin: Monegask krijgt dezelfde remmen als Hamilton in Barcelona
Ferrari heeft snel gereageerd op de remproblemen die Charles Leclerc tijdens de Grand Prix van Monaco uit de race hie...
11 jun 2026 12:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.260 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (14)
Login om te reagerenSparrow
Posts: 3.592
Pfff, keb het zo langzamerhand helemaal gehad met deze hele kwestie. Dat gezeur elke keer... Voor Mosley wordt het denk ik nu ook gewoon een principe kwestie dat ie niet wil toegeven aan de FOTA en het gaat allang niet meer over wat goed is voor de F1... Zeer triest!
GJD
Posts: 444
Wat een kneus die vent zeg!
Wat was er nou onrealistisch aan voorstellen van Fota??
Zijn voorstellen zijn onrealistisch!
shyboy18
Posts: 219
weer een teken dat de FIA een stel baby\'s zijn
regels? oh jah die gedwongen, onrealistische rotregels. die zijn bekend jah.
dit doen ze al zestig jaar ja, (te lang dus) maar nu zien de auto\'s eruit alsof ze een halve sloop zijn ondergaan en dat noemen ze regels?
Toedols
Posts: 5
Iedere sport heeft een overkoepelende onafhankelijke organisatie die de regels bepaald. En helaas voor de teams moeten die daar meeleven, zoals in de voetbal de FiFa ook de regels bepaald en de teams daar ook niet in opstand komen.
Waar ik het echter niet mee eens ben is dat hij het tegenvoorstel van de teams finaal de grond in trapt en geen degelijke onderbouwing geeft.
zucht...wanneer houdt dit gezeik nou toch eens op, halve seizoen is al verkloot in de rechtbank en waarschijnlijk als dit gezeik over is, begint men weer over het kampioenschapsmodel wat ook nog op de agenda staat voor 2010....
Mirani
Posts: 3.077
Daarom kan je nog open staan voor andere ideeën. Ja, de FIA maakt de regels. Maar als continu je eigen zin doordrukt zonder te luisteren. Dan zal je een keer weerstand krijgen. Zeker wanneer de nieuwe regels niet haalbaar zijn voor de huidige teams en zo zijn bedoeld.
Het kan niet zo zijn dat deze plannen van Mosley door gaan ten koste van alles.
Kimi vs nando
Posts: 36
Onrealistisch?! Noemt Mosley het dan wel realistisch dat topteams als McLaren en Ferrari hun budget met negentig procent moeten verlagen om aan de budgetlimiet te komen.
Ik heb het idee dat mosley en zijn maFIA niet willen toegeven aan de veel realistischere ideeën van de FOTA. Zo iemand kan de f1 in zijn egoïsme nog heel veel pijn doen. Met andere woorden, wegwezen die ouwe vent!
Jermaine
Posts: 7.177
Aaaaah poe...
Trouwens even tussendoor. Ferrari was bij die andere wel ingeschreven zoals williams maar hier niet?
Hoe is ferrari nou ingeschreven?
Verder vind ik hem echt irritant worden want volgens mij wilt hij gewoon f1 naar beneden halen en laten zien dat hij het kan. Hij wilt macht....
shyboy18
Posts: 219
dit begint op een dictatorschap te lijken
Kevin
Posts: 5.397
Someone please kill this guy..
Hij verpest de sport met dit soort dictator-achtige praktijken.. Denk eens aan de fans van de sport. Alleen de teams doen dat op dit moment. Als die zo doorgaat kan die dag zeggen tegen de formule 1..
leendert117
Posts: 155
jongens,
Bij deze wil ik graag een mededeling doen.
Ik heb me zojuist ingeschreven voor het nieuwe sezoen 2010. Dit betaal ik van m\'n zakgeld.
Wie heeft er een heeft voor mij twee sportautos ter beschikking?
Tevens ben ik nog op zoek naar een tweede rijder, de eerste ben ik natuurlijk zelf.
reacties zijn welkom
gr leendert
Sparrow
Posts: 3.592
Nouja, hoe de auto\'s eruit zien doet er verder ff niet toe. (die gladde body\'s zien er wel prima uit, alleen had de voor en achtervleugel meer hetzelfde als vorig jaar moeten blijven, dat terzijde...)
Het gaat meer over regels als straks niet meer tanken tijdens de race, de toeren limieten van de motoren (wanneer zie je tegenwoordig nog zo\'n mooie plof!? Laat ze juist die motor zoveel toeren draaien als ze willen, ze hebben dan zelf de betrouwbaarheid/vermogen in handen omdat ze maar een x-aantal motoren pe jaar hebben, zou fantastisch zijn!)
Verder is KERS natuurlijk gewoon onzin en zo zijn er nog wel tientallen andere stupide regels die er eerder niet waren...
leugmacher
Posts: 30
Er zijn nu zoveel team\'s die zich hebben ingeschreven. laten we gewoon een soort ere en eerste divisie krijgen. De nieuwe en kleine team\'s moeten zich bewijzen en dan kunnen ze promoveren.
Iedereen blij, veel nieuwe team\'s en wij gewoon de F1 zoals het hoort te zijn.
Misschien ben ik geniaal, om Mosley alleen maar uit op geld.
patrickl
Posts: 11.414
Begin zo langzamerhand toch ook wel te vrezen dat ze hier niet meer behoorlijk uit gaan komen.
Aan de andere kant, de beste uitkomst zou misschien wel zijn dat de FOTA teams nu hun eigen race klasse beginnen. Dan zijn ze in een klap verlost van Ecclestone en Mosley. Dan houden ze zelf het geld binnen en de regels kunnen wat professioneler opgesteld worden. Dan komt bij de keuze voor de circuits meer de nadruk te liggen op mooie races in plaats van welke overheid het meeste geld afgetroggeld kan worden.
Met een paar jaar is dan de CVC failliet en dan kunnen de race klasses weer samengevoegd worden maar dan wel op de condities van de FOTA.
Ze zullen nu allemaal wel enorm balen dat ze een paar jaar terug niet voor zichzelf begonnen zijn. Hoe langer ze wachten hoe meer macht de FIA en FOM lijken te krijgen en nemen.
andre
Posts: 21
De fota wordt of opgeheven omdat er toch teams zijn die denken aan het eigenbelang of ze gaan een eigen wereldkampioenschap opzetten met weer races in canada en amerika en gewoon ook weer in australie en op silverstone.