Williams: "We moeten potentie van FW31 beter uitbuiten"
- Gepubliceerd op 26 mei 2009 11:44
-
3
- Door: Rob Veenstra
Ik denk dat we als team gewoon niet goed genoeg hebben gepresteerd tot nu toe. Dan bedoel ik niet specifiek de coureurs, maar iedereen. Je kan een auto hebben die op bepaalde circuits tweede of derde hoort te zijn. Wij zijn steeds het vierde team of beter geweest en toch staan we zevende in het kampioenschap. Dat proberen we te herstellen en vanaf de derde plek naar beneden zijn de verschillen nog klein.
Het is frustrerend dat we niet meer punten gescoord hebben. Niet in Monaco, want drie punten is prima. Onze progressie is ook goed. In Australië lagen we vier tienden achter op de snelste kwalificatietijd, in de drie races die volgden was dat zes, zeven tienden, maar in Barcelona was het nog maar drie tienden. En in Monaco waren we in Q2 zelfs de snelste. De FW31 heeft dus genoeg potentie, maar dat moeten we wel beter uitbuiten, aldus Michael.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26 -
Gefrustreerde Russell haalt uit na zware straf in Monaco: "Dit klopt niet"
George Russell is door meerdere straffen als veertiende geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. De Brit reed...
07 jun 2026 19:08
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.240 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (3)
Login om te reagerenalonso fan
Posts: 10.412
misschien een andere rijder naast nico zetten die meer druk uit oefend op hem. bv een sato
patrickl
Posts: 11.414
Ik denk dat ze bij Williams hetzelfde probleem hebben als bij Red Bull, ze zijn gewoon niet gewend om vooraan mee te doen en maken daardoor vreemde beslissingen.
Ik had na Australie commentaar op de laatste stint van Rosberg (waar hij halverwege de stint zijn banden al aan flarden had gereden), maar het bleek dat het team hem had aangezet om te pushen op de super softs. Complete blunder want die dingen zijn dus kwetsbaar als de pest. Strategische blunder dus (ook doordat ze bij de vrije trainingen gewoon niet genoeg tijd besteden aan race setups)
Dit keer waren ze dan zo huiverig voor de super softs dat ze Rosberg een extreem lange middelste stint lieten rijden (om een korte laatste stint te kunnen doen). Hierdoor ging Massa hem voorbij en verloor Rosberg een plek. Uiteindelijk deden de supersofts het in de laatste stint (met meer rubber op de baan) een stuk beter dan bij de mensen die ze in de eerste stint gebruikten. Paniek voor niets dus en een plek verloren om niets.
Denk dat er elke race wel een grote strategische fout bij Williams gemaakt is.
Rosberg moet daar gewoon zo snel mogelijk weg. Williams is hem niet waard.
felix50
Posts: 5.792
waar het aan ligt weet ik niet maar ieder ze keer hebben ze goede wagen gebouwd en zakken ze steeds verder weg